Güncelleme Tarihi:
Ancak platformda bundan çok daha fazlası var. Birçok işletme TikTok aracılığıyla topluluklar oluşturuyor ve yeni ekonomik fırsatlar yaratıyor. Bugün TikTok, platformunda kaç işletmenin aktif olduğunu ilk kez Hürriyet’e özel olarak açıkladı.
TikTok, Türkiye genelinde 10.500’ü aşkın işletmeye ev sahipliği yapıyor. Ancak en çarpıcı rakam, popüler platformu kullanan KOBİ’lerin sayısı. Resmi rakamlara göre Türkiye’deki toplam istihdamın yaklaşık yüzde 78’ini KOBİ’ler sağlıyor. KOBİ’ler TikTok’taki işletmelerinse yaklaşık yüzde 96’sını oluşturuyor. Rakamlar net bir eğilimi ortaya koyuyor. İşletmeler, özellikle KOBİ’ler dünyanın en popüler içerik platformlarından birinin gücünün giderek daha fazla farkına varıyor. TikTok kullanıcılarının yüzde 84’ü TikTok’a yeni şeyler keşfetmek ve öğrenmek için geldiklerini söylerken, kullanıcıların yüzde 64’ü yeni ürünler ve ilginç markalar bulmaya açık olduklarını belirtiyor.
Bu durum, platformda üretilen içerik türüne de yansıyor. Geçen yıla kıyasla açık hava ve sporla ilgili içerikler yüzde 60 oranında artmış durumda. Güzellik ve moda içerikleri yaklaşık yüzde 80, eğlence içerikleriyse yüzde 45 oranında arttı. TikTok Türkiye yöneticileri, özgün içerikleriyle reklamcı ve markaların favori platformu olmak için çalışmaya devam edeceklerini vurguluyor.