UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan Karabük'ün Safranbolu ilçesinde, 9 günlük Ramazan Bayramı tatili dolayısıyla tüm oteller doldu. Mimarisi, şehir hayatı ve kültürünü yansıtması dolayısıyla "Osmanlı'nın parmak izi" olarak da adlandırılan Safranbolu'nun, 9 günlük tatilde yerli turist rekorunu kırması bekleniyor.
#SafranboluUNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan Karabük'ün Safranbolu ilçesinde, 9 günlük Ramazan Bayramı tatili dolayısıyla tüm oteller doldu. Mimarisi, şehir hayatı ve kültürünü yansıtması dolayısıyla "Osmanlı'nın parmak izi" olarak da adlandırılan Safranbolu'nun, 9 günlük tatilde yerli turist rekorunu kırması bekleniyor.
#KarabükUNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan Karabük'ün Safranbolu ilçesini, 2019 yılında 318 bin 866 konaklamalı turist ziyaret ederken, bu sayı 2020 yılında koronavirüs salgını nedeniyle 120 bin 28'e düştü. Safranbolu Turizm İşletmecileri Derneği Başkanı Özlem Urgancıoğlu, "Aşı çalışmalarıyla hastalığın ülkemizde ve dünyada azalması ile birlikte yerli ve yabancı turist bahardan itibaren tekrardan Safranbolu'ya gelmeye başlayacak diye ümit ediyoruz" dedi.
#SafranboluKARABÜK'ün Safranbolu ilçesinde otel ve konaklar, 4 günlük Kurban Bayramı tatilinde misafirlerini bekliyor. Bölgedeki bir otelin sorumlusu Sertaç Yirmibeş rezervasyon olmadığını, çarkın dönmesi için konaklama fiyatlarını yarıya indirdiklerini söyledi.
#SafranboluKarabük'ün tarihi konaklarıyla ünlü ilçesi Safranbolu'yu, hafta sonu yerli ve yabancı yaklaşık 20 bin turist ziyaret etti. UNESCO tarafından dünyada en iyi korunan ilk 20 kent arasında gösterilen Karabük'ün tarihi konaklarıyla ünlü ilçesi Safranbolu, hafta sonu yerli ve yabancı turistlerin akınına uğradı.
#Safranbolu- UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi'ndeki Karabük'ün Safranbolu ilçesinde "Safranbolu Hatırası Projesi" kapsamında turistlerin katılımıyla yapılacak anketten çıkan sonuca göre hediyelik eşya üretimi yapılacak - Safranbolu Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Gürbüz: - "Safranbolu'yu ziyaret eden turistlere uygulanacak anket ve hediyelik eşya satıcılarıyla röportajlar sonucunda turistlerin hediyelik eşya tercihleri ve satın alma davranışları belirlenecektir"