40 yıllık Meysu 7 milyon Euro’ya sütçü de oluyor

Güncelleme Tarihi:

40 yıllık Meysu 7 milyon Euro’ya sütçü de oluyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2008 00:00

Türkiye’nin ilk meyve suyu markalarından Meysu, süt işine giriyor. İflasın eşiğine gelen Meysu’yu 2000 yılında 15 yıllığına kiralayan, 2007’de ise 2.5 milyon YTL’ye isim hakkını satın alan Gülsan Gıda, süt üretimi dahil bugüne kadar Meysu için 15 milyon Euro yatırım yaptı. Meysu, Türkiye’nin ilk 1.5 litrelik aile boyu meyve suyu ve sütünü de piyasaya sunacak.

TÜRKİYE’nin ilk meyve suyu markalarından Meysu, süt işine de giriyor. İflasın eşiğine gelen Meysu’yu 2000 yılında 15 yılığına kiralayan, 2007’de ise 2.5 milyon YTL’ye isim hakkını satın alan Gülsan Gıda, süt üretimi dahil bugüne kadar Meysu için 15 milyon Euro yatırım yaptı. Gülsan Gıda Yönetim Kurulu Başkan Vekili Bekir Güldüoğlu "Meysu 1970’lerde kurulmuş ve Türkiye’nin ilk paket meyve suyunu çıkarmış bir marka. 1996-2000 arası sorunlar yaşamış. İki yıl raflarda yoktu. 2000’de alınca kapasiteyi 10 kat artırdık. Şimdi Meysu Süt’ü piyasaya çıkarıyoruz" diye konuştu.

Sütte hedef büyük

İçanadolu’da bilinçli ve kaliteli süt üretiminin yok denecek kadar az olduğunu belirten Bekir Güldüoğlu, "Bizim ürettiğimiz kahvaltı tabağında zaten tereyağ ve krem peynir vardı. Tetra Pak’ın da teşvik etmesiyle süt yatırımı yaptık. Şu anda Kayseri ve civarındaki çiftçileri kaliteyi artırmak için eğitiyoruz. Onları süt sisteminin içine entegre edeceğiz. 1.5 ay içinde ilk sütümüzü piyasaya sunacağız. Süt kapasitesi saatte 12 ton civarında. Makineler için 7 milyon Euro yatırım yaptık" dedi. Türkiye’de direkt meyveden meyve suyu üreten 4 büyük firmadan biri olduklarını kaydeden Güldüoğlu, sütte de ilk 4 üreticiden biri olmayı hedeflediklerini söyledi. Dağıtım ağlarını süte de uygun hale getirdiklerini aktaran Güldüoğlu, çilekli, muzlu, kakaolu süt çeşitlerinin yanısıra, 2 yıl içinde yoğurt, peynir üretimine başlayacaklarını duyurdu.

Rakibi ’beni al’ dedi

60 yıllık Gülsan ise 1980’lerde ikinci kuşağın işe başlamasıyla kağıtlı şekerler üretirken, 1985’te reçel üretimine girmiş bir firma. Kaliteli reçel için iyi meyve şart olduğundan meyve işine de girdiklerini anlatan Güldüoğlu, 2003 yılında özelleştirmeden Türkiye’nin ilk dondurulmuş meyve-sebze tesisi Meybuz’u satın aldıklarını anımsattı. Güldüoğlu "Meysu’nun sahibi Mustafa Tatlıcı rakibimizken bize gelip dedi ki ’Siz de gıda işindesiniz. Sizi araştırdık. Bu işi iyi yaparsınız’ dedi. Bizim de ilgimizi çekti. Kısa sürede anlaştık ve Meysu’yu satın aldık" dedi.

1.5 litre meyve suyu

Gülsan helva, reçel ve tahin üretiminin yanında pek çok firmaya meyve tedariği de sağlıyor. Güldüoğlu 32 ton/saat meyve suyu kapasitelerinin yüzde 100 artabileceğini belirterek, "Türkiye’de ilk kez 1.5 litrelik aile meyve suyunu çıkarıyoruz. Bir ay sonra raflarda yerini alacak. Aile konseptini vurgulayan büyük paketlerin ilgi görmesini bekliyoruz.

Nevşehirli üzümünü satıp, pekmez alıyor

NEVŞEHİR’de sirke üreten Nevbağ şirketini 1999’da satın aldıklarını hatırlatan Bekir Güldüoğlu şunları söyledi: "Şu anda yaş üzümden pekmez yapıyor. Nevbağ’da üretim her yıl 2 katına çıktı. Sezonluk olarak üretim kapasitesi 600 ton civarında. O bölgede halk pekmez yapmayı bıraktı. Üzümünü getirip, Nevbağ’a satıyor, pekmezi bizden alıyor. Yılda 500 ton civarında da keçiboynuzu pekmezi üretiyoruz. Yurtdışına da satıyoruz. Avrupa Birliği ülkelerine ihracatımız var. Türkiye’de pekmez üretimi daha çok merdiven altı."

Ciroda yüzde 30 artış bekliyor

2007 cirosu 50 milyon dolar olan Gülsan Gıda, 9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmiş. 2008 yılı hedefi ise ciroyu yüzde 30 artırarak 65 milyon dolara ulaşmak. Şirketin ihracattaki hedefi de yüzde 30 artış. Ürün çeşidi sayısı 450-500’ü bulan şirketin biri Nevşehir’deki Nevbağ, 3’ü Kayseri’dekiler olmak üzere toplam 4 tesisi bulunuyor. Kendisi için ambalaj üreten şirket, başka şirktelere de ambalaj satışı gerçekleştiriyor. Gülsan aralarında Kipa, Tansaş, Carrefour ve Diasa’nın bulunduğu büyük marketlere private lable (market marka) üretimi de yapıyor.

Japonya’da televizyondan kuşburnu pekmezi satıyoruz

ÇİN’e meyve suyu ihracatı olan Meysu, Japonya’ya televizyondan yapılan tele-shopping ile üç yıldır kuşburnu pekmezi satıyor. 40 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Bekir Güldüoğlu "Yurtdışında hakiki pekmez ile başarılı olamadık. Kristalize olduğu için, ürünü tanımayan yabancılar bir sorun olduğunu düşünüyor. Avrupa Birliği’ne çeşitli meyve suları, ABD’ye nar suyu, üzüm, elma suyu satıyoruz. Afrika’da ismini bile bilmediğimiz ülkelere meyve suyu ihracatımız var. Amerika’da raflarda ürünü görüp bize gurur mailleri atanlar oluyor" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!