Güncelleme Tarihi:
Açılış töreninde konuşan PROMOTÜRK Yönetim Kurulu Başkanı Esad Ahmet Özdem, fuarın gelecek yıldan itibaren nisan ayında gerçekleştirileceğini söyledi. Sektörün diğer sektörlerden ayrılan yönlerini dile getiren Özdem, şunları söyledi:
“Bu sektör, patronları gece gündüz koli taşıyarak, ambalaj ve baskı yaparak, çoluk çocuğun rızkından keserek, etinden tırnağından ayırarak, masraf ederek ayakta kalmaya çalışan bir sektördür. Bu fuarda satılan bir ürünün tanesi 20 cent, 30 cent, 50 cent, bilemedin 1 dolar. Başka fuarlarda satılan bir ürünün bedeli ise 10 bin, 20 bin, 50 bin hatta 100 bin dolar. Bu iki farklı durumu karşılıklı koymak ve tartmak zorundayız.”
'Bu yıl kötü bir süreç yaşandı'
Özdem, fuarın gelecek yıldan itibaren nisan ayına çekileceğini de belirterek şöyle devam etti: “Maalesef bu sene kötü bir süreç yaşadık. Gelecek yılki fuarımızı İnterteks Fuarcılık ile gerçekleştireceğiz. Gelecek yıl fuar katılım ücretleri yüzde 30 oranında geriye çekilecek. Ayrıca reklam kampanyası bütçesini de 200 bin TL’den 500 bin TL’ye yükselttik. Fuar ayrıca gelecek yıl eylül değil nisan ayında yapılacak. 3-6 nisan tarihlerinde olacak. ”
Eylül ayındaki fuarda Avrupa’dan gelen ziyaretçilerden alınan siparişlerin araya giren yılbaşı tatili girmesi nedeniyle sekteye uğradığını belirten Özdem, fuarın nisan ayına alınmasının PROMOTÜRK’ü gerçek anlamda küresel hale taşıyacağını ifade etti. Özdem, gelecek yıl ayrıca eylül ayında da daha lokal ve iç piyasaya hitap eden ikinci bir fuarı düzenleyebileceklerini sözlerine ekledi.
120 firma katılıyor
Bu arada EUF (E Uluslararası Fuarcılık) tarafından yapılan açıklamada ise 120 katılımcı firmanın yer aldığı fuarın, yurt içindeki temsilciliklerin yanı sıra yurt dışındaki 27 temsilcilik sayesinde uluslararası hale getirildiği ifade edildi.