İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)'nin başlattığı 'İTaksi' uygulaması ile İstanbul'da taksilerde ağustos ayından itibaren görüntü kaydı alınmaya başlanacak. İBB yetkililerinden alınan bilgiye göre, taksilerde geriye dönük olarak 7 gün boyunca görüntü kaydı yapılacağı ve bu kayıtların ses içermeyeceği öğrenildi. İBB'nin 'İTaksi' projesi kapsamında günde ortalama 150 taksiye kamera takılırken, bugüne kadar montajı yapılan taksi sayısı 3 bini geçti.
#Taksiİstanbul’a 2 bin 500 yeni taksi UKOME tarafından kabul edildi. Yeni taksiler yalnızca uygulama üzerinden ve uygulamaya entegre taksi duraklarından yolcu alabilecek. Renkleri farklı olacak, tepe lambası bulunmayacak. Sürücü ile yolcuyu güvenlik bölmesi ayıracak.
#UKOMEAntalya’da korsan taksiciler, internet ve WhatsApp uygulaması üzerinden duyurular ile müşteri çekmeye çalışıyor. ‘Konforlu, ucuz, güvenilir hizmet’ sloganlarını kullanan, 7 dil seçeneğiyle hizmet verilen internet sitesi açan korsan taksiciler, yarı yarıya ucuz taşımacılık yapıyor.
#Antalyaİstanbul’da ticari taksilere zam geldiğine yönelik sosyal medyada ortaya atılan iddia asılsız çıktı. Bazı fırsatçı taksiciler, taksimetreye zam gelmiş gibi indi-bindi ücreti belirlemeye başladı. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Yazı İşleri Müdürü Adem Coşkunyürek “Taksimetreye zam gelmedi, asparagas haberler bunlar. İBB’de alt komisyonda toplantı yapıldı” dedi.
#TaksiTrafikte hem taşıtlara hem yolculara yeni kurallar geldi. Olası sert frenlerde, kazalarda bebek ve çocukların anne kucağından fırlamasına karşı minibüs, otobüs ve taksilerde “çocuk bağlama sistemleri” zorunlu oldu. Otobüs ve minibüslerde tüm yolcular emniyet kemeri takmadan harekete izin verilmeyecek. Kemer takmayan yolcular polise bildirilecek. Gece motosiklet, bisiklet ve scooter kullanırken ‘reflektif yelek’ giyilecek.
#TrafikAlmanya genelinde taksilerin direksiyonunda çoğunlukla Türkler var. Sınava girip bu işin gerekliliklerini öğrenmeden mesleğe başlayamıyorlar. Burada kısa mesafe kavramı ise yok. Taksiciler müşteri seçemez. Taksi plakalarının devlete ait olduğu sistemde kilometre hesabında ya da vergide uyanıklık yapanlar hem binlerce Euro ceza ödüyor hem de plakasını kaybediyor. Ortalama bir taksici ayda bahşişlerle birlikte 2 bin Euro kazanıyor. Şoförlerin en yoğun çalıştığı günler ise cuma ve cumartesi...
#Taksi Şoförüİstanbul'da ticari taksilere yönelik tepkiler artarken işin arka planında neler olduğu merak ediliyordu. Taksi plakası kiralamadan şoförün kazancına kadar birçok noktaya değindik. Her ay binlerce lira kazanan ve yüzde 92'si kirada olan ticari taksilerin vergi ödemediği gerçeği ortaya çıktı. Yasal boşluk nedeniyle kiralamadan doğacak olan vergiler hiçbir suretle tahsil edilmiyor. Birleşik Taksi Şoförleri Derneği Başkanı Hüseyin Duman "Kiralamaya yönelik hiçbir vergi ödenmiyor. Galerici, mal sahibi ve kiracı bu işi kendi arasında yapıyor. Devlete bildirilmiyor." açıklamasında bulundu.
#TaksiYıllık ruhsat ücreti, şoförlerin sigortalı olma şartı, araçların 10 yaşından büyük olmaması, durak zillerinin kaldırılması gibi düzenlemeler nedeniyle taksicilerin karşı çıktığı Ticari Taksi Yönetmeliği ile ilgili, ABB, esnafa yönelik anket başlattı. Odanın muhatap alınmasını isteyen taksiciler, ‘karşı çıktıkları maddelerle ilgili soruların yer almadığı’ gerekçesiyle ankete tepki gösterdi.
#Murat YILMAZİstanbul’da üniversite öğrencisi E.F.B.’ye tecavüz eden zanlı C.A.’nın servis şoförü olarak çalıştığının ortaya çıkması gözleri Ankara’daki servis, minibüs ve taksilerde çalışanlara çevirdi. Olay, taksicilere yönelik kimlik kartı verilme çalışmasını da gündeme getirirken Oda Başkan Vekili İzzet Yıldırım, çalışmanın Valilik’ten UKOME’ye gönderilmesini beklediklerini söyledi. Yıldırım, altı ay önce yaptığı açıklamada da UKOME kararının beklendiğini söylemişti.
#Taksi“Kara düzen aynen devam” başlıklı yazımda Çankaya’da bir taksicinin karıştığı dolandırıcılık olayını ve direksiyona geçiş öyküsünü gündeme getirmemin ardından, Ankara Umum Otomobilciler, Şoförler ve Esnaf Odası Başkan Vekili İzzet Yıldırım da, meslekteki kontrolsüzlüğe isyan etti.
Türkiye, Özgecan Aslan’ın minibüste vahşice katledilmesini tartışırken, ‘Ankara’daki toplu taşıma araçlarının güvenlik önlemleri’ yeniden gündeme geldi. Her olayın ardından meslek odaları yetkililerinin, ‘kamera ya da panik butonu sözü’ vermesine rağmen uygulamaların halen tam kapasite hayata geçmemesi dikkat çekti.
GEÇEN hafta taksicilerin sosyal güvence sorununa ilişkin yazının ardından Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Yiğiner bir mektup gönderdi.GEÇEN hafta taksicilerin sosyal güvence sorununa ilişkin yazının ardından Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Yiğiner bir mektup gönderdi.Taksi şoförlerine güvence müjdesiGEÇEN hafta taksicilerin sosyal güvence sorununa ilişkin yazının ardından Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Yiğiner bir mektup gönderdi.
6.1.2007 tarihli Hürriyet Gazetesi’ndeki köşenizde “13 koruya nasıl bakılıyor” ara başlıklı yazınızda belirtilen; İBB tarafından İstanbul korularındaki yapılan çalışmalarla ilgili açıklamada ifade edilen “Geçmişte koruların bakımı için çalışma yapılmadığı” iddiası doğru değildir.