JLL Türkiye’nin 2018’in ilk yarısını mercek altına alan ‘Ticari Gayrimenkul Pazarı Görünümü’ raporuna göre, yapımı devam eden AVM’ler 2018’in ikinci yarısında ve 2019 yılında hizmete açılacak. Türkiye genelinde halihazırda 411 AVM hizmet veriyor. İnşaat halinde olan AVM sayısı ise 43. Ofis piyasasındaki boşluk oranı gerilerken, 2018’in ilk beş ayında Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 31’lik artış kaydedildi.
#AvmJLL Türkiye’nin hazırladığı ‘Ticari Gayrimenkul Pazarı Görünümü Raporu’na göre 2018’in ilk çeyreğinde AVM arzı 405 merkezde 12.3 milyon metrekare olarak hesaplandı. İstanbul’daki A sınıfı ofis arzı 5.3 milyon metrekareye ulaşırken, İstanbul ve Kocaeli alt pazarlarındaki lojistik arzı 9.96 milyon metrekare seviyesine yükseldi. İstanbul’a gelen yabancı ziyaretçi sayısı ise, bir yıl öncesine göre yüzde 59 arttı.
#JLL TürkiyeJLL Türkiye’nin 2017 yılını kapsayan "Ticari Gayrimenkul Pazarı Görünümü" raporuna göre, Türkiye genelindeki 401 alışveriş merkezinde yaklaşık 12,2 milyon metrekare ticari kiralanabilir alan bulunurken, inşaat halinde olan 44 AVM’nin ise 2020’nin sonuna kadar tamamlanması bekleniyor.
#JLL TürkiyeTicari gayrimenkul üzerine danışmanlık hizmeti sunan Jones Lang LaSalle (JLL) Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, İstanbul’daki mevcut A sınıfı ofis stokunun 3,6 milyon metrekareye ulaştığını belirterek, "Bu rakam bize İstanbul’un, en gelişmiş ve aktif ofis pazarı olmaya devam ettiğini gösteriyor. Lojistik pazarının önümüzdeki 5 yıl içinde yüzde 48 büyümesi bekleniyor. İstanbul’da 2016 sonuna kadar bitirilmesi planlanan projeler tamamlanırsa otel arzı yüzde 12 artacak" dedi.
JLL Türkiye’nin 2017’nin ilk yarısını mercek altına alan ‘Yarıyıl Raporu’ yayınlandı. Rapora göre Ankara başta olmak üzere Anadolu’daki AVM’lerdeki ziyaretçi sayıları bir önceki yılın aynı dönemine göre İstanbul’daki AVM’lere göre daha hızlı arttı. Yeme-içme, hazır giyim ve kozmetik büyümeye devam etti, Kişi başına düşen perakende harcaması artışı ise sınırlı kaldı.
#PerakendeJLL Türkiye’nin ‘2016 Yıl Sonu Raporu’ yayınlandı. Rapora göre, sıkıntılı geçen 2016 yılını en az hasarla kapatan perakende kolları yeme-içme sektörü ve kozmetik oldu. JLL’nin çalışmasına göre perakende caddelerinde Nişantaşı, geçtiğimiz yılı en az hasarla atlatan bölge olarak tespit edilirken, ofis pazarının yıldızları Maslak, Kağıthane ve Ataşehir olarak belirlendi. JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, “2017’nin kolay geçeceğini söylemek zor; ancak ülkemizin geleceğine güveniyoruz. Umudumuzu korumak için sektörde başarının anahtarı olan şeffaflık konusunda daha çok çaba göstermemiz gerekiyor” dedi.
#JLL Türkiye