Takograf haberleri sayfasında Takograf hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 272 Takograf haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Diyarbakır'da, yolcu otobüsünün devrildiği, 1'i bebek 5 kişinin öldüğü, 22 kişinin yaralandığı kazaya dair hazırlanan iddianame kabul edildi. İddianamede, kazada takografa, o saatlerde Iğdır'da olan başka sürücünün kartının takılı olduğu, tutuklu sürücünün kazadan sonra kendi kartını taktığı belirtilip, asli kusurlu sürücü ve tali kusurlu bulunan firma yetkilisi hakkında, 'Taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma' suçundan 2'şer yıldan 15'şer yıla kadar hapis cezası istendi.
#DiyarbakırArdı ardına meydana gelen otobüs kazalarının ardından tartışılmaya başlanan 'takograf cihazları'yla ilgili bugün önemli bir gelişme yaşandı. Aracın ne kadar süreyle kullanıldığını, hangi hızda gittiğini gösteren cihazlara yönelik 'kötü amaçlı' müdahalelerin önüne geçilebilmesi için ilgili yönetmelikte değişikliğe gidildi. İşte Resmi Gazete'nin bugünkü sayısındaki 'takograf' detayı...
#Otobüs KazalarıUlaşımda 43 ilin geçiş noktasında yer alan ve 'kilit kavşak' olarak adlandırılan Kırıkkale'de otobüs denetimleri sıklaştırıldı. Ekipler, araçlardaki takograf cihazlarını inceleyip, şoförlerin yolculuk sürelerini denetleyerek alkol kontrolü yapıyor.
#KırıkkaleTakograf sözcüğü günlük hayatta karşılaşılan bir kavramdır. Takograf sözcüğüne televizyonlarda, gazetelerde, dergi ve kitaplarda rastlamak da mümkündür. Sosyal medyanın değişik platformlarında takograf ile ilgili kavramlara da denk gelmek olanaklıdır. Takograf kelimesinin tam olarak neyi ifade ettiği elbette merak konusu olmaktadır. Takograf nedir ve ne işe yarar? Takograf nasıl kullanılır ve hangi araçlarda takılması zorunludur. İşte takograf konusunda ilgiyle bilgileri sizler için derledik.
#TakografŞehirlerarası otobüs firmaları şoför maliyetini azaltmak ve trafik cezalarından kaçmak için takograflarda hileye başvuruyor. Çeşitli hilelerle hız parametrelerinin değiştirildiğini söyleyen takograf uzmanı Elektrik Elektronik Mühendisi Bilal Yeşil, "Şu anda Türkiye'de takograf takılı araçların yüzde 50'si müdahaleli" dedi.
#TakografŞehirlerarası otobüs firmaları şoför maliyetini azaltmak ve trafik cezalarından kaçmak için takograflarda hileye başvuruyor. Çeşitli hilelerle hız parametrelerinin değiştirildiğini söyleyen takograf uzmanı Elektrik Elektronik Mühendisi Bilal Yeşil, "Şu anda Türkiye'de takograf takılı araçların yüzde 50'si müdahaleli" dedi.Karabük'ten İstanbul'a seyir halindeyken Kuzey Marmara Otoyolu Çiftalan mevkiinde üst geçidin duvarına çarpan 5 kişinin hayatını kaybettiği, 3?ü çocuk 10 kişi ağır olmak üzere, 25 kişinin yaralandığı kazayla ilgili soruşturmada, çarpıcı tespitler yer aldı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığının soruşturma dosyasında takometrenin şoför adına kayıtlı olmadığı ortaya çıktı. Hareket halindeki aracın hızını, kilometresini, kat ettiği mesafeyi ve sürücünün çalışma sürelerini ve sistemdeki arızları kaydetmeye yarayan takograflarda çeşitli hileler yapılıyor. Şoför maliyetini azaltmak ve cezalardan kaçmak isteyen bazı firmalar takografların hız parametrelerini değiştiriyor, sensöre mıknatıs koyuyor ya da takografı çizen hız ibresine sigara izmariti gibi parçalar yerleştiriyor.
#TakografKarabük'ten İstanbul’a seyir halindeyken Kuzey Marmara Otoyolu Çiftalan mevkiinde üst geçidin duvarına çarpan 5 kişinin hayatını kaybettiği, 3’ü çocuk 10 kişi ağır olmak üzere 25 kişinin yaralandığı kazayla ilgili soruşturmada çarpıcı tespitler yer aldı.
#İstanbulİstanbul'da şoförün de aralarında bulunduğu 5 kişinin yaşamını yitirdiği, 25 kişinin de yaralandığı otobüs kazasında, şoförün uyuduğu iddiaları üzerine Antalya'da takograf denetimleri artırıldı. Takograf raporunda sürücünün kaç saat direksiyon başında olduğu incelenirken, kurallara uymayanlara 1100 lira ceza kesildi. Diyarbakır'dan Antalya'ya gelen bir başka otobüs şoförü Nihat Gündüz de tüm kurallara en ince detayına kadar uyduklarını söyledi. Gündüz, "İki şoförle geliyoruz. 9 saat sürerek gelebiliyoruz. Uykum gelince hemen değişim yapıyoruz. Kurallara uymak zorundayız" dedi.
#OtobüsSürüş güvenliği sağlayan sayısal takograf kullanımı 2010 yılından başlayarak günümüz itibariyle mevzuat kapsamındaki tüm araçlar için zorunlu hale getirildi. Aracın kat ettiği mesafeyi, hızını, sürüş zamanını, çalışma aralıklarını ve günlük dinlenme sürelerini gösteren bu cihazlardan indirilen verilerin analiziyle kazaların önüne geçilecek, karayolu güvenliği artacak.
#ÜniversiteEskişehir Bölge Trafik Şube Müdürlüğü ekipleri, sorumluluk alanında ağır yük taşıyan araçlar üzerindeki denetim faaliyetlerine aralıksız devam ediyor. Kazaları önlemek amacıyla yapılan denetimler sırasında, radardan kaçmak için plakayı takograf kağıdı ve tıraş köpüğü ile kapatan ve çeşitli düzenekler kuran şoförlere cezai işlem uygulandı.
#EskişehirAnkara'nın Polatlı ilçesi yakınlarında 9 Ağustos 2024 sabahı köprü ayağına çarpan otobüsteki 11 kişinin ölmesi, 15 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan kazaya ilişkin bilirkişi raporunda, kazanın otobüs şoförü Çetin Karayel'in şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamasından kaynaklandığı belirtildi.
#AnkaraMersin'de 13 kişinin hayatını kaybettiği, 34 kişinin yaralandığı zincirleme trafik kazasına ilişkin tutuklu otobüs şoförü hakkında "bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma" suçundan 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.
#MersinSon dönemde peş peşe yaşanan yolcu otobüsü kazaları, şehirlerarası ulaşımda güvenlik alarmı veriyor. Uzun saatler direksiyon başında olan şoförlerin zorlu çalışma koşulları kazaların ardındaki temel neden mi? Esenler Otogarı’ndaki farklı firmalarda çalışan otobüs şoförleriyle konuştuk.
#Uygar TAYLANAnkara’da 9 kişinin öldüğü, 27 kişinin de yaralandığı trafik kazasının ardından, otobüs kazasında ölenlerin artışı dikkat çekti. 1 yılda otobüs kazalarında ölen kişi sayısı yüzde 55 oranında arttı. Trafik güvenliği uzmanı Alpay Lök, otobüs tamircisinde çekilen fotoğrafı örnek göstererek, “Bu şartlarda uyuyan sürücü ne kadar dinlenebilir?” dedi.
#AnkaraAnkara'nın Polatlı ilçesinde yolcu otobüsü köprünün ayağına saplanması sonucu meydana gelen trafik kazasında ilk bilgilere göre 9 kişi hayatını kaybetti, 27 kişi yaralandı. Ankara Valisi Vasip Şahin "Fren izi yok, ilk değerlendirmelere göre uyuma sonucu olabilir" dedi. Kaza sırasında otobüsün arkasında seyreden otomobilin sürücüsü "Arkadan selektör yaptık, kornaya bastık ama duymadı" ifadelerini kullandı.
#Trafik KazasıTürkiye’de son 24 saatte Kütahya, Sivas ve Van’da meydana gelen üç ayrı kazada onlarca kişi yaralandı. Son bir ayda meydana gelen kazalarda ise hem ölü hem yaralılar vardı. Kazaların ocak, şubat ve mart aylarında yoğunlaştığına dikkat çeken uzmanlar, Hürriyet’e “Bu kazaları durdurmak mümkün ama önlem almak şartıyla” dedi.
#SakaryaYozgat’ta yaşanan, 12 vatandaşımızı kaybettiğimiz, 19’unun da yaralandığı “katliam” gibi kaza hepimizi şüphesiz derinden üzdü. Ve aklıma da şu soruyu düşürdü: Bunca yol yapıldı, hâlâ nasıl olur da böylesi büyük kazalar yaşanır? Türkiye İstatistik Kurumu 2022 verilerine göre trafik kazalarındaki ölüm sayısı bir önceki yıla göre yüzde 2.5 azalsa da 2011 yılına kıyasla yüzde 36 artmış durumda. Dolayısıyla bu feci kaza tekil bir örnek mi yoksa yapılması gereken başka şeyler var mı sorusu ile eski AK Parti Milletvekili ve 2017’de Toplu Ulaşım Yasa tasarısını Meclis’e getiren İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Sistemleri Uygulama-Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı’yı aradım.
#YozgatDiyarbakır'da, yolcu otobüsünün devrildiği, 1'i bebek 5 kişinin öldüğü, 22 kişinin yaralandığı kazaya dair hazırlanan iddianame kabul edildi. İddianamede, kazada takografa, o saatlerde Iğdır'da olan başka sürücünün kartının takılı olduğu, tutuklu sürücünün kazadan sonra kendi kartını taktığı belirtilip, asli kusurlu sürücü ve tali kusurlu bulunan firma yetkilisi hakkında, 'Taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma' suçundan 2'şer yıldan 15'şer yıla kadar hapis cezası istendi.
#DiyarbakırGaziantep'te 16 kişinin hayatını kaybettiği, 30 kişinin de yaralandığı kazaya ilişkin açılan davada otobüs şoförü Abdülkadir Memiş, ilk duruşmada, "Kaza tedbirsizlik ve ihmalkarlık nedeniyle oldu. Bu sadece bana ait bir ihmalkarlık değil. Yüzde 70-80 Karayolları'nın kusuru var; kaza alanının güvenlik çemberine alınması gerekiyordu" dedi.
#GaziantepMardin’in Derik ilçesinde 20 Ağustos’ta 33 dakika arayla 2 TIR’ın neden olduğu 1’i polis memuru, 20 kişinin hayatını kaybettiği, 26 kişinin yaralandığı 2 kazayla ilgili bilirkişi raporu hazırlandı. Raporda her iki TIR'ın 30 kilometre hız sınırının olması gereken yerde ilk TIR’ın 126 kilometre ikincisinin ise 125 kilometre hızla hareket halindeyken kaza yaptıkları ifade edildi. Her iki TIR'da da takografın devre dışı bırakıldığı vurgulandı. Raporda art arda yaşanan iki kazada, gübre yüklü iki TIR’ın sürücüsünün seyir sırasında kullanım hatası yaptığı, yola gereken dikkati vermediği, uyarı levhalarını dikkate almadığı, yüksek viteste rampayı inmeye çalışırken hızdan kaynaklı olarak frene 'bas çek' yaparak kampanalı fren sistemi elemanlarının aşırı ısınmasına ve devre dışı kalmasına neden olduğu belirtildi.
#MardinBursa'da hafriyat kamyonunun otobüse çarptığı ve yolculardan Emirhan Şen'in (20) hayatını kaybettiği, 6’sının da yaralandığı kazada tutuklu şoförler Seyit Ali Akpekmezci (61) ile Barış Kantaroğlu’nun (48) 2'şer yıldan 15'er yıla kadar hapis cezası istemi ile yargılanmalarına başlandı. Otobüs şoförü Kantaroğlu, kaza sırasında güvenlik şeridinde durduğu şeklindeki ilk ifadesini duruşmada yalanladı. Kamyon şoförü Akpekmezci ise otobüs şoföründen şikayetçi oldu. Mahkeme heyeti, Akpekmezci'nin tutukluluk halinin devamına, 'tali kusurlu' bulunan Kantaroğlu'nun ise tutuksuz yargılanmasına hükmetti.
#BursaGaziantep'te 15 kişinin hayatını kaybettiği kaza ile ilgili tutuklanan otobüs şoförü Abdulkadir Memiş'in ifadesi ortaya çıktı. Kaza sonrası başlatılan ve halen devam eden soruşturma kapsamında, otobüsün hızının kayıt edildiği takograf da incelendi. Yapılan incelemede otobüsün kaza anındaki hızının saatte 130 kilometre olduğu ortaya çıktı.
#Trafik KazasıBüyük araçlara takılan birçok cihaz bulunmaktadır. Bu cihazlardan biride takograf cihazıdır. İnsanlar takograf cihazının ne amaca yaradığını ve hangi araçlarda olması gerektiğini merak etmektedir. Takograf nedir? Takograf cihazının hangi araçlarda kullanımı zorunludur? Takograf cihazı hangi durumlarda ve neden kullanılır? Sizler için takograf cihazı ile ilgili bilgileri detayları ile derledik.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 18 Mart'ta hizmete açtığı 1915 Çanakkale Köprüsü'nü kullanan sürücülerin boğazdaki kıtalar arası yolculuğu 5 dakika sürüyor. Feribotların çalışmadığı rüzgarlı havalarda Çanakkale Boğazı'nı geçmek için 10-15 saat bekledikleri günler olduğunu hatırlatan TIR sürücüleri, verdikleri lojistik hizmet nedeniyle zamanla yarıştıklarını, köprüden 5 dakikada geçmenin ise büyük avantaj olduğunu söyledi. Çanakkale Köprüsü'nden geçişler ilk bir hafta ücretsiz, sonrasında ise 200 TL olacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüKÜTAHYA'da oturan Yasemin Dalkıran (35), otomobil ehliyetinin ardından otobüs, kamyon, yolcu ve yük nakli ile psikoteknik belgelerini de alarak 577 bin nüfuslu kentin ilk ve tek halk otobüsü şoförü olarak işe başladı. En büyük hayalinin şehirlerarası otobüs şoförlüğü olduğunu ifade eden Dalkıran, 'Çocukluğumdan beri bir şoförlük hayalim vardı. Otomobil ehliyetiyle yetinmedim, gerekli tüm belge ve ehliyetleri aldım. Şu anda beni otobüste görenler gelip tebrik ediyor, destek görüyorum' dedi.
#KütahyaÜst üste yaşanan ve onlarca kişinin öldüğü otobüs kazalarının ardından İçişleri Bakanlığı, yolcu görünümlü sivil polislerle otobüslerde denetimi artırdı. Ancak uzmanlar, iyi niyetli olsa da bu denetimlerin yetersizliğine dikkat çekerek, “Yollarda 160 km hız ile giden kamyonlar, 150 km hız ile giden otobüsler dolaşıyor” dedi.
#GazetehaberleriArdı ardına meydana gelen otobüs kazalarının ardından tartışılmaya başlanan 'takograf cihazları'yla ilgili bugün önemli bir gelişme yaşandı. Aracın ne kadar süreyle kullanıldığını, hangi hızda gittiğini gösteren cihazlara yönelik 'kötü amaçlı' müdahalelerin önüne geçilebilmesi için ilgili yönetmelikte değişikliğe gidildi. İşte Resmi Gazete'nin bugünkü sayısındaki 'takograf' detayı...
#Otobüs KazalarıAğrı’dan İzmir’e giden Kemal Güner’in (58) kullandığı Ağrı Doğuş firmasına ait yolcu otobüsü, dün saat 07.20'de, Ankara-Uşak yolu havalimanı yakınlarında şarampole devrildi. Otobüsteki 47 kişiden 33’ü yaralandı. Yaralıların hayati tehlikelerinin bulunmadığı belirtildi.
#GazetehaberleriUlaşımda 43 ilin geçiş noktasında yer alan ve 'kilit kavşak' olarak adlandırılan Kırıkkale'de otobüs denetimleri sıklaştırıldı. Ekipler, araçlardaki takograf cihazlarını inceleyip, şoförlerin yolculuk sürelerini denetleyerek alkol kontrolü yapıyor.
#KırıkkaleUlaşımda 43 ilin geçiş noktasında yer alan ve 'kilit kavşak' olarak adlandırılan Kırıkkale'de otobüs denetimleri sıklaştırıldı. Ekipler, araçlardaki takograf cihazlarını inceleyip, şoförlerin yolculuk sürelerini denetleyerek alkol kontrolü yapıyor.
#KırıkkaleManisa’da 6 kişinin yaşamını yitirdiği kazanın ardından önceki gün de Balıkesir’de kontrolden çıkan otobüs 15 kişiye mezar oldu. Aynı gün İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde minibüsün şarampole yuvarlanması sonucu ise 8 kişi hayatını kaybetti. Bugün de Uşak'ta devrilen otobüsteki 30 kişi yaralandı. Ardı ardına yaşanan faciaların ardından gözler otobüs firmalarına ve yol güvenliğine çevirildi. Bu felaketler neden yaşanıyor, nasıl önlem alınmalı? Uzmanı anlattı...
#Otobüs KazalarıSon günlerde meydana gelen trafik kazaları otobüslerin güvenliğini gündeme getirdi. Alınan önlemlerle son 10 yılda ölümlü trafik kazalarının yüzde 50 düşürüldüğünü ancak hâlâ atılması gereken bir dizi adımların bulunduğunu söyleyen Otobüsçüler Federasyonu Başkanı, TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, o önlemleri özetle şöyle sıraladı...
#Gazetehaberleri