Ayakkabı sektörünün başı taklit ürünlerle dertte. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, özellikle Anadolu’da artık mağaza raflarının yüzde 60-70’inin çakma (sahte, taklit) ürünlerle dolduğunu söylüyor. Vergi ve istihdam kayıpları hesaplandığında, taklit ürünlerin Türkiye’ye yıllık maliyetinin en az 30 milyar lirayı bulduğunu söyleyen İçten, “Bu firmalar bu kalitede kendilerini geliştirmişlerse, orijinallerini üretmeleri konusunda bir programı devreye almalıyız” dedi.
#Ayakkabı SektörüAdidas, Puma, Converse gibi dünyaca ünlü markaların sahteleri, internette gerçek ürünmüş gibi satılıyor. Ancak, tüketicinin 'indirimli ürün' olarak siteden aldığı spor ayakkabılar ile ilgili gerçek ise teslimat sırasında ortaya çıkıyor. İlk bakışta sahte olduğu anlaşılan ürünün iadesi için ise uzun uğraşlar gerekiyor. Çok sayıda şikâyete konu sitenin sahibi ise ‘Ben malı piyasadan topluyorum. Sahte olup olmadığını bilmiyorum” dedi. Tüketiciler Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu ise, yapılan işlemin sahtecilik suçu olduğuna işaret ederek, sorun yaşayan kişilerin Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmalarını istedi. Bu arada, siteye ilişkin haberin hurriyet.com.tr'de yer almasından sonra site kapatıldı.
#Tüketiciler DerneğiAlman Metro Group’un, bazı uluslararası tekstil ve ayakkabı markalarını paralel ithalat ile getirerek Türkiye’de ucuza satması, sektörde yeni bir kavgayı ateşledi. Metro, tanınmış markaların Türkiye temsilcilerinin girişimleri nedeniyle ithal ettiği bazı ürünlerin gümrüklerde uzun süre bekletildiğini savundu.