Geçtiğimiz yıl Türkiye’yi en büyük üç ana pazarından biri ilan eden Alman Opel, rekabetçi fiyatla gelecek yeni binek modelleri ve yakında Türkiye’de üretilmeye başlayacak ticarileriyle vites yükseltmeye hazırlanıyor. Geçen yıl rekor kıran Türkiye otomotiv pazarının 2024’e de çok iyi başladığının altını çizen Opel CEO’su Florian Huettl, “Şimdi bir yavaşlama işareti görüyoruz ancak bu uzun vadeli stratejimizi etkilemez. Türkiye’nin en popüler Alman markası olmak istiyoruz” dedi.
#OpelSıfır otomobil satışları tarihi rekor kırdı. Yılın ilk 11 ayında 1 milyon 74 bin araç satışı gerçekleşti. Yıl sonunun gelmesiyle birlikte otomobil markaları da yeni kampanyalarını duyurdu. Bazı markalar 500 bin liraya kadar sıfır faizli kredi imkanı sunuyor. İşte tüm markaların kredi, takas desteği ve indirim kampanyaları…
#OtomobilOTOMOBİL ve hafif ticari araç satışlarında rekor serisi eylül ayında da devam etti. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) açıkladığı son verilere göre, 2023 yılının eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55.9 büyüyerek 96 bin 793 adede ulaştı.
#Otomotiv Distribütörleri Ve Mobilite DerneğiElektrikli otomobillerde ÖTV oranlarının değişmesi Togg C-SUV’un da yer alacağı orta sınıftaki modelleri fiyat açısından daha rekabetçi hale getirecek. Satışa çıkacak yeni modellerle orta sınıftaki elektrikli modellerin önemli bölümü yüzde 10’luk ÖTV dilimine girecek. Düzenlemeden ilk etapta Türkiye’de satılan 18 modelin 5’i faydalanabilecek. Bu modellerin bazılarında indirim oranı yüzde 30’u aşarken, 380 bin TL’yi bulan fiyat düşüşleri görülebilecek.
#Elektrikli OtomobilDünyanın en büyük otomotiv markalarından Opel B-SUV segmentine başarılı bir model kazandırdı. Opel Mokka tamamen yenilenen yüzüyle satışa çıktı. Mokka, sportif görüntüsü, güçlü ve kararlı motorlu, yol tutuşundaki artış ile yeni sahiplerini bekliyor.
#Opel MokkaOtomotiv sektörü, dünya genelinde aşılamanın artışı ile birlikte koronavirüs etkilerinden sıyrılırken, çip krizi büyümeye devam ediyor. Özellikle Alman üreticiler Daimler ve VW geçtiğimiz hafta üretimde ciddi yavaşlatma ve durdurma yapmak zorunda kaldı. Çip üretimini arttırmak için harekete geçen Intel’in Almanya CEO’su Christin Eisenschmid’e göre, Avrupa’nın, sübvansiyonlar olmadan yarı iletken üretiminde Asya ile ciddi şekilde rekabet etmesi mümkün değil. Kriz ise sürecek gibi görünüyor.
#GazetehaberleriOtomobil fiyatlarında yükseliş sürerken düşük fiyattan almak da mümkün. Piyasa fiyatının çok altında bulunan hacizli otomobiller icra daireleri tarafından ihale ile satışa çıkıyor. İhale başlangıç fiyatları genel olarak otomobillerin rayiç fiyatının yarısı kadar oluyor.
#İhaleHırvatistan’ı yenerek Dünya Şampiyonu olan Fransa’nın yüzünü otomotiv markaları da güldürdü. Hem Renault hem de PSA Grubu yılın ilk yarısını rekorlarla tamamlayarak 4.3 milyon adetlik satışa ulaştı. Böylece Fransızlar dünyada satılan her 100 otomobilden 10’una, Avrupa’da ise 28’ine imzasını attı. Renault’nun büyümesinde Bursa’da üretilen Clio, PSA Grubu’nun ise yeni SUV modelleri etkili oldu.
#PSA GrubuEkonominin lokomotifi olan otomotiv sektörü 2017 yılını 4 rekorla tamamlarken, 5’incisi direkten döndü. Toplam üretim ve ihracat adetlerinde tarihi seviye ulaşan otomotiv sektörü, otomobil üretimi ve 28.5 milyar doları bulan ihracat tutarında da 2 rekor kırdı. Ancak toplam pazar 2016 yılına göre yüzde 2.8 düşünce hem yeni rekor gelmedi hem de 2 yıl sonra satışlar 1 milyon adedin altında kaldı.
#Otomotiv Distribütörler DerneğiFRANSIZ PSA Grubu’nun (Peugeot Citroen) bu yılın başında Alman Opel’i almasıyla bünyesindeki marka sayısı 4’e yükseldi. Peugeot, Citroen ve DS’in dışında Opel de artık kardeş markalar arasına girdi. İşte bu kardeşlik özellikle Peugeot ve Citroen ve Opel’in aynı platformda araçlar geliştirip piyasaya sunmasını sağlarken, aralarındaki rekabeti de beraberinde getiriyor.
#CitroenAmerikan otomotiv devi General Motors (GM) 8 yıl sonra Opel’i yeniden satışa çıkardı. GM CEO’su Mary Barra’nın yatırımcılara verdiği, “Kâr etmeyen pazar ve işleri terk edeceğiz” sözünün ardından uzun süredir zarar eden Opel’in gözden çıkarıldığı, Fransız Peugeot Citroen Grubu’nun (PSA) da almak için talip olduğu açıklandı. PSA CEO’su Carlos Tavares’in ise Opel’i alarak kendisini kovan Renault CEO’su Carlos Ghosn’dan intikam alacağı belirtiliyor.
#Gazetehaberleri2016’da otomotiv pazarı yeni rekora koşarken en büyük mücadele üçüncülük yani bronz madalya için Hyundai, Opel, Toyota, Fiat ve Ford markaları arasında yaşanacak. Üçüncülük için bu yıl en iddialı marka ise Opel. ‘1.6 litre-dizel-otomatik’ üçlüsünü tüm modellerinde sunan Opel, yıl sonunda 65 bin 600 adetle 7’ncilikten 3’üncülüğe çıkmayı hedefliyor. Tabii rakiplerinin performansı da önemli...
#OtomobilTürkiye’de otomobil satışlarının yüzde 52’sini oluşturan ‘orta’ yani C sınıfında hakimiyet her ne kadar sedan modellerde olsa da son dönemde hatcback satışlarında da hızlı bir büyüme yaşanıyor. Bugün toplam satılan C sınıfı otomobillerin yüzde 25’ü hatcback araçlardan oluşurken, VW Golf’ün açık ara lider olduğu sınıfta yeni Astra ve yeni Megane ile 2016’da rekabetin kızışması bekleniyor.
#OtomobilAlman Volkswagen’in yaşadığı zor günlerden kurtulup, marka imajını düzeltmesi için önündeki en büyük örnek yine bir Alman markası olan Opel. 5 yıl önce hakkında, ‘Battı’, ‘İflas etti’, ‘Satılıyor’ manşetleri atılan Opel, bu krizden markanın imajını düzeltmesi için Henkel’den transfer ettiği Tina Müller ile çıkıyor. ‘Bayan kozmetik’ lakaplı Müller, 2 yılda doğru kampanyalarla markanın imajını artırarak uzun yıllar sonra Opel’i yeniden kâra geçirmenin sınırına taşıdı.
#Otomobil