Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2007 00:00
İSPANYA’nın Barselona kentinde yaklaşık 60 bin kişiyi biraraya getiren GSM Kongresi’nde ele alınan konulardan biri de son iki yıldır gündemde olan cep telefonu reklamları oldu. Reklam şirketlerine hedef kitlenin yaş, cinsiyet ve meslek gibi bilgilerini sağlamanın yanı sıra, reklam ellerine ulaştığında kullanıcının nerede bulunduğuyla ilgili veriler de iletecek olan ve 7 gün 24 saat kullanımda bulunan cep telefonları sektörün yeni hedefi olmaya aday görünüyor.
11.3 MİLYAR DOLARLIK PAZAR: Informa enformasyon şirketi mobil reklam piyasasının 2011 yılında 11.3 milyar dolara ulaşmasını beklediklerinin açıkladı. Uzmanlara göre böyle giderse çok yakında, 2.2 milyar cep telefonu kullanıcısı için telefonlarında mesaj atmadan ya da video veya müzik için başlat tuşuna basmadan önce karşılaşacakları 15 saniyelik reklamlar hayatlarının alışılmış bir parçası haline gelecek. Sitelere alınan reklamlar sayesinde tüketiciye maliyeti azaltacak olan uygulama, Microsoft ve Yahoo gibi online hizmet sunan firmaları heyecanlandırırken, cep telefonlarının özel hayatın önemli alanlarından biri olduğu gerçeği çeşitli uzmanlarca risk olarak görülüyor.
BU YIL PATLAMA YAŞANACAK: Pepsi, Procter&Gamble, Hilton, Nissan, Intel ve Singapur Havayolları gibi şirketlerle reklam anlaşması yapan Yahoo, pazar gününden beri sitesine 19 ülkeden cep telefonu ile bağlanan üyelerine istekleri şartı ile reklam yayını başlattı. Mobil Pazarlama Birliği (Mobile Marketing Association) yönetici direktörü Laura Marriott, hızlı şebeke ağlarının gelişmesi ve yeterli teknolojik altyapıya sahip telefonların piyasaya çıkması ile 2007’nin cep telefonlarında reklam patlaması yılı olacağını düşündüğünü belirtti.