Turkcell, 2024’ün ikinci çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Yılın ikinci üç aylık döneminde net abone sayısını 346 bin artıran şirketin Türkiye’deki toplam abone sayısı 43,2 milyona ulaştı. Bu çeyrekte faturalı abone sayısı net 477 bin artan Turkcell’in son 1 yılda kazandığı faturalı abone sayısı 1,8 milyon oldu. Makroekonomik faktörler göz önünde bulundurulduğunda dirençli bir performans sergileyen Turkcell’in grup gelirleri yılın 2. çeyreğinde 34,9 milyar TL olurken, 14,9 milyar TL FAVÖK ile yüzde 42,6 FAVÖK marjı elde edildi. Net kâr ise düşük kur farkı giderleri ve etkin risk yönetiminin katkısıyla 2,9 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Paycell ve Financell markalarıyla sunduğu techfin alanındaki faaliyetleri de Turkcell’in ikinci çeyrekteki finansal sonuçlarına güçlü katkı sağladı.
#Turkcellİnternet üzerinden yapılan alışverişler öyle bir noktaya ulaştı ki, büyük çoğunluğumuz hemen her ihtiyacımızı e-ticaret siteleri üzerinden karşılar olduk. Kişisel banka bilgilerinin yoğun olarak paylaşıldığı yerlerde kredi kartı dolandırıcılıkları da hızla artıyor. Peki ama kendimizi güvende tutmak mümkün mü? Uzmanlar yanıtladı...
#Kredi Kartı DolandırıcılığıGünümüzde teknolojinin de ilerlemesi ile birlikte internet üzerinden alışveriş yapmak yaygınlaşmaya başlamıştır. E-ticaret sektörü yaklaşık 20 yıldan bu yana hizmet vermektedir. Fakat internet üzerinden yapılan alışverişlerde bazı noktalara dikkat edilmesi gerekmektedir. Peki, genel ağdan yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir? Sizlere internet alışverişleri hakkında merak edilenleri detaylıca derledik.
#AğTüketici cayma hakkını kullandığını satıcıya bildirdiği andan itibaren 10 gün içerisinde ürünü satıcıya göndermelidir. Satıcıda 14 gün içerisinde de tüketiciye parasını izde etmek zorunda. Satıcı ve sağlayıcı tüketiciye ‘satıştan cayma hakkı’ bilgisini vermediyse, buna karşı kanun şöyle bir düzenleme getiriyor ve diyor ki ‘Cayma hakkı artık 14 gün değil 1 yıldır.’
#İade TalebiKoronavirüs ve kısıtlamalar nedeniyle pandemi döneminde tüm dünyada internetten alışveriş oranında artış yaşandı. Bu doğrultuda siber dolandırıcılıklardan mağdur olan tüketicilerin sayısı da gün geçtikçe artmaya başladı. Uzmanlar Hurriyet.com.tr'ye özel dolandırıcılık mağduru olmamak için neler yapılması gerektiğini sıraladı.
#Online ÖdemeVatandaşlar, Covid-19 kısıtlamalarının esnetildiği bir yaz tatiline hazırlanırken siber dolandırıcılar da pandemiyi fırsat bilerek tatil için villa kiralamak isteyenleri hedeflemeye başladı. Bilinen online rezervasyon sitelerini birebir kopyalayarak indirimli ve ucuz ilanlarla tatil planı yapmak isteyenleri dolandırmaya çalışan siber suçlulara karşı uyarıda bulunan siber güvenlik uzmanı Alev Akkoyunlu, dolandırıcı e-postalara, telefon görüşmelerine, sahte web sitelerine ve sosyal medyadaki paylaşımlara karşı temkinli olunması gerektiğini söylüyor.
#BitdefenlerGeçtiğimiz günlerde Yemeksepeti hacklendiğini duyurdu. Açıklamaya göre ad soyad, adres ve telefon bilgileri siber korsanların eline geçti. Söz konusu bilgilerin çalınması kullanıcılar için ne ifade ediyor? Uzmanlar, konuyu tüm yönleriyle hurriyet.com.tr'ye anlattı...
#Yemeksepeti Siber SaldırıKoronavirüs sürecinde pek çok kişi evinden çalışmaya başladı ve işletmelerin bazıları bunu kalıcı hale getirmeye başladı. Ancak işlerin ofisten eve taşınmasıyla siber güvenlik daha önemli bir konu başlığı haline geldi. Peki kullanıcılar evlerinde çalışırken ve alışveriş yaparken siber güvenlik bazında nelere dikkat etmeli?
#GüvenlikYaklaşık 4 yıl önce bir reklamdan yola çıkıp kaleme almış ve sormuştum: “19.90 TL’ye gömlek nasıl olur...” Bir markanın satış stratejisinden yola çıkıp uzmanlardan ucuz, kaliteli gömlek sırlarını aktarmıştım. Aradan 4 yıl geçmesine rağmen hâlâ 19.99 TL’ye gömlek satıldığını görünce açıkçası şaşırdım. Pandemi nedeniyle evlere kapanmak zorunda kalsak da yılbaşı alışverişleri yine gündemde. Ben de gömlek konusunu yine mercek altına aldım. Her ucuz gömlek kötü mü? Ya da tersinden sorarsak, pahalı gömlek iyi midir? Gömlek alırken nelere dikkat etmeliyiz? İşte yanıtlar...
#KumaşCovid-19'un dünya çapında yayılmasıyla, yılbaşını kutlamak pek de neşeli görünmeyebilir. Bununla birlikte, sosyal mesafe önlemlerindeki ve Koronavirüs vakalarındaki artışlara rağmen tüm dünya, kaygıyı hafifletebilecek bir yılbaşı için hazırlanıyor. Tüketiciler bu yılbaşında büyük bir harcama yapmayı hedeflerken siber dolandırıcılar sinsice beklemeye devam ediyor. Peki yeterli güvenliği sağlamak için ne yapmalı?
#HackerOnline alışveriş, yeni yılda sevdiklerini mutlu etmek için hediye alternatifleri arayanların ve pandemi nedeniyle evde geçirilecek olan yılbaşı gününü keyifli kılmak isteyenlerin bir numaralı adresi olmaya devam ediyor. Çok sayıda alışveriş sitesi yeni yıla özel indirim fırsatlarıyla kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışıyor. Yılın bu dönemi uygun fiyatlı alışveriş yapmak için acele eden kullanıcıları avlayan siber suçlular için de verimli bir zaman.
#KasperskyCovid-19 salgınının hayatımıza girmesiyle birlikte yalnızca ülkemizde değil dünyada online alışveriş çılgınlıkları oluştuğunu görmekteyiz. İnsanlar evlerinden çıkamadıkları bu dönemde internette buldukları çoğunlukla indirim sloganlarının cazibesine kapılıp alışveriş yapmaktadırlar.
#Teknoloji‘Efsane’ kampanyaları alışveriş çılgınlığı yaşattı. Online alışverişte bir önceki yıla göre yüzde 103 artışla rekor kırdık. Ancak madalyonun bir de ‘öteki’ tarafı var. Binlerce kişi ucuza alırım hevesiyle çıktıkları yolda siber dolandırıcıların hedefi oldu. Banka, tüketici hakem heyeti ve savcılığa başvuranların sayısında artış var. Hesaptaki parasına bloke konulan ya da alışveriş adı altında kredi kartından para çekilen mağdurlar ne yapmalı? Nereye başvurmalı? Paralarını geri almaları mümkün mü? Uzmanlara sordum.
#YAZARÖzellikle online alışverişlerin büyük artış gösterdiği Black Friday’i, tüketiciler kadar siber dolandırıcılar da büyük bir sabırsızlıkla bekliyor. Bu yıl koronavirüs pandemisi nedeniyle Black Friday’de fiziksel mağazalar yerine online alışveriş siteleri her zamankinden daha fazla ziyaret edilecek. Birçok online alışveriş sitesinin kampanyalı satışlar planladığı Black Friday alışverişlerinde, tüketicilerin çok dikkatli olması gerektiğini belirten uzmanlar, abartılı kampanyalara, kredi kartı dolandırıcılıklarına ve sahte alışveriş sitelerine karşı tedbirli olunması uyarısında bulunarak mutlaka sanal kart ile alışveriş yapılması gerektiğini söylüyor.
#GüvenlikTarihte ilk defa 1961’de Black Friday olarak anılan indirim çılgınlığı, günümüzde de devam ediyor. Ünlü mağazaların önünde uzun kuyrukların oluşmasıyla hafızalara kazınan gün insanları ihtiyaçları olmasa da alışveriş yapmaya yönlendiriyor. Böyle özel günler haricinde de ortaya çıkan ve günümüzde pek çok kişide rastlanan alışveriş bağımlılığı nedir ve nasıl anlaşılır? Uzman Klinik Psikolog Dilara Sayar alışveriş bağımlılığı ile başa çıkmanın yollarından bahsederken, Avukat Bilal Çelik bu gibi günlerde dolandırıcılıklara karşı neler yapılabileceğini açıkladı…
#Sosyal MedyaBüyük indirimlerin ve alışveriş çılgınlığının adresi olan Black Friday indirimleri geldi çattı. Sektör temsilcileri bu yıl ay genelinde 30 milyar liralık, sadece cuma günü ise 5 milyar liralık alışverişle rekor kırılmasını bekliyor. Uzmanlar aynı zamanda tüketicileri dolandırıcılara karşı uyarıyor: “Taklit sitelerden uzak durun, ‘Güven Damgası’nı kontrol edin, fiyatları farklı sitelerle karşılaştırın ve sanal kart kullanmaya özen gösterin.”
#GazetehaberleriBlack Friday'in gerçekleştiği Kasım ayında e-ticaret siteleri pek çok indirim yapıyor; internet üzerinden yapılan satışlar katlanarak artıyor. Ancak siber saldırganlar da boş durmuyor ve indirimleri fırsat bilip kurbanlarını avlamaya çalışıyor.
#HackerPandemiyle birlikte artan online alışverişlerde fraud’a (sahtecilik) karşı dikkat edilmesi büyük önem taşıyor. Haziran sonu itibarıyla Türkiye'de 71,9 milyon adet kredi kartı, 172,9 milyon adet banka kartı bulunuyor. Kredi kartıyla işlem yapan tüketicilerin ve işletmelerin sahtecilik olaylarına karşı bir dizi önlem alması ve güçlü altyapıya sahip, güvenilir ödeme yöntemlerini tercih etmeleri gerekiyor.
#Kredi KartıTüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkanı Süleyman Bakal, e-alışveriş yapanların değerinden düşük fiyata satışa sunulan ürünler konusunda dikkatli olması gerektiğini söyleyerek tüketicilere “Kar ettim derken zarara uğramayın” uyarısında bulundu.
#Tüketiciyi Destekleme Derneği