Güncelleme Tarihi:
GEÇTİĞİMİZ yıl Türkiye’de otomotiv pazarının 1 milyonu aşıp tarihi seviyeye ulaşmasında otomobil satışlarının payı büyük. 725 bin 596 adet otomobilin satıldığı 2015 yılında en büyük rekabet ise 3’üncülük için gerçekleşti. Volkswagen ve Renault’nun açık ara birinci ve ikinci sırada yer aldığı büyük rekabette Hyundai, Toyota, Fiat, Ford ve Opel arasında yaşanan 3’üncülük savaşını 2015 yılında 50 bin 131 adetle Hyundai kazandı. Toyota 47 bin 916 adetle 4’üncü, Fiat 47 bin 363 adetle 5’inci, Ford 47 bin 158 adetle 6’ıncı Opel ise 47 bin adetle yılı 7’nci sırada tamamladı. Yani 5 sırayı çok küçük adetler belirledi.
2016 yılını da hızlı başlayan otomotiv pazarı 5 ayın sonunda 267 bin adetlik otomobil satışını geçerek yeni bir rekora göz kırptı. Hedeflerin yükseldiği pazarda 3’üncülük için 5 marka arasındaki rekabet ise daha şimdiden kızışmaya başladı. Ocak-Mayıs dönemde Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) verilerine göre, binek oto satışlarında Renault 41 bin 846 adetle, Volkswagen de 34 bin 160 adetle ilk iki sırayı alıyor. Yıl sonunda da bu markaların en tepedeki yerlerini korumalarına kesin gözüyle bakılırken, üçüncülük için ise yine kıyasıya rekabet yaşanacağı ortada. Ocak-Mayıs performanslarına bakıldığında 2015’te olduğu gibi üçüncü foto finişle belli olacak gibi görünüyor. 5 aylık dönemde Hyundai 18 bin 654 adetle üçüncü sırada bulunurken, Opel 18 bin 249 adetle dördüncü, Fiat 18 bin 43 adetle beşinci, Toyota 16 bin 476 adetle altıncı ve Ford 16 bin 22 adetle yedinci durumda.
5 MARKA NE YAPACAK
5 marka içinde yıl sonu için en iddialı hedefi ise geçtiğimiz yılı 7’nci sırada tamamlayan Opel koydu. ‘1.6 litre dizel otomatik’ üçlüsünü tüm modellerinde sunmaya başlayan Opel, 2016’da 65 bin 600 adet otomobil satışı gerçekleştirmeyi planladığını duyurdu. Yeni Astra ve Insignia markanın en önemli kozları olacak.
Egea Ailesi’nin sedandan sonra hatchback versiyonunu satışa çıkaran Fiat ise yıl sonunda 60 bin adedin üzerine çıkmayı hedefliyor. Markanın 65 bin adedi zorlaması bekleniyor.
50 yıllık efsane modeli Corolla’yı yenileyen Toyota ise yıl sonunda 55-60 binlik satışa çıkmayı istiyor. Toyota, kasımda tüketicilerin beğenisine sunacağı yerli SUV modeli C-HR’la hedefine daha fazla tutunacak.
Geçtiğimiz yılı ve ilk 5 ayı 3’üncü sırada tamamlayan Hyundai ise yıl sonunda 55 bin adetlik satış hedefliyor.
Ford’un ise yıl sonunda binek otoda yaklaşık 50-55 bin adetlik satış elde etmesi hedefleniyor. Açıklanan hedeflerle 2016 yılında Opel’in büyük rekabette öne çıkarak yılı 3’üncü olarak tamamlayacağı anlaşılıyor. Ama tabi yıl içinde rakiplerinin ne yapacağı da merakla bekleniyor.
GENÇLEŞİP TARİHİ SATIŞA ULAŞACAK
2016’nın ilk beş ayında otomobil satışları 267 bin 371 adetle rekor seviyeye çıkarken Opel ise aynı zaman diliminde satışlarını geçen yıla kıyasla yüzde 15 arttırarak dikkat çekici bir yükseliş gösterdi. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, ilk beş ayda yaklaşık 19 bin adet araç satışı gerçekleştirdiklerini belirterek, “Öngörülerimize uygun şekilde bu satışların yüzde 50’sinden fazlası Astra modelimizin satışlarından (9 bin 823 adet) geldi. 2015 yılı ocak ayından bu yana gerçekleşen satışları dikkate aldığımızda Opel markamızın sürekli ve düzenli olarak toplam pazar payı ve binek araç pazar payını arttırdığını görüyoruz. Yakaladığımız ivme ile tam gaz ilerleyerek 2016 sonunda 65 bin 600 toplam satış hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz. Bu satış bizim için rekor olacak. Daha önce en çok satışı 62 bin 219 adetle 2000 yılında gerçekleştirmiştik” dedi. Keklik, özellikle 2017 yılında pazara sunulacak yeni Insignia ve C-SUV ile her yıl rekor kıracaklarını belirterek, hedeflerinin 2018 yılında 80 binli adetlere yaklaşmak olduğunu söyledi.
29 YENİ OTO YOLDA
2014’te Opel’in müşterilerine sunduğu otomobillerin ortalama yaşı 4.7 iken, 2016 sonunda bu değerin 2.9 olacağını söyleyen Keklik şöyle konuştu: “Tarihimizin en iddialı ürün atılımını gerçekleştiriyoruz. Gençleşiyoruz. 2016-2020 yılları arasında pazara 29 yeni otomobil sunacağız. Bunların arasında Insignia’nın yanına gelecek yeni bir amiral gemisi ve elektrikli otomobil Ampera-e de bulunuyor. Ayrıca ürün gamımıza yeni bir SUV eklenecek. Opel’in yükselen satış grafiğine en fazla katkı sağlayan unsur ise yoğun talep gören 1.6 dizel otomatik seçeneğini müşterilerine sunması. 2016’nın ilk beş ayında ülkemizde Opel markasını tercih edenlerin yüzde 42’si 1.6 dizel otomatik araçları seçti. “
YÜZDE 50 HEDEFİ
OPEL, Türkiye’de yoğun talep gören motor-şanzıman kombinasyonu ‘1.6 litre-dizel-otomatik’ seçeneğini 2016 yılı itibarıyla Mokka, Astra Hatchback, Astra Sedan, Astra Sports Tourer ve Insignia gibi yüksek satışlı ürün yelpazesinde sunmaya başladı. 136 beygirlik gücünün yanı sıra, düşük devirde 320 Nm’ye varan anlık performans sunan dizel otomatik motor Astra Hatchback modelinde 86 bin 300 TL’den başlayan fiyatlarla Opel müşterilerinin beğenisine sunuluyor. Astra Sports Tourer modeli Dynamic donanım seviyesinde 93 bin 500, Excellence’ta ise 102 bin 100 TL’ye satılıyor. Sedanda ise Edition Plus, Design, Sport ve Elite olmak üzere dört donanım paketinin fiyatları 82 bin 900 TL ile 97 bin 350 TL aralığında. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Bizim için lokomotif misyona sahip olan bu motorumuzu, markamızın en çok satan modeli unvanına sahip Astra’nın tüm gövde modellerinde sunmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Türkiye pazarında yeni dizel motora sahip tüm bu lokomotif ürün ve modelimiz ile bu yıl içerisindeki satış çıtamızı 65 bin adetlere yükselttik. 1.6 dizel otomatik seçeneği ise bu satış rakamının yaklaşık yüzde 50’sini oluşturacak” dedi.