meyve suyu ihracatı haberleri sayfasında meyve suyu ihracatı hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 164 meyve suyu ihracatı haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, meyve suyu ihracatının 2021 yılının 9 aylık döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20'lik artışla 268 milyon dolara çıktığını, yıl sonunda 400 milyon dolara ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.
#Meyve Suyu İhracatıMEYED Yönetim Kurulu Başkanı İlker Güney, "Meyve suyu endüstrisi geçen yıl çeyrek milyar dolar sınırını aşarak 280 milyon dolar ihracata imza attı" - "Önümüzdeki 5 yıl içinde ihracatımızı 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz"
#Meyve Suyu Endüstrisi DerneğiMEYED Genel Sekreteri İpek İşbitiren: "Türk meyve suları, Amerika'dan Hindistan'a, AB ülkelerinden Uzak Doğu'ya 100'ün üzerinde ülkeye ihraç ediliyor. Türkiye, küresel trendlerle uyum gösteren kaliteli ürünleri ve ürün çeşitliği ile ihracat pazarlarında gücünü giderek artırıyor" açıklamasında bulundu.
#Meyve SuyuEge Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, meyve suyu ihracatının 2021 yılının 9 aylık döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20'lik artışla 268 milyon dolara çıktığını, yıl sonunda 400 milyon dolara ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.
#Meyve Suyu İhracatıTürkiye’nin en büyük içecek üreticilerinden olan Oğuz Gıda, ihracat yaptığı 103 ülkenin hangi içeceklere ilgi gösterdiğini açıkladı. Arap Yarımadası'nın her zaman şekerli içecekleri tercih ettiğini belirten firma İran’ın ise haftada 4 konteyner enerji içeceği talebinde bulunmasıyla en çok ihracat yapılan ülkeler içinde ilk sırada yer aldığını bildirdi. Türkiye’de yetişen meyvelerin kendine has lezzetinden dolayı Türk meyve sularına dünyadan yoğun talep olduğunu ifade eden Oğuz Gıda CEO’su Enes Örer, Türk meyve suyu sektörünün dünyanın birçok ülkesinden daha ileri teknoloji ve lezzete sahip olduğunu söyledi.
#Meyve SuyuBirçok farklı sektörde yönetici pozisyonunda çalıştıktan sonra, çocukluk hayalini gerçekleştirmek için 2 yıl önce yola çıkan Ayşe Tuncel, bugün İstanbul’un haute couture (kişiye özel) çiçekçisi oldu. Göktürk’te açtığı dükkânında farklı vazo ve paketleme tasarımları yapan Tuncel, kurumsal şirketler, restoranlar ve otellerin çiçek ihtiyacını karşılıyor.
#KOBİMEYED Yönetim Kurulu Başkanı İlker Güney, "Meyve suyu endüstrisi geçen yıl çeyrek milyar dolar sınırını aşarak 280 milyon dolar ihracata imza attı" - "Önümüzdeki 5 yıl içinde ihracatımızı 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz"
#Meyve Suyu Endüstrisi DerneğiMEYED Genel Sekreteri İpek İşbitiren: "Türk meyve suları, Amerika'dan Hindistan'a, AB ülkelerinden Uzak Doğu'ya 100'ün üzerinde ülkeye ihraç ediliyor. Türkiye, küresel trendlerle uyum gösteren kaliteli ürünleri ve ürün çeşitliği ile ihracat pazarlarında gücünü giderek artırıyor" açıklamasında bulundu.
#Meyve SuyuMeyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Atom Duruk, diyetisyenlerin ve doktorların meyve suyuna ilişkin son yıllardaki yanlış beyanlarının meyve suyu tüketimini olumsuz etkilediğini belirterek, ABD'de 40, Almanya'da 30, Avrupa'da ise yaklaşık 25 litre olan kişi başına düşen meyve suyu tüketiminin Türkiye'de son yıllarda artmadığını ve 7-8 litre düzeyinde seyrettiğini söyledi.
#Özel Tüketim VergisiKayseri’den 60 ülkeye meyve suyu ihracatı yapan Meysu, yıllık 160 milyon liralık cirosuyla Türkiye’nin bu alanda en önemli şirketleri arasına girmeyi başardı. Şirketin bu büyümeyi yeni ürünlerle sağladığını anlatan Meysu Genel Müdürü Osman Güldüoğlu, “Son yıllarda Ar-Ge yatırımlarımızla yeni ürünler ürettik ve hızlı bir büyüme yakaladık” dedi.
#GazetehaberleriKONSANTRE ve püreyle başlayan organik meyve suyu ihracatı markalı ürüne de sıçradı. Böylece meyve suyu ihracatı son bir yılda iki kat artarak 250 milyon dolara ulaştı. Artık, Milupa’nın, Hero ve Hipp’in organik bebek meyve suları Türkiye’de üretiliyor. Elit Naturel, Avrupa ülkeleri başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesine kendi markasıyla organik meyve suyu ihracatı yapıyor.
Türkiye’nin ilk meyve suyu markalarından Meysu, süt işine giriyor. İflasın eşiğine gelen Meysu’yu 2000 yılında 15 yıllığına kiralayan, 2007’de ise 2.5 milyon YTL’ye isim hakkını satın alan Gülsan Gıda, süt üretimi dahil bugüne kadar Meysu için 15 milyon Euro yatırım yaptı. Meysu, Türkiye’nin ilk 1.5 litrelik aile boyu meyve suyu ve sütünü de piyasaya sunacak.
Kahvaltı sofralarının vazgeçilmezi Ezine Peyniri AB’den tescil alan ilk Türk peynir çeşidi oldu. Bunun yanı sıra Ayaş Domatesi de AB tarafından coğrafi işaret aldı. Uzmanlar gıdadaki iki tescili de üretim ve ihracat için fırsat olarak değerlendirirken, “Şimdi ürünlerimizi tanıtmaya odaklanalım” dediler.
#Ezine PeyniriTürkiye’nin tarımda maliyet artışı kaynaklı yaşadığı sorunları azaltacak etkilerin başında jeotermal tarım uygulamaları geliyor. Son yıllarda sayıları giderek artan jeotermal seraların tarım ekonomisine etkisini Jeotermal Enerji Derneği (JED) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kındap’la konuştuk.
#1Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, deprem bölgesinde demografinin korunmasının önemine dikkat çekerek, ‘‘İnsanların bölgede kalması için bize düşen ekonomik rol neyse yapmak istiyoruz. Yatırımları hızlandırdık’’ dedi. Özdemir bölge için önemi büyük olan İskenderun Limanı’nın da bir hafta içinde kademeli olarak çalışmaya başlayacağını söyledi.
#Limak HoldingYaşar Holding şirketlerinden Viking Kağıt, Türkiye’de temizlik kağıtları endüstrisinde bir ilk olan ve Tetra Pak ortaklığı ile hayata geçirdiği Recyfiber teknolojisi sayesinde içecek kartonlarından yüzde 100 geri dönüştürülmüş, ekolojik temizlik kağıtları üretmeye başladı. Viking Kağıt, doğa dostu kağıtlar sayesinde yıllık olarak yaklaşık 250 bin ağaçlık bir doğal kaynağı koruyarak çevreye katkı sunuyor. Recyfiber adını verdiği Yeni Nesil Ekolojik Temizlik Kağıtlarını üç farklı kıtada 15 ülkeye ihraç eden Viking Kağıt, kendi tesislerinde ürettiği nihai tüketici ürünleri portföyünü de “Select Nature” markasıyla iç ve dış pazarlarda tüketicilerle buluşturuyor.
#KağıtAvrupa’daki enerji krizinin Türkiye’den tarım ürünlerine talebi artırması sonrası hükümetten önemli bir adım geldi. Ticaret Bakanlığı domates salçasını ihracı kayda bağlı mallar listesine ekledi. Domates konservesi ve salça ihracatına kayıt uygulaması getirildiği, ihracatın yasaklanması veya kısıtlanmasının söz konusu olmadığı belirtildi. Uzmanlar ise hem üretici hem ihracatçıya iç piyasaya yetecek arzın yapılmaması durumunda ‘kısıtlamaya’ gideceği mesajı verdiğine dikkat çekti.
#AvrupaHAYVANCILIK sektöründe gerek yaptığı TV programları, gerekse yazı ve yorumlarıyla geniş bir izleyici kitlesi edinen ATAFEN’in kurucu ortağı ve veteriner hekim Tahir Yavuz’la ‘koruyucu hekimlik’ ve ‘sürü yönetimi’ sorunlarını konuştuk. Önce ATAFEN, EGEVET ve SÜRÜ YÖNETİMİ’nden oluşan grup hakkında kısa bilgi vereyim. Merkezi İzmir Kemalpaşa’da bulunan ve 3 bin 850 metrekare kapalı alanda faaliyet gösteren grubun toplam çalışan sayısı 128. Ayrıca Ankara, İstanbul, Bursa, Samsun, Antakya, Malatya ve Antalya’da büroları bulunuyor.
#1