Güncelleme Tarihi:
Birlikten yapılan açıklamaya göre, Nisan’da, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,67 ihracat artışının yaşandığı sektörün en çok ihracat yaptığı ilk üç ülke grubu Ortadoğu Ülkeleri, Afrika Ülkeleri ve Avrupa Birliği Ülkeleri olurken, bu ülke gruplarını sırasıyla Bağımsız Devletler Topluluğu, Uzakdoğu Ülkeleri, Diğer Avrupa Ülkeleri, Kuzey Amerika Serbest Ticaret, Diğer Asya Ülkeleri, Diğer Amerikan Ülkeleri, Serbest Bölgeler ve Okyanusya Ülkeleri izledi.
Bu dönemde diğer Amerikan ülkeleri yüzde 191,4 ve diğer Asya ülkeleri 86,8 oranlarında rekor ihracat artışlarıyla dikkati çekerken, 22,3 oranı ile Ortadoğu Ülkeleri yükselişine devam etti.
Hububat sektörü içerisinde katma değer bakımından önde olan Şekerli Tanıtım gurubu yüzde 13,03 artışla 235.4 milyon dolar ihracat ile Türkiye’nin 2023 hedefine bir adım daha yaklaşmış oldu.
Şekerleme sektörünün en çok ihracat yaptığı ilk üç ülke grubu Ortadoğu, Afrika ülkeleri ve Avrupa Birliği ülkeleri olurken, bu ülke gruplarını sırasıyla Bağımsız Devletler Topluluğu, Kuzey Amerika Serbest Ticaret, diğer Avrupa ülkeleri, diğer Asya ülkeleri, serbest bölgeler, diğer Amerikan ülkeleri, Uzakdoğu ülkeleri, Okyanusya ülkeleri izledi.
"ADIM ADIM YAKLAŞIYORUZ"
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamülleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Nisan’da gerçekleştirilen ihracat rakamıyla ilgili şunları söyledi:
"Birlik olarak Türkiye’nin toplam ihracatındaki payımızı sürekli artırıyoruz. Bu, 2023 hedefimize adım adım yaklaştığımızın en açık göstergesi. Ancak bu hedefe yaklaşırken bizler yerimizde oturmuyoruz. Arkadaşlarımızla birlikte sürekli yeni pazar arayışı içindeyiz. Şekerleme sektörünün ihracatı inanıyorum ki gelecek yıllarda daha üst seviyelerde olacak.”