Markalar tarafından geleneksel mecralara yapılan reklam yatırımları hızla azalırken, dijital ve mobil reklam pazarı büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde MMA Türkiye (Mobil Pazarlama Birliği) tarafından yayımlanan Mobil Reklam Harcama Araştırması’nda, son 1 yılda gerçekleşen mobil reklam yatırımlarının 1 milyar 503 milyon TL’ye ulaştığı açıklandı.
#ReklamMobil Pazarlama Birliği (Mobile Marketing Association / MMA) Türkiye’nin davetlisi olarak ülkemizi ziyaret eden Blis İçgörü Departmanı Yöneticisi Alex Wright, mobil cihazlardan paylaşılan lokasyon verilerinin doğru kullanımıyla, tüketici davranışlarının önceden tahmin edilebileceğini söyledi.
#BilimAkıllı telefonlarımızın ekranlarında gördüğümüz reklamları, dizüstü ya da masaüstü bilgisayarlarımızda gördüklerimize oranla on kata varacak şekilde daha hızlı algılıyoruz. Mobil Pazarlama Birliği (Mobile Marketing Association / MMA) EMEA Yönetici Direktörü Chris Babayode, 2018 yılının en önemli mobil pazarlama buluşması olarak gösterilen MMA Forum İstanbul’da, bir reklamın mobil ekranda görülmesi ve algılanması için ekranda saniyenin onda ikisi ila onda dördü kadar bir sürenin yeterli olduğu, bilgisayar ekranlarında ise bu sürenin 2-3 saniyeye çıktığını ifade etti.
#Reklam%100 Mobil sloganı ile düzenlenen MMA Forum İstanbul’da, ülkemizden ve dünyadan mobil dönüşümün fikir önderlerinden konuşmalar, ilham verici örnekler ve yeni fikirlerle mobil dönüşümün bugünü ve yarını konuşuldu. MMA’in dünya çapında yankı uyandıran “Çapraz Pazarlama Verimliliği (SMoX)” araştırmasından verilerin paylaşıldığı etkinlikte, önde gelen finans kuruluşları dijital bankacılık stratejilerini aktardılar.
#MMA Forum İstanbul50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren MMA’in (Mobil Pazarlama Birliği) Türkiye oluşumu, günümüzün en önemli sosyal dinamikleri arasında gösterilen mobil teknolojilerin, küresel bilgi birikimini ülkemize taşımaya ve 100’e yakın üyesiyle mobilin gelişimine katkıda bulunmaya devam ediyor.
#Mma ForumMMA Türkiye, 2016 Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verilerini açıkladı. Nielsen Türkiye tarafından gerçekleştirilen MMA Türkiye araştırmasına göre, 2016 yılında önde gelen mobil mecralara yapılan reklam yatırımları 122 Milyon TL düzeyinde olurken; bu yatırımlar karşılığında toplam 22,3 Milyar reklam gösterimi gerçekleşti.
#ReklamMilyonlarca kişi, bankacılık işlemlerini sadece mobil cihazlardan yapıyor, TV içeriklerine sadece mobil cihazlardan ulaşıyor; büyük reklam verenler mobil pazarlama bütçelerini düzenli olarak artırıyor. Mobil teknolojilerin getirdiği ve hayatımızı etkileyen dönüşüm, pazarlama dünyasında da hızlı bir şekilde yaşanıyor. Mobil pazarlamanın liderleri, bu dönüşümün geldiği noktayı çarpıcı verilerle anlatıyor.
#Mobil BankacılıkTürkiye'nin en büyük haber platformu hurriyet.com.tr'deki haberleri sıcağı sıcağına okurlarına ulaştıran Hürriyet mobil uygulaması yeni bir başarıya imza attı ve Mobil Pazarlama Birliği (MMA) Türkiye ve Digital Age dergisinin beraber gerçekleştirdiği anket çalışmasında haber kategorisinde rakiplerini açık ara geride bırakarak birinci seçildi.
#HürriyetMobil Pazarlama Derneği, (MMA) tüketicilerin tanımadıkları numaralardan para ödülü vaadiyle cep telefonlarına gönderilen dolandırıcılık amaçlı SMS'lere itibar etmemesi gerektiğini belirterek, şikayetçi olanların Cumhuriyet Savcılıklarına başvurmaları gerektiğini bildirdi.
Smarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! ConferenceVisa Avrupa İnovasyon Programı’nın (VIPE), 2024 dönemi mezunlarını verdiği açıklandı. Ödeme teknolojileri şirketi Visa’nın Avrupa'daki yenilikçi fintech'lere yönelik iş birliği ve hızlandırma platformu olan programın Türkiye ayağında, bu yıl Bakiyem, Fimple, Finartz, Minted Connect ve PayWall mezun oldu.
#Visa Avrupa İnovasyon ProgramıKadın ve Demokrasi Vakfı’nın girişimci kadınlara destek olmak ve rehberlik etmek amacıyla başlattığı “İnovasyonda Kadın Programı”nda bu yıl finale kalan iki ayrı kategorideki 6 kadın girişimci toplam 1 milyon TL ödüle layık görüldü. Girişimci kadınlar ödüllerini Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Zekeriya Çoştu, İstanbul Valisi Davut Gül ile KADEM Mütevelli Heyet Başkanı Sümeyye Erdoğan Bayraktar’ın elinden aldı.
#KADEMMastercard ve Garanti BBVA, yeni iş birlikleriyle Türkiye’de bir ilke imza atarak online alışverişleri sırasında kart yenileme, değişim ve kayıt/çalıntı sonrası oluşan hataların ve zaman kaybının önüne geçiyor. İş birliği kapsamında Garanti BBVA müşterileri, Masterpass’e kayıtlı kartları için banka uygulamaları üzerinden kolayca otomatik bilgi güncelleme talimatı vererek kartlarını güncel tutabiliyor.
#Sponsorlu İçerikYapay zekâ hayatımızı kolaylaştırmak için birçok fırsat sunsa da bazı riskleri de beraberinde getiriyor. Yapay zekânın iş hayatında oynayacağı rol de tartışmanın önemli başlıklarından biri… ABD’de yapılan yeni bir araştırma, gelecekte yapay zekânın insanların yerini alma olasılığı en yüksek meslekleri ortaya koydu. Peki hangi sektörler bu değişimden etkilenecek? Yapay zekâ iş hayatını nasıl etkiler? Uzmanlar yanıtladı…
#Yapay ZekaGeçen hafta Ayvalık’ta, ‘Ayvalık Vizyon Çalıştayı’na davetliydim. Özellikle son dönemde kent vizyonu, turizm ve gastronomi alanında başarılı çalışmalara imza atan Bursa Büyükşehir Belediyesi, Mudanya, İznik ve İnegöl gibi ilçelerin ilgilerini çekecek, kendi şehrimiz için dersler çıkarabileceğimiz kararları sizlerle paylaşacağım.
#RAMAZAN BAŞANHürriyet Gazetesi ve TÜGİAD ortaklığında Ankara’da düzenlenen ‘TÜGİAD Ekonomi Platformu ve Türkiye’nin Gelecek Vizyonu’ toplantısında konuşulan konu başlıklarından bire de ‘KOBİ’lerin ekonomideki rolü’ oldu. TÜGİAD Genel Başkanı Nilüfer Çevikel, “Türkiye’nin gelişmesi ve istihdamın artması için KOBİ’lerin büyümesi sağlanmalı” dedi.
#TÜGİAD