Perakendeciler haberleri sayfasında Perakendeciler hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 1299 Perakendeciler haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Ucuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#PerakendecilerCirolardaki büyük kayba rağmen kiralar, genel giderler ve diğer maliyetlerdeki artış nedeniyle perakende sektörünün bağışıklık sisteminin çökmek üzere olduğunu ifade eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, cirolardaki dramatik kaybı, dernek üyeleri arasında yaptıkları aralık ayı anketinin de çarpıcı bir şekilde ortaya koyduğunu belirtti.
#GazetehaberleriDeloitte’un her sene merakla beklenen Perakendenin Küresel Güçleri 2019 raporu yayımlandı. Dünyanın gelir açısından en büyük 250 perakendecisinin elde ettiği toplam gelir 4,53 trilyon ABD doları oldu. Listeye Türkiye'den de 3 şirket girdi. İşte o Türk şirketleri...
#Perakendenin Küresel Güçleri 2019Brezilya’da kuraklık, Vietnam’da tayfun gibi iklim olayları kahve üretimini vurunca küresel fiyatlar tırmanışa geçti. Uluslararası Kahve Örgütü’ne (ICO) göre küresel fiyatlar, 2024’ün üçüncü çeyreğinde yüzde 20 artarak 10 yılın en yüksek seviyesine çıktı. Etki Türkiye’ye de yansıdı. Marketlerde satılan granül ve çekirdek kahvede son altı ayda yaklaşık yüzde 50, Türk Kahvesi’nde ise yüzde 35 artış olmasına rağmen Türk insanı kahve keyfinden vazgeçmiyor. Sektör yıllık yüzde 15 büyüme kaydetti.
#KahveBir litre sütün 17.5 TL’ye üretilirken satış fiyatının 14.65 TL’de kaldığını söyleyen süt üreticileri, Ulusal Süt Konseyi’nin tavsiye satış fiyatında artış yapmasını talep ediyor. Sanayiciler ise yurt içindeki çiğ süt fiyatının Avrupa’ya kıyasla pahalı olduğunu; bunun da ihracatta pazar kaybına yol açmaya başladığından dertli. Bu tartışmalar yaşanırken marketlerde satılan bir litre sütün perakende fiyatı ise 40 lirayı aştı. Peki ne üreticiyi ne sanayiciyi ne de tüketiciyi memnun eden süt fiyatları için neler yapılmalı? Uzmanlar Hürriyet’e anlattı.
#TÜSEDADBayramda tatile gidemeyen pikniğe gitti, kasapların durgun olan mangallık et satışlarını 9 günlük bayram tatili kurtardı. İstanbul Perakendeci Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Aydın Tüfekçi, “Piknik sezonunun açılmasına rağmen mangallık et satışları geçen yıla kıyasla yüzde 35 azaldı. Ancak bayramda İstanbul’da kalanların yoğun talebiyle tavuk kanadı stokları hızla tükendi” dedi. Beyaz et sıcak havada hızlı bozulduğu için kasapların temkinli sipariş verdiğini söyleyen Tüfekci, “Talepteki artış sürerse kasaplar ilerleyen günlerde yine ‘kanat’sız kalabilir” diye konuştu.
#BayramÜrün Güvenliği Konferans’ında konuşan Ticaret Bakanı Bolat, “Ürün güvenliği tüketiciler için, sağlığın ve güvenliğin korunması ile zarar görme riskinin azaltılmasını sağlamaktadır. Genel olarak ürün güvenliği, toplumun sağlık ve güvenlik standartlarını yükselterek toplumsal refahı artırır” dedi.
#Ömer BolatOcak ayından bu yana her ay en az iki kez zamlanan kırmızı et fiyatları aylar sonra ilk kez düştü. Sene başından bu yana yüzde 110’u aşkın zamlanan fiyatlar, son haftalarda yüzde 8-10 civarında geriledi. Hürriyet’e bilgi veren uzmanlara göre bunun en büyük nedeni, Et ve Süt Kurumu’nun fiyat artışlarını önlemek amacıyla ithalata başlayıp piyasadaki arzı dengelemesi. Diğer önemli neden de vatandaşın talebindeki daralma. İşte kırmızı et piyasasında son durum...
#Et Ve Süt KurumuRamazan ayı yaklaşırken ramazan kolileri de satışa sunuldu. Bu yıl koli fiyatları 280 TL’den başlıyor, 2 bin TL’ye kadar çıkıyor. Toptan almak ise hem fiyat hem de kalite olarak daha avantajlı oluyor. Sektörden gelen bilgilere göre, bu yıl kurumsal alımlarda koliden çok hediye ve dijital kartlar tercih ediliyor. Nedeni ise bu kartların kullanıcıya daha çok seçenek sunması.
#RamazanKüçük üretici ürününü istediği noktaya ulaştıramıyor, esnaf ise zincir marketlerle rekabet edemediği için ayakta kalamıyor. Bu sorunları deneyimleyerek öğrenen girişimci Sezgin Şener, aracıları ortadan kaldıran bir e-ticaret sitesi kurarak üretici ve esnafı tek çatıda buluşturdu. Platform şimdi de farklı sektörlerden üreticilerin mağaza açarak 81 ile dağıtım yapmasını sağlıyor. Hedef yıl sonunda on binlerce üreticiye ve 250 bin esnafa ulaşmak.
#ÜreticiSanayiciler makine operatörü ve kaynakçı, müteahhitler sıvacı ve boyacı, turizmciler garson, terziler ve marangozlar çırak bulamıyor. Yeni neslin ücret ve çalışma saatleri nedeniyle yanaşmadığı bu meslekler, üretimi tehdit eder hale geldi. İşverenler ise nitelikli eleman bulunamadığından düşük kapasiteyle çalıştıklarını söylüyorlar.
#İSOCarrefour, Fransa’daki mağazalarında küçülen ambalajları ve artan fiyatları gerekçe göstererek PepsiCo, Doritos ve 7Up ürünlerini satmayacağını açıkladı. Kararın Türkiye için geçerli olmadığı belirtilse de bu hamle, yurtiçinde gramaj oyunuyla yapılan gizli zammı tekrar gündeme getirdi. Hürriyet bu gelişmeyi perakende sektörünün oyuncularına sordu.
#CarrefourUcuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#Perakendeciler2022’de global olarak belirledikleri ‘deneyim şampiyonu olma’ vizyonunu Türkiye’de çok iyi bir şekilde uygulamaya koyduklarını belirten MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar “Hem mağazalarımızda hem de dijital mecralarda müşterilerimizin ürüne karar vermelerinden satın alımlarına, kullanım sırasında sunduğumuz desteklerden ürün ömrünü bitirdiğinde dahi onların yanında olmamıza kadar daha iyi bir alışveriş ve kullanım deneyimi için çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Deneyim şampiyonluğu odağında 2023 yılına bakarsak, MediaMarkt Türkiye için iyi bir yıl olduğunu söyleyebilirim” dedi.
#Mediamarkt2016 yılında Efsane Kasım'ı Türkiye'ye getiren Hepsiburada, bu yıl da e-ticarette yılın en heyecan verici ayı Efsane Kasım’da KOBİ’lerin satış rekoru kırmasını sağlıyor. Hepsiburada’nın 100 bini aşkın iş ortağı, artan talebin etkisiyle rekor satış ve ciro hacimlerine ulaşırken, ekonomiye de hareketlilik getiriyor. Hepsiburada platformu üzerinden yapılan satışların önemli bölümü pazar yeri üyesi işletme ve KOBİ’ler tarafından yapılıyor.
#Sponsorlu İçerik‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımTicaret Bakanı Ömer Bolat tarafından başlatılan büyük indirim kampanyasına marketlerden sonra giyim ve beyaz eşya gibi perakendenin tüm sektörlerinin katılması bekleniyor. Bakan Bolat, enflasyonla mücadeleyi tüm sektörlerle yapılacak geniş kapsamlı toplantılarla ve uygulamalarla sürdüreceklerini söyledi. Kampanyaya marketlerden sonra bahsi geçen sektörlerin de kısa sürede destek vermesi bekleniyor.
#Ömer BolatAlmanya’nın asırlık perakende devleri ardı ardına konkordato ilan ediyor. Arkalarında milyarlarca Euro’luk borç bırakan bu şirketlerin iflasından en çok etkilenenler ise Türk tedarikçiler. İzmirli Are Tekstil’in kurucusu Hüsniye Arbay Alman hazır giyim devi 100 yıllık Klingel’in kapanmasıyla ihracatlarının yüzde 30’unun etkilendiğini belirtirken uzmanlar ihracatta sigortanın bu tür durumlarda oluşan zararı önlediğini belirtti.
#Almanyaİstiklal Caddesi’nde son dönemde alışverişteki canlılık, saat 03.00’e kadar sürüyor. Markalar çift vardiya çalışırken; en çok Ortadoğulu turistlerin yoğunluğu görülüyor. Gece eğlenmeye gitmeden önce şık kıyafet giymek isteyen ya da kozmetik ihtiyacı için mağazaların yolunu tutan turistler, yeme-içme mekânlarını da dolduruyor. Güvenlik için ise WhatsApp gruplarıyla önlem alan mağaza çalışanları, “Polislerle WhatsApp grupları kurduk, bir güvenlik sorunu olduğunda artık mesajla bilgi veriyoruz. Hızlı müdahale ediliyor” diyorlar.
#İstiklal CaddesiAlmanya’da geçen yıl ilk ofisini açan Trendyol’un müşteri sayısı birinci yılın sonunda 1 milyonu geçti. Alman medyasında yer alan haberlerde, Trendyol’un, tamamı Türkiye’de üretilen Trendyol Collection’ın yanı sıra 200’e yakın Türk markası için de önemli bir vitrin haline geldiğinden bahsedildi. Ayrıca platformdaki global markalarla birlikte 800’den fazla markayı kullanıcılarıyla buluşturan şirket, gelecek haftalarda yeni kategorileri Almanya’daki kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor.
#AVRUPADAN HABERTicaret Bakanlığı, kur artışının ardından özellikle ithal elektronik ürünlerde etiketle kasa fiyatları arasında iki kat fark oluştuğu iddiaları üzerine zincir mağazalar başta olmak üzere ‘yoğun’ denetim başlattı.
#Ticaret BakanlığıPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#Faiz