125 cc ve altı motosikletler için gerekli olan A1 sertifikasına, B sınıfı ehliyeti değiştirmeden ve kurs süresinin yarısını alarak kısa sürede sahip olma imkânı tanıyan yönetmeliğin üzerinden altı ay geçti. Ancak sürücü kursları uygulamada zorluklar çıkarıyor. Kursların birçoğu A2 için istenilen yaklaşık 8 bin TL’lik ücreti A1 sınıfı için de talep ederken, sürücülerin A2 sertifikası alması konusunda ısrarcı oluyor. Böylece normalde yarı fiyatına alınabilecek sertifika için iki kat para talep ediliyor.
#EhliyetOtomobil satın alma ve yürütme maliyetleri giderek zorlaşırken motosiklet satışları rekor üzerine rekor kırıyor. Geçen yılı 957 bin adetle kapatan motosiklet pazarı, bu yılın ocak-haziran döneminde tarihinin en iyi ilk yarı sonuçlarına ulaştı. İlk altı ayda motosiklet satışları geçen yıla göre yüzde 32.7 artarak 565 bin adet oldu. Aynı dönemde otomobil satışları ise 462 bin adette kaldı. Uzmanlar, yıl sonuna kadar satışların 1.2 milyona ulaşacağını belirtiyor.
#MotosikletMotosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk’ten silindiri değiştirilen motosikletler için uyarı geldi. Öztürk, “Vatandaşlarımız ya da firmalar sürüş güvenliğini önemli derecede etkileyen böyle bir aracı ne alsın ne de değiştirme yoluna gitsin” dedi.
#MotosikletGeçen hafta iddialı hedeflerle tanıtılan “yerli elektrikli araç” Joyce VC3’ün aslında 2020 yılında Dialev tarafından Çin’de üretilen XVista VC3 olduğunu öğrendim. Aracı önce Çin’den ithal edip sonra yerlileştirerek Türkiye’de üretmeyi ve 2025’te 28 bin satmayı hedefleyen şirket yetkilileri, “Araç daha önce Dialev adına tasarımı yapılmış ancak bizim mühendislerimiz ile Türkiye ve bizim istediğimiz teknik, görsel ve regülasyona uygun hale getirilmektedir” dedi.
#Joyce VC3Geçtiğimiz yıla damgasını vuran üretken yapay zekâ uygulamaları 2024’ün ortalarından itibaren artık otomobillerde de yaygın olarak kullanılmaya başlayacak. İlk aşamada mevcut sesli asistanların yerini alacak yapay zekâ sürüş alışkanlıklarımızı takip edecek, sesimizi tanıyacak, klima ve koltuk gibi kişisel ayarlarımızı öğrenecek, dinleyeceğimiz müzikleri tahmin edecek ve rota oluşturmada yardımcı olacak. Mevcut asistanların aksine ‘konuşan bir araba’ hissi verecek yapay zekânın gelecekte ise otonom sürüşü kolaylaştırması bekleniyor.
#Skoda ChatgptMotosiklet sahiplerinin uzun süredir beklediği İçişleri Bakanlığı'nın üzerinde çalıştığı yasa tasarısı yolda. Tasarıya göre 125 CC altı motor hacmine sahip B sınıfı ehliyet motosiklet sahipleri ehliyetlerini değiştirmeden araçlarını kullanabilecek. Uzmanlar Bakanlık'tan konu ile ilgili hala çalışma yapıldığı açıklamasının yapıldığını söylüyor. Yetkililere göre düzenleme 2024 yılında yürürlükte olacak. Peki düzenleme ile neler değişecek? Kimler kapsam dışında kalacak?
#MotosikletTürkiye’de motosiklete olan talep otomobili solladı. Eylülde tarihte ilk kez otomobilden fazla satılan motosikletler ekim ayında farkı iyice açtı. Ocak-Ekim 2023’te motosiklet satışları 813 bin 520 adede ulaşırken, aynı dönemde otomobil satışları 749 bin 501 adette kaldı. Pazarın 1 milyon adede yakın kapanacağını belirten uzmanlar, yüksek talebin ana nedeni olarak otomobil fiyatlarındaki artışı gösterdi ve “Orta gelirli otomobilden indi, motosiklete bindi” dedi.
#Motosiklet PazarıB sınıfı ehliyetle motosiklet kullanılabilir mi sorusu pek çok kişinin gündeminde yer alıyor. Geçtiğimiz günlerde İstanbul'da gerçekleşen Türkiye Motosiklet Çalıştayı esnasında 125 CC altındaki motosikletler için B sınıfı ehliyet hususu gündemde yer aldı. Peki, 125 CC altına B sınıfı ehliyet kullanmak mümkün olacak mı? İşte, o detaylar
#B Sınfı EhliyetB sınıfı ehliyetle motosiklet kullanılabilir mi sorusu pek çok kişinin gündeminde yer alıyor. Geçtiğimiz günlerde İstanbul'da gerçekleşen Türkiye Motosiklet Çalıştayı esnasında 125 CC altındaki motosikletler için B sınıfı ehliyet hususu gündemde yer aldı. Peki, 125 CC altına B sınıfı ehliyet kullanmak mümkün olacak mı? İşte, o detaylar
#MotosiklerSANAYİ ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, otomotiv endüstrisinde TOGG'la doğru zamanda doğru teknolojiye yatırım yapıldığını belirterek, motosiklet endüstrisinde de aynı şekilde hareket edilebileceğini ifade etti. Varank "Büyüyen bir elektrikli mobilite sektörü var. Otomobillerde olduğu gibi, motosiklet üzerinde de önemli yansımaları oldu, olmaya devam edecek. Belki geleneksel motosikletlerin üretiminde dünyadan bir parça geride kalmış olabiliriz ancak, elektrikli motosikletler hususunda önümüzde açık olan fırsat penceresini de yakalama imkanımız var" dedi.
#İSTANBULAkaryakıt, trafik sigortası ve motorlu taşıtlar vergisi gibi birçok maliyetten kaçınarak ulaşım ihtiyaçlarını gidermek isteyenlerin yeni tercihi elektrikli motosikletler oldu. Geçtiğimiz yıl 18 bin elektrikli motosiklet satılırken, bu yılın ilk dört ayında satılan elektrikli motosiklet sayısı 6 bine ulaştı. Uzmanlar, ‘B’ sınıfı ehliyetle kullanılabilen bu motosikletlerin vatandaşın yeni çözümü olduğunu söyledi.
#Elektrikli MotosikletOcak-haziran döneminde motosiklet satışları bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 36.8’lik bir büyüme yakaladı. 2021 Haziran ayında ise geçen yıla göre yüzde 7’lik bir büyüme yaşandı ve 31 bin 542 adet motosiklet trafiğe tescil edildi. Yılın ilk yarısında ise tescil rakamı 118 bin 656 adet oldu. Ancak motosiklet sektöründe satışlar artarken, çip krizi nedeniyle tedarikte sorunlar yaşanıyor.
#GazetehaberleriGeçtiğimiz yıl tüm değişkenlere rağmen 2006’dan bu yana ulaşılan en yüksek iç pazar satış rakamını elde eden motosiklet pazarı, 2021’in ilk 2 ayında da bu performansının üzerine koymayı başardı. Trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısı 2020 ocak-şubat dönemine göre yüzde 60 yükseldi.
#GazetehaberleriMotosiklet sektörü 2007’den bu yana görülen en yüksek satış rakamının üzerine çıkacak bir seyirde ilerliyor. 2020 Eylül ayında trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısı 23 bin 865 adet oldu ve geçen yılın aynı ayına göre yüzde 63 arttı. Ocak-eylül döneminde ise satışlar bir önceki yılın ilk 9 aylık dönemine göre yüzde 33 yükseldi. Sene sonu tahminleri 200 binin üzerine güncellendi.
#GazetehaberleriKoronavirüs sebebiyle hijyen arayışına girenler toplu ulaşımdan, kalabalık tatillerden uzak duruyor. İki tekerlek toplu ulaşıma bir alternatif oldu. 250 cc altı motosikletlere ilgi artarken, yükselen vergiler ve kur ile birlikte büyük sınıf motosikletlerde ilgi ikinci ele kaydı. Eylül ayından sonra ise verginin kalkması ile birlikte pazarın ikinci baharını yaşaması ve yeniden yükselmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriMesse Frankfurt Istanbul tarafından organize edilen ve Motul ana sponsorluğunda gerçekleşen motosiklet ve bisiklet sektörünün bölgedeki en kapsamlı etkinliği Motobike Istanbul, İstanbul Fuar Merkezi’nde “Sıfır Karbon Fuarı” konsepti ile kapılarını açtı. Motosiklet ve bisiklet severlerin merakla beklediği fuarın açılışı Messe Frankfurt Istanbul Yönetici Ortağı Tayfun Yardım, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, Sakarya Milletvekili Kenan Sofuoğlu, Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı Bülent Kılıçer, Motul Türkiye Genel Müdürü Dmitry Bakumenko ve Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık tarafından yapıldı.
#MotosikletMotobike Istanbul, 20-23 Şubat 2020 tarihleri arasında 12. kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. Messe Frankfurt İstanbul’un MOTED ve MOTODER desteğiyle organize ettiği fuar Türkiye’nin ilk ‘Sıfır Karbon’ fuarı olacak , her katılımcı ve ziyaretçi adına fidan dikilecek.
#MotosikletMotosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı Bülent Kılıçer "Motosiklet sektörünün 2019'da 10 aylık cirosu yaklaşık 1,8 milyar TL civarında olup yıl sonunda 1,95 milyar TL olması beklenmektedir. 2018 yılının toplam cirosu yaklaşık 1,7 milyar TL olmuştu" dedi.
#Motosiklet