Google'ın Kanada merkezli dijital yayıncılara yılda 74 milyon dolara varan miktarda telif ödemeyi kabul etmesinin ardından benzer bir sistemin Türkiye'de de uygulanması gerekliliği yeniden gündeme geldi. Peki Kanada’da varılan anlaşmanın bir benzerinin Türkiye'de de hayata geçmesinin etkileri ne olur? Dijital iletişim araştırmacısı Doç. Dr. Ali Murat Kırık, olası senaryoları hurriyet.com.tr için değerlendirdi.
#KanadaVergi kaçakçılığına ceza arttırımı ve etkin pişmanlıktan, muhtar maaşlarında iyileştirme ve ‘Evim’ mağdurlarına müjdeye kadar birçok konuda önemli düzenlemeler içeren vergi paketi AK Parti, CHP, MHP ve İYİ Parti’nin oylarıyla önceki gece Meclis’ten geçti.
#Vergi Paketi“Hangi mesleği seçmeliyim” sorusuna verilen yanıtlar her dönem çağın şartlarına göre değişim gösteriyor. Ama pandeminin meslek seçiminde denklemi çok daha radikal ve hızlı biçimde değiştirmesi bekleniyor. Pandeminin değiştirdiği dünya koşullarında bazı mesleklerin öneminin artacağı tahmin ediliyor.
#COVID-19Sosyal izolasyon ve sokağa çıkma kısıtlamaları, 2020 yılında sosyal medya kullanımını artırdı. Peki, 2021 yılında sosyal medyada ne kadar vakit geçireceğiz ve şirketler hangi sosyal medya platformlarına daha fazla yatırım yapacak?
#Şinasi Furkan AvcıYapılan son araştırmalara göre, dünya çapındaki dijital reklam harcamaları 2020 sonunda 384 milyar dolara ulaşacak. Araştırmaya göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Şirketler, Covid-19’un olumsuz etkilerini azaltmak için dijital pazarlamaya ağırlık verme eğiliminde.
#Dijital Pazarlamaİstanbul da 2-3 Eylül de düzenlenecek olan AdColony Intelligence Summit, dünyanın önde gelen şirketlerinin medya ajansı temsilcileri, reklam verenler ve marka temsilcileri ile yerli ve yabancı konuşmacıları ikinci kez bir araya getirmeye hazırlanıyor.
#AdcolonyYÖK’ün, ‘Vakıf Yükseköğretim Kurumları 2019’ raporuna göre, öğrenci başına harcama geçen yıla oranla yüzde 23.3 artarak 13 bin liraya ulaştı. 25 kurumda bu harcamanın 10 bin TL’nin altında olduğu vurgulanan raporda, bu durumun endişe yarattığı da belirtildi. Üniversitelerin reklama ayırdığı harcamadaki yüzde 13 artış da dikkat çekti. Vakıf üniversitelerinin toplam Ar-Ge harcaması 1.6 milyar liraya yaklaşırken, bunda dış kaynağın yüksek olduğu görüldü. 30 vakıf üniversitesi öz kaynağından Ar-Ge’ye bütçe ayırmazken, sekiz üniversite ise araştırmaya hiç para harcamadı.
#JyökDünyanın önde gelen mobil reklam platformlarından AdColony, Danimarka’dan Güney Afrika’ya, ondört ülkenin merkez ofisi olarak tercihini Türkiye’den yana kullandı. AdColony Türkiye, stratejik kararlardan kreatif yönetime kadar tüm süreçlerde karar verici olacak.
#AdcolonyGeçtiğimiz hafta iflas ertemeleye başvuran teknoloji marketleri şirketi Gold Grubu’nun, bünyesinde bulunan e-ticaret sitesi hizlial.com’u satmak için 4 farklı şirketle görüştüğü ortaya çıktı. Bu şirketler ise Japon Mitsui ve Transcosmos, Ciner Medya Holding ve Markafoni’nin sahibi Naspers Grubu.
#Gold GrubuDünyanın en popüler sosyal ağ hizmetlerinin operatörü Facebook'un, gelirlerinin bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 59 artarak 3,20 milyar dolara yükseldiği bildirildi. Ancak Whatsapp'ta işler pek de Facebook'un istediği gibi gitmedi ve popüler uygulama son 9 aylık süreçte 140 milyon dolar zarar etti.
Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook'un geliri ilk çeyrekte yüzde 72 artarak 2,5 milyar dolara yükseldi, net karı da 642 milyon dolar oldu. Facebook Inc.'in kar ve satışı, şirketin mobil hizmetler için daha fazla reklamcıyı çekmesiyle beklentinin üzerinde geldi. Şirketin ilk çeyrekte net karı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 193 artarak 219 milyon dolardan, 642 milyon dolara yükseldi. Facebook'un geliri de aynı dönemde yüzde 72 artarak 2,5 milyar dolara yükseldi. Bilanço rakamlarının ardından Facebook'un hisseleri yüzde 4 değerlendi.