2004'te 451 bin 209 adetlik otomobil satışıyla yüzde 98.7'lik artışı yakalayan Türkiye pazarı, Avrupa'nın 'pazar büyüme rekortmeni' oldu. Bu gelişme Türkiye'yi Avrupa'nın 8'inci büyük otomobil pazarı haline getirdi. Türkiye bu sıralamada Yunanistan ve İsviçre'yi geride bıraktı.
Elektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarÇip, tedarik ve hammadde gibi sorunlar Türkiye’nin otomotiv üretimini 8 yıl geriye götürdü. İlk çeyrekte toplam üretim 302 bin olurken, üretilen otomobil sayısı 166 bin adetle 2014 yılı seviyesinde gerçekleşti. Üretim az ve ihracat odaklı olunca vatandaş da fiyat olarak bir miktar daha uygun olan yerli otomobillerden alamadı. Mart ayında sadece 17 bin 373 yerli otomobil iç pazarda satıldı.
#ÇipKÜRESEL otomotiv sanayisi pandeminin başlangıcından beri tedarik sıkıntılarıyla boğuşuyor. Bu sıkıntılar, ihracatının büyük bölümünü AB ülkelerine yapan yerli üreticiyi de zora sokuyor. Mikroçip darboğazı, hammadde artışları ve konteyner sorununun ardından otomotiv sanayisinin yeni gündemi nakliyeyi sağlayacak kamyonlara şoför bulunamaması... İlk önce İngiltere’de ortaya çıkan şoför sıkıntısı Almanya gibi ülkelerde de baş göstermeye başladı.
#Otomotiv Sanayii DerneğiOtomotiv Sanayii Derneği’nin ilk 6 aylık üretim verilerinin açıklandığı bir toplantı gerçekleştirdi. Ocak-haziran dönemi verilerine göre, otomotiv üretiminin bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 arttığını belirten OSD Başkanı Haydar Yenigün yaptığı konuşmada Türkiye otomotiv sanayisinin yakın gelecekte Avrupa’daki elektrikli dönüşümü yakalamak için önemli çalışmalar yaptığını vurguladı.
#GazetehaberleriOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, ihracattaki kayıp, iç pazarın durması, üretimin azalması gibi olumsuzluklara karşın 2 milyonluk üretim kapasitesine sahip Türkiye’nin virüs sonrası kendisini toparlayabilecek potansiyeli olduğunu vurguladı.
#Gazetehaberleri7 ayda toplam pazar 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 55, 2018’e göre ise yüzde 47.5 düşerken, bu durum yetkili servisleri kullanan 0-3 yaş araç parkının da küçülmesini sağladı. Aralık 2017’ye göre servislere giren araç sayısı Temmuz 2019’da yüzde 17.59 düşerken, pazarın daralmasına bağlı olarak bu oran Aralık 2020’de yüzde 55’e ulaşacak. İlk 6 ay sonunda yetkili servislere giren araç sayısı da yüzde 15 azaldı.
#OtomotivGeçen hafta ‘Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu’nun (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş’ı ağırlayıp projeyle ilgili bilgiler alan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Karakaş’ın bize yaptığı sunumdan etkilendim. Projeye ilişkin analitik ve teknik sunumu çok beğendik. Ama biz tedarik sanayi olarak kaportada uzmanız, yeni nesil araçlar konusunda biraz zayıfız. O yüzden şu anda yerli otomobilin ancak yüzde 30’unu karşılayabiliriz” dedi.
#GazetehaberleriOSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
Uluslararası Otomotiv Üreticileri Birliği’nin verilerine göre, 2010’un ilk 3 ayında dünyada motorlu taşıt üretimi yüzde 53.8 artarak 18.6 milyona ulaştı. Artışı Çin başta olmak üzere BRIC ülkeleri körükledi. OSD Genel Sekreteri Prof. Ercan Tezer, “Bu artış, krizden çıkışın önemli göstergesi” dedi.