Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) ülkelerinin PISA’daki performanslarını değerlendiren ‘OECD Ülke Özetleri Raporu’ hazırlandı. Rapora göre Türkiye, on yıldan uzun bir süre boyunca çoğu alanda iyileşme gösteren az sayıda ülkeden biri oldu.
#MEBMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer gündeme dair soruları yanıtladı. Bakan Özer, 'Deprem bölgesinde 2 aylık telafi eğitim programı hazırladık.' dedi. 28 Mayıs'ta ikinci turu gerçekleştirilecek olan Cumhurbaşkanlığı seçimine ilişkin ise Bakan Özer, 'Seçimde ağırlıklı olarak oylar okullarda veriliyor. Okullarımızı 29 Mayıs’ta tatil edeceğiz.' açıklamasında bulundu.
#Milli Eğitim BakanıDünya Su Günü olarak kutlanan 22 Mart’ın asıl amacı güvenli suya erişimi olmadan yaşayan 2,2 milyar insanla ve su kaynaklarının doğru kullanımıyla alakalı farkındalık yaratmak. Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesi verilerine göre kuraklık insanlık için en büyük tehlikelerden. Türlü doğal afetle karşı karşıyayız ama son 50 yıldır en çok insan kaybının kuraklıktan dolayı olduğunu biliyor muydunuz?
#Su KriziG20 ülkelerinin mal ticareti, dünya genelinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sebebiyle getirilen kısıtlamaların etkisiyle yılın ikinci çeyreğinde 2008-2009 finansal krizinden beri en büyük daralmasını yaşamasının ardından, yılın üçüncü çeyreğinde keskin şekilde toparlandı.
#OECD RaporuDünya genelinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sebebiyle getirilen kısıtlamaların mayısta gevşetilmesiyle ekonomiler toparlanmaya başlarken, G20 ülkelerinde, bu yılın ikinci çeyreğinde ihracat ilk çeyreğe göre yüzde 17,7, ithalat ise yüzde 16,7 gerileyerek 2008-2009 finansal krizinden beri en büyük düşüşünü gösterdi.
#KoronavirüsDünya genelinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sebebiyle getirilen kısıtlamalar pek çok sektörü olumsuz etkilerken, G20 ülkelerinde, bu yılın ilk çeyreğinde ihracat 2019’nun son çeyreğine göre yüzde 4,3, ithalat ise yüzde 3,9 düşerek 2017 ikinci çeyrekten beri en düşük seviyelerine geriledi.
#Ekonomik İşbirliği Ve Kalkınma ÖrgütüOECD’nin yeni yayınladığı rapora göre Türkiye’de kendisini okula ait hisseden öğrencilerin oranı yaklaşık yüzde 25 azaldı. PISA kapsamında değerlendirilen ekonomilerin çoğunluğunda benzer bir tablo ortaya çıkarken, Türkiye gerilemenin en fazla olduğu ülke oldu. OECD’ye göre bu düşüşün ardında internet yatıyor. Öğrenciler okulların-daki topluluklarla daha az vakit geçiriyor, sanal dünyayla daha fazla ilgileniyor.
#OECDEkonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü’nün (OECD) yıllık değerlendirme raporu ‘Eğitime Bir Bakış 2019’ yayımlandı. Raporda 35 OECD ülkesinde eğitim, okulöncesinden yükseköğretime kadar analiz edildi. Buna göre 2010-2016 arasında Türkiye’de eğitim harcamaları yaklaşık yüzde 25 arttı. Ancak öğrenci başına düşen kaynak halen OECD ortalamasının yarısı kadar. Raporda Türkiye ile ilgili öne çıkan başlıklar şöyle:
#GazetehaberleriEkonomi Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre öğretmenler, takdir edildiklerini maalesef pek fazla hissetmiyorlar. Yapılan araştırmada öğretmenlerin kendilerini en çok değerli hissettiği 10 ülke; Malezya, Singapur, Güney Kore, Finlandiya, Meksika, Hollanda, Avustralya, İngiltere, Romanya ve ABD olarak sıralanıyor. Türkiye ise OECD ortalamasının altında.
#ÖğretmenOECD, iş dünyasındaki yeni yetkinlikleri incelediği ‘Geleceğin Beceri Beklentileri Raporu’nu yayınladı. Buna göre, OECD ülkelerinde her 10 çalışandan 6’sı bilgisayarlarla aynı beceri düzeyine sahip. Sadece yüzde 13 makinelere göre daha yetkin.
#OECDOECD geçtiğimiz günlerde ülkemizde hiç dikkat çekmeyen önemli bir rapor yayınladı. Bu tür yayınların ülkemizde irdelenmemesine fazlasıyla alıştık. Benzeri değerlendirmeler, örneğin PISA sonuçları üzerine yayınlanan detaylı analizler hakkındaki görüşlerimi daha önce paylaşmıştım.
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü’nün (OECD) eğitimle ilgili raporuna göre, Türkiye’de eğitime katılım oranı arttı. Yükseköğretim görenler görmeyenlere göre daha çok kazanıyor. Öğretmenler, OECD ortalamasının altında kazanç elde ediyor.
#ÖğretmenYaz tatili artık sona erdi. Okula ilk kez adım atacaklar heyecan içinde. Böylesine kritik bir dönemde uzmanların uyarısı bu anları ailelerin “olağanüstü” hale getirmemesi. Okula dönüşü kabus haline getirmemek için başlangıçta çocuğu hazırlamak en iyisi. Çocuğu özellikle ilk gün karşılaşacağı durumlar hakkında hazırlamak, ayrılma kaygısı yaşatmadan soğukkanlı ve kontrollü davranmak gerekiyor.
#Okul