Türkiye, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2023 sonuçlarına göre, 4’üncü sınıf fen bilimleri alanında OECD ülkeleri arasında 2’nci, bu alandaki ortalama puanıyla tüm Avrupa ülkeleri arasında da birinci sıraya yerleşti. Türk Eğitim Derneği (TEDMEM) hazırladığı analiz raporunda Türkiye’nin TIMSS 2023 sonuçlarını değerlendirirken; “ Bulgular, Türkiye’nin uluslararası eğitim değerlendirmelerinde geçmişte sıkça karşılaşılan olumsuz tabloların aksine, önemli bir iyileşme ve başarı örneğine işaret ediyor. Bu verilerin, yalnızca mevcut durumu yansıtan bir başarı göstergesi olarak değil, eğitim sisteminin daha geniş bir perspektiften değerlendirilmesine olanak tanıyacak bir fırsat olarak görülmesi önemlidir” diyor.
#TIMSS 2023OECD tarafından, PISA 2022 raporundan elde edilen veriler ışığında ‘Yaşam İçin Öğrenme Stratejileri ve Tutumları’ başlıklı yeni bir belge yayınlandı. OECD’ye üye ülkelerdeki öğrencilerin yaşam boyu öğrenmeye ne kadar hazır olduklarının irdelendiği rapor, Türkiye’deki öğrencilerin diğer ülkelere kıyasla okulda yeni bilgiler edinmeyi sevdiğini ortaya koydu.
#OECDTürk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği'nin (TÜSİAD) düzenlediği 'Geleceğimiz için Eğitimi Birlikte Konuşmak' başlıklı etkinliğin protokol konuşmasını yapan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin, program sonrası gazetecilerin sorularını yanıtladı. Öte yandan Bakan Tekin, konuşmasında "Tekin, “Türkiye’nin her bölgesinde mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdamını kolaylaştırmak için ‘bölge’, ‘ihtisas’, ‘sektör içi’ ve ‘sektöre entegre’ olmak üzere 4 yeni okul modelini hayata geçireceğiz. Bunlar dışında da sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman ihtiyacını giderecek her türlü öneriye de açık olduğumuzu açıkça ifade etmek isterim” dedi.
#Yusuf TekinUluslararası kuruluşların, eğitim stratejilerine yön vermek üzere dünya çapında karşılaştırmalar yaparak eğitim politikalarını belirleme çabaları, eğitimin evrensel bir yönünü ifade ediyor. Son 20 yıl içinde dünya genelinde yapılan çeşitli eğitim araştırmaları, ülkelerin eğitim programlarını revize etmelerine, eksiklikleri gidermelerine ve uluslararası eğitim sahnesinde kendi pozisyonlarını belirlemelerine yardımcı oluyor.
#Konuk YazarMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin geçen hafta açıklanan PISA 2022 sonuçlarını değerlendirerek, “Eğitimde son yirmi bir yılda elde ettiğimiz başarıları asla yeterli bulmuyoruz çünkü eğitim, bir noktaya varılabilecek bir alan değil. Bizler de daha iyisini yapmak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
#PISAULUSLARARASI Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA, “1985-1990 yılları arasında Paris’te ‘Planlama Müşaviri’ olarak görev yaptığım Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemlerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır” diyor Rıdvan Karluk.
#PISAMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul Mesleki Eğitim Zirvesi’ne katıldı. Zirvenin açılış konuşmasını yapan Bakan Tekin sektör temsilcilerine seslenerek, “Gelin taşın altına elimizi birlikte koyalım. Mesleki eğitim konusunda sektörden gelecek her türlü katkıya açığız” dedi.
#Milli Eğitim Bakanı Yusuf TekinAlmanya Türk Veli Dernekleri Federasyonu (FÖTED) ‘PISA 2022’ araştırma sonuçlarına göre eğitimdeki olumsuz sonuçların göçmen öğrencilerden kaynaklandığını dillendiren yetkililere tepki gösterdi. FÖTED Eş Başkanı Mehtap Çağlar ve FÖTED Eş Başkanı Kemal Ülker tarafından yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi:
#AVRUPADAN HABERLERPISA 2022 sonuçlarını Hürriyet Gazetesi için değerlendiren OECD Eğitim ve Beceriler Direktörü Andreas Schleicher, Türkiye’nin matematik ve fen alanlarında PISA tarafından şimdiye kadar ölçülen en yüksek sonuçları aldığını belirtti. Schleicher, “Türkiye matematikte cinsiyet uçurumunu kapatmayı başardı. Türkiye’de kız ve erkek öğrenciler matematikte ortalama olarak benzer düzeyde performans gösterdi” dedi.
#PISAEkonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) tarafından uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2022 sonuçları yayımlandı. Buna göre Türkiye; matematik, fen ve okuma becerilerinin ölçüldüğü her üç alanda sıralamasını yükseltti ve bu alanlarda tüm ülkelerin ortalamasını geçti.
#PISAMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) ülkelerinin PISA’daki performanslarını değerlendiren ‘OECD Ülke Özetleri Raporu’ hazırlandı. Rapora göre Türkiye, on yıldan uzun bir süre boyunca çoğu alanda iyileşme gösteren az sayıda ülkeden biri oldu.
#MEBAlmanya’da federal, eyalet ve yerel yönetimlerin eğitim harcamaları 2022 yılında arttı. Federal İstatistik Dairesi verilerine göre 2022’de eğitime toplam 176.3 milyar Euro harcandı. Bu rakam, 2021 yılına kıyasla yüzde 5.3 oranında fazla. 2021’de eğitim için 167.4 milyar Euro harcandı.
#AlmanyaOkuma, çocukların okula başlamasıyla birlikte kazanılması beklenen en önemli görev. Bu yönüyle bakıldığında, tüm akademik becerilerin geliştirilmesinde anahtar konumunda olan ve diğer birçok akademik becerinin kazanılması için önkoşul niteliği taşıyan okuma, öğrencilerin akademik başarıları için yordayıcı özellik taşıyan işlevsel bir beceri olarak karşımıza çıkıyor.
#Konuk YazarBeşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor’un dışarıdan bonservisleriyle aldığı toplam 30 futbolcu başka kulüplerde kiralık. G.Saray 25.4, F.Bahçe 18.3 milyon Euro bonservis ödediği 9’ar futbolcuyu başka takımlara kiraladı. Cimbom’un gönderdiklerinin hiçbiri ‘geleceğe yatırım’ değil zira hepsi belli bir yaşın üstünde. F.Bahçe’e ise Tiago, Emre, Çağtay ve İsak bu sınıfa giriyor. Daha akılcı işler yapan Beşiktaş ile Trabzon, kiraya verdikleri oyuncular için 3.5’ar milyon Euro ödedi. Üstelik bunların çoğu genç.
#Futbol