Kurumsal yılbaşı hediyelerinde dönüşüm her zamankinden fazla hissediliyor. Şirketler çalışanları için hediye arayışına girdi. Yılın en hareketli günlerini yaşayan promosyon ürün pazarının yıldızı artık ajanda değil. Onun yerini powerbank, kupa, USB, çikolata aldı. Şirketler daha çok teknolojik ürünlere yöneldi.
#YılbaşıPromosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Derneği Başkanı Abdullah Gürz, promosyon ürünlerinde koronavirüs nedeniyle Çin'den iptal edilen siparişlerin Türkiye'ye yöneldiğini belirterek, "Bu yıl normalde 45 milyar liralık ihracat bekliyorduk. Ancak Çin'den Türkiye'ye kayacak siparişlerle 2020'de ihracatın en az yüzde 50 artmasını ve 60 milyar liraya ulaşmasını bekliyoruz." dedi.
#Promosyon Ürünleri İmalatçılarıPromosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Derneği Başkanı Dr. Abdullah Gürz, Avrupa’nın en büyük promosyon fuarı olan ve 7-9 Ocak’ta gerçekleştirilecek PSI Dusseldorf 2020’de Türk malı ürünleri profesyonel alıcılarla buluşturmaya hazırlandıklarını belirterek, “100’ün üzerinde üye firmamız ve binlerce ürün çeşitliliğimizle Almanya’ya çıkarma yapacağız” dedi.
#Promosyon Ürünleri İmalatçıları Ve Satıcıları DerneğiYılmaz, Dinçok ve Sonuç aileleri tarafından 2013’te Şanlıurfa’da kurulan Termosan Çelik, bugün Avrupa’nın termos üreticisi konumuna geldi. Kurulduğu günden bu yana sektöründeki ithalatın azalmasına katkı sağlayan şirketin cirosunun yüzde 40’ını ihracat oluşturuyor. Şirket, şimdi de Latin Amerika ve Orta Afrika ülkelerini yakın markaja aldı.
#GazetehaberleriPROMOTÜRK Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Gürz, "Araştırmalarımıza ve tahminlerimize göre promosyon ürünleri sektörünün ekonomik hacmi 20 milyar lira civarında. Sektörün ekonomik hacmini 100 milyar liraya, ihracatını da 9-10 kat artırarak 20 milyar liraya çıkarmayı amaçlıyoruz" açıklamasında bulundu.
#PROMOTÜRKPROMOTÜRK Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Güler: ”Globalleşen dünyada sektörün ihtiyacı olan ihracat ve uluslararası iş birlikleri için 7 bölge ve 3 kıtada dernek temsilcilikleri kurarak, Türkiye’nin 2023 hedefi olan 500 milyar dolarlık ihracatına 5 milyar dolarlık katkıda bulunacağız” açıklamasında bulundu.
#Promosyon Ürünleri İmalatçıları Ve Satıcıları DerneğiPromosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Güler, "Promotürk üzerinden kamu kurumlarının promosyon malzemeleri alımı projemiz devlet tarafından destek görürse, sektörün kayıt dışılığı yüzde 75-80 azalır. Devlet bizi muhatap alsın, bir yılda en az 50 bin istihdam oluşturalım" dedi.
#Ercan GülerPROMOTÜRK Başkanı Güler, “Erken seçim ihtimalinin büyük olasılık haline gelmesiyle durgun geçen sezon sonrası sektörümüz için yeni bir heyecan yeni bir ümit kaynağı söz konusu olmuştur. Bu vesile ile 1 milyar TL’lik ciro bekliyoruz” dedi
#Promosyon Ürünleri İmalatçıları Ve Satıcıları DerneğiPromotürk Derneği, sosyal sorumluluk kapsamında sığınma evlerindeki kadınlara iş imkânı yaratacak proje geliştirmek için kolları sıvadı. Dernek ayrıca Koruncuk Vakfı ile birlikte Bolluca Çocuk Köyü’nde korunma ihtiyacında olan çocukları tahsilli ve iş sahibi bireyler olarak hayata hazırlamak için çalışmalara başladı
#Promosyon Ürünleri İmalatçıları Ve Satıcıları DerneğiBaşbakan Ahmet Davutoğlu bugün açıkladığı Öncelikli Dönüşüm Programı Eylem Planı'nda tasarruf tedbirleri için kamunun hediye olarak artık plaket vermeyeceğini açıkladı. Bu konu üzerine Promotürk Başkanı Ercan Güler, “İlaç ve akaryakıt sektöründe yaşanan promosyon yasakları yüzünden geçmişte 200 milyon TL’lik bir kayıp ve 10-15 bin civarında istihdam kaybı yaşanmıştı. Bugün açıklanan plaket olayı da sektöre 20-30 milyon TL’lik bir kayıp ve yüzlerce istihdam kaybına daha neden olabilir” dedi
Enerji Piyasaları Denetleme Kurulu’nun (EPDK) benzin istasyonlarında promosyona iki yıl önce getirdiği yasak, promosyon imalatçılarını zora soktu. Üreticiler, yasak yüzünden kepenk kapatmak zorunda kaldıklarını aktardı. Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Başkanı Esad Ahmet Özdem, Hasan Beter isimli bir işadamının girdiği mali zorluk nedeni ile intihar ettiğini ifade ederek “Yeni ölümler olmasın” dedi.
Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Yönetim Kurulu Başkanı Esad Ahmet Özdem, 20 milyar Euro’luk pazar alıcılarının 26. Uluslararası Promosyon Ürünleri Fuarına geldiklerini belirterek, “Bizim hedefimiz ilk etapta bundan yüzde 10 da olsa pay almak. Türkiye’nin bu pazardan 1-2 milyar Euro alması için çalışıyoruz” dedi.
Akaryakıtta litreye 5-10 kuruş olarak yansıdığı hesap edilen tüm mal promosyonlarına 31 Ocak’tan itibaren yasak geldi. EPDK’nın bu kararına ise ilk tepki cirosu 1 milyar doları bulan promosyon sektöründen geldi. Promotürk Başkanı Esad Ahmet Özdem, bu kararla birlikte sektörün yüzde 15-20 daralacağını söyledi.