İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Türk dizilerinin Güney Amerika’da büyük beğeni kazanmasının ardından çikolata ve şeker ürünlerinin ilgi odağı haline geldiğini belirterek, “Güney Amerika ülkelerine tohumları ektik. 2018’de bölgesel bazlı çalışmalara ağırlık verip bütün ülkelerde ihracat artışı yakalamak için çalışmalarımıza yön vereceğiz” dedi.
#GazetehaberleriDünyada ürün satmak her geçen gün daha da zorlaşırken yeni pazar teknikleri ve fuarlar ihracata büyük katkı sağlıyor. İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete "Bugüne kadar katıldığımız fuarların ihracatımızın artmasına önemli bir katkı sağladığını gözlemledik" dedi.
#Cnr FoodDÜNYANIN en büyük gıda fuarlarından Gulfood 2017’ye katılan Türk firması sayısı bu yıl 139 oldu. Rakamın en az 200 olabileceği ancak Dubai Dünya Ticaret Merkezi ve Fuar İdaresi’nin Türk firmalarının taleplerini ‘yer yokluğu’ gerekçesiyle karşılayamadığı bildirildi.
#Gulfood 2017Geçtiğimiz yıl Rusya ile Türkiye arasında yaşanan sıkıntılardan dolayı bu pazarda ciddi bir kayıp yaşayan Türk şekercisi eskisinden daha iyi seviyeye gelen ilişkileri fırsata çevirebilmek için Moskova’da düzenlenen PRODEXPO Gıda, İçecek ve Gıda Hammaddeleri fuarına milli katılım düzenledi.
#PRODEXPOAlmanya’nın Köln şehrinde gerçekleştirilen ‘ISM 2017 Uluslararası Bisküvi ve Şekerleme Fuarı’na katılan İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete “CNR Food İstanbul fuarımız ile dünyanın en büyük gıda fuarı olan ISM’e rakip olacağız” dedi.
#İstanbul Hububat Bakliyat, Yağlı Tohumlar Ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Ve Şekerli Mamuller Tanıtım GrubuYılda yaklaşık 3,5 milyar dolarlık şekerleme ithalatı yapan Çinli alıcılar Türkiye’ye geliyor. Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun (ŞTG) davetlisi olarak gelen 24 kişilik alıcı heyet, Türk şekerleme tesislerini gezecek ve birebir görüşmelerde bulunacak. ŞTG Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Yakın bir geçmişe kadar bizim alıcılarımız Çin’e giderdi. Şimdi biz Çinlileri getiriyoruz” diyerek tersine dönen deverana dikkat çekti.
#Çin2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), yeni bir tema ve strateji belirledi. Buna göre Türkiye “Şeker ülkesi- Delightland” temasıyla tanıtılacak. Dubai Gulfood’da dünyaya tanıtılan yeni tema ile 2015’te öncelik Güney Amerika kıtası olmak üzere 40 ülkede aktivite yapılacak.
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Rusya’nın ABD ve AB ülkelerine uyguladığı kotayı Türk şekerleme sektörü için fırsat olarak nitelendirerek, yılda 3.4 milyar dolarlık ithalat yapan bu ülkeden daha fazla pay almayı hedeflediklerini söyledi.
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun yeni başkanı Hidayet Kadiroğlu, sektörün 2023 ihracat hedefinin 10 milyar olduğunu söyledi. Kadiroğlu, “ Öncelikli hedefim Türk şekerleme sektörünün hedef pazarlardaki röntgenini çekmek. Bu sonuca göre yol haritamızı belirleyeceğiz” dedi.
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Şekerleme ve Şekerli Mamulleri Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, mevcut bürokratik yapı ile ihracatta 500 milyar dolarlık 2023 hedefinin hayal olduğunu belirterek, "Bırak 500'ü 250 milyar dolar bile hayal" dedi.
#Mehmet Büyükekşi