Spor kulüplerine yapılan sponsorluk harcaması her geçen yıl artıyor. 2018’de 66 milyar dolarlık dünya sponsorluk pazarının 40 milyar dolarının spor kulüpleri tarafından paylaşıldığını belirten Infront Türkiye Genel Müdürü Ender Uslu, Türkiye’deki spor kulüplerinin sponsorları elinde tutma konusunda başarısız olduğunu söyledi. Uslu Türkiye’de yüzde 82 ile en büyük ortak ilgi alanı spor. Kulüpler profesyonel davransa çok daha büyük kontratlara imza atacaklar” dedi.
#Sponsorluk‘BURADA değil’ demişler reklamlarında... Birbirlerinden çok farklı ürünler satıyor olsalar da, her iki satıcı da aynı sözleri kullanmış... Lüks otomobil satıcısı olan “Hayallerinizdeki X (Otomobil) Burada Değil” derken, fındık satıcısı da “Taze Findukcu Burda Degül” demiş...
#YazarlarÜRÜN tanıtımı için, hedef müşterilerle temas için, dev firmalar reklama ciddi bütçeler ayırıyor. Gazetelerde, televizyon kanallarında, sosyal medyada, açık havada, ürünlerin-markaların tanıtımı yapılıyor. Tanıtımın ardından reklam verenlerin satışlarında da beklenen artışlar yaşanıyor ki, reklam bütçeleri de artıyor, reklam mecraları da çeşitleniyor.
#YazarlarÜRÜN tanıtımı için, hedef müşterilerle temas için, dev firmalar reklama ciddi bütçeler ayırıyor. Gazetelerde, televizyon kanallarında, sosyal medyada, açık havada, ürünlerin-markaların tanıtımı yapılıyor. Tanıtımın ardından reklam verenlerin satışlarında da beklenen artışlar yaşanıyor ki, reklam bütçeleri de artıyor, reklam mecraları da çeşitleniyor.
#GazetehaberleriBeşiktaş’ın yeni stadı Vodafone Arena 11 Nisan’da açılıyor. Peki ama stada ismini veren şirketler ödedikleri bedelin ne kadarını mali açıdan gider yazabilir? Stada isim vermek sponsorluk mudur reklam mı? Peki ya kombine bilet gider midir? İşte cevapları...
#BeşiktaşBeşiktaş’ın yeni stadı Vodafone Arena 11 Nisan’da açılıyor. Peki ama stada ismini veren şirketler ödedikleri bedelin ne kadarını mali açıdan gider yazabilir? Stada isim vermek sponsorluk mudur reklam mı? Peki ya kombine bilet gider midir? İşte cevapları...
#Vodafone ArenaDünya Kupası’na 1.7 milyar Euro’nun üzerinde harcama yaparak hazırlanan Almanya, bu organizasyondan en karlı çıkan ülke oldu. Kupanın galibi İtalya’nın bu yıl yüzde 7 büyüyeceği hesaplanırken, kupanın üçüncüsü ev sahibi Almanya’nın 25 milyar Euro kazanacağı tahmin ediliyor. İtalya’nın sponsoru Puma ve futbol toplarının resmi üretici Adidas kupadan en çok kazanan firma olarak çıkarken, Portekiz’in sponsoru Nike kupada aradığını bulamadı.
Dünya spor pazarı, her yıl düzenli biçimde büyüyor. Firmalar ve medya şirketleri sponsorluk yaparak ve spor seyircileri de sevdikleri sporcuları izleyerek veya bizzat spor yaparak her yıl 500 milyar dolar harcıyor. Sporun çok geniş kitlelere hitap ettiğini bilen yeni yatırımcılar bu pazara giriyor. Her yıl ABD’ye giderek spor endüstrisiyle ilgili son gelişmeleri ve tartışmaları yerinde takip eden Ahmet Gülüm, bu konuyu Türkiye’de iyi bilen isimlerden birisi.
TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi, uzun süren sessizliğini bozarken; 'Riyad'da oynanamayan Galatasaray ile Fenerbahçe Süper Kupa finalinde neler yaşandı, Ali Koç ne istedi, ve yeniden başkan adayı olacak mı?' sorularına net cevaplar verdi.
#Mehmet BüyükekşiEtkili rekabet ortamını sağlama ve küçük e ticaret şirketlerini korumak maksadıyla çıkarılan, ancak tüketicilerin cazip fiyatlı ürün kampanyalarından mahrum kalmasına yol açan elektronik ticaret kanunu için Anayasa Mahkemesi son noktayı koyacak. Çıkarıldığı günden bu tarafa, dünya ticaret anlayışına aykırı kurgusu ile tartışılıp mahkemelik olan E-Ticaret Kanunu için, gözler son kararı verecek olan Anayasa Mahkemesi’ne (AYM) çevrildi.
#E-TicaretTESK Yönetim Kurulu üyesi, Malatya Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (MESOB) Başkanı Şevket Keskin, koronavirüs salgını nedeniyle tedbir amaçlı işyeri kapanan ve işleri düşen esnafa geçici süreyle en az asgari ücret desteği sağlanmasını, esnaf kredilerinin ve vergilerinin en az Haziran 2021’e kadar ötelenmesini, küçük esnaf ve sanatkârdan 2020 dönemine ilişkin vergi alınmamasını istediklerini bildirdi.
#YazarYÖK Genel Kurul toplantısında, vakıf üniversitelerinin toplam öğrenci gelirinin en az yüzde 1'i kadar Ar-Ge bütçesinin olmasına, reklam-tanıtım giderlerinin de öğrenci gelirlerinin yüzde 1'ini aşmamasına karar verildi. Öz kaynaklı Ar-Ge harcamaları, öğrenci gelirinin yüzde 1'inin üzerinde olan, önlisans ve lisans düzeyindeki programların her birinde en az yüzde 20 tam burslu öğrencisi bulunan vakıf üniversiteleri, belirlenen oranların kapsamı dışında kalacak. Alınan kararlar, vakıf üniversitelerinin bütçe planlamalarını yaptıkları göz önünde bulundurularak, 2021-2022 eğitim-öğretim döneminden itibaren geçerli olacak.
#YökGalatasaray Başkanı Mustafa Cengiz TRT Spor’da yayınlanan Gündem Futbol Programında Bahri Havadır ve Erbatur Ergenekon’un konuğu oldu. Futbol gündemine dair değerlendirmelerin yanı sıra Galatasaray’ın mali durumu ile ilgili bilgiler de aktaran sarı-kırmızılı başkanın açıklamalarının satır başları şu şekilde:
#Mustafa Cengiz