Antalya'daki mesleki ve teknik liseler, halk eğitim merkezleri ve olgunlaşma enstitüsü, koronavirüs sürecinde maske ve dezenfektan üretim merkezlerine dönüştü. Usta öğreticiler ve öğrencilerin toplam maske üretimi 5 milyon 784 bine, dezenfektan ve diğer temizlik ürünleri ise 370 tona yaklaştı. Üretimlerde çalışan öğrenciler, aylık 3 bin TL'yi bulan kazanç sağlıyor.
#MASKEANTALYA'daki mesleki ve teknik liseler, halk eğitim merkezleri ve olgunlaşma enstitüsü, koronavirüs sürecinde maske ve dezenfektan üretim merkezlerine dönüştü. Usta öğreticiler ve öğrencilerin toplam maske üretimi 5 milyon 784 bine, dezenfektan ve diğer temizlik ürünleri ise 370 tona yaklaştı. Üretimlerde çalışan öğrenciler, aylık 3 bin TL'yi bulan kazanç sağlıyor.
#AntalyaAdana'da bir meslek lisesinde öğretmen ve öğrenciler, pandemi sürecinde 'Hijyen noktası' adı verdikleri otomatik dezenfektan makinesi üretti. 5 litrelik dezenfektan ile 2 bin kişinin elini dezenfekte edilebildiği cihazın öğretmenler satışını da gerçekleştirerekokullarının döner sermayesine katkı sağlıyor.
#EğitimKendisini “Havada, karada, denizde mühendisim” diye nitelendiriyor Prof. Dr. Tamer Yılmaz. Ama, yaşamının büyük kısmı eğitim dünyasının içinde geçti. Meslek lisesinin ardından lisansını gemi mühendisliği, yüksek lisansını otomobil mühendisliğinde ve doktorasını uçak mühendisliğinde yaptı. Çevresinde üniversiteyi kazanan tek meslek liseli olan Yılmaz, kazandığı üniversiteyi de dereceyle bitirince kariyerini akademiden yana kullandı. Düzenli, çalışkan olmak ve istikrar çok önemli. Ayrıca cesaret ve güçlü iletişim de başarıda önemli bir etken olduğunun altını çiziyor.
#Yıldız Teknik ÜniversitesiEnerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca yürütülen ve Avrupa Birliği tarafından finanse edilen "Belediyeler ve Üniversiteler için Yenilenebilir Enerji ve Enerji Verimliliği Teknik Destek Projesi" (YEVDES) kapsamında yenilenebilir enerji ve enerji verimliliği yatırımlarına teknik destek sağlanacak.
#Yenilenebilir EnerjiBilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, “Ülkemizdeki tüm organize sanayi bölgeleri içerisinde mesleki ve teknik eğitim veren teknik kolejler kuracak ve yaygınlaştıracağız. Amacımız yaklaşık 300 OSB içerisinde en az 300 teknik kolej kurmak. Bu okulları kurarken sanayicimizle, OSB yönetimlerimizle birlikte hareket edeceğiz” dedi.
#MEBMesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin meslek yüksekokullarına sınavsız geçişi kaldırılarak ek puan getirildi. 2017’den itibaren uygulanacak ek puanın katsayısını YÖK bugün açıklayacak. 2016 yılında 155 binden fazla öğrenci sınavsız geçişle bir ön lisans programına yerleşerek üniversiteli olmuştu.
#ÖSYMPISA, OECD tarafından eğitim politikaları ve çıktılarını geliştirmek amacıyla uygulanan bir program. 2000 yılında uygulanmaya başlayan bu programa Türkiye 2003’te dahil oldu. Üç yılda bir 15 yaşındaki öğrencilere, matematik, fen ve okuma alanlarında bir sınav veriliyor ve bu sınavda tüm ülkelerdeki öğrencilerin ortalama puanları kamuoyuyla paylaşılıyor.
#PISAOrtaöğretim öğrencilerinin yüzde 49’u mesleki ve teknik liselerde okuyor. Ancak yetkililerin verdiği bilgiye göre, TEOG sonucunda öğrencilerin yüzde 35’i bilinçli olarak bu liseleri birinci veya ikinci sırada, diğerleri ise puanları nedeniyle üçüncü sırada tercih ediyor.
#MebÜniversitelerarası Kurul (ÜAK), 28 Aralık’ta yaptığı toplantıda meslek yüksekokullarını (MYO) masaya yatırdı. Özellikle devlet üniversitelerinin rektörleri, meslek yüksekokullarının öğrencilere mesleki beceri kazandırmada yetersizliğinden şikâyet ederek, ilk adım olarak sınavsız geçişin kaldırılması gerektiği yönünde öneri getirdi.
#MyoTEOG yerleştirmeleri ardından İstanbul’daki imam hatip anadolu liselerinin 9’uncu sınıflarında toplam 9 bin 902 boş kontenjan olduğu ortaya çıktı. Bu rakamı 5 bin 408 boş kontenjanla mesleki ve teknik anaodolu liseleri takip ediyor. İl genelindeki çok programlı anadolu liselerinde 1.390 boş kontenjan varken, anadolu liselerinde neredeyse tüm kontenjanlar doldu. Ayrıca Bakırköy, Beşiktaş, Fatih, Ümraniye, Bayrampaşa ve Avcılar’da her türden okulun tüm kontenjanlarını doldurduğu görülüyor.
#İmam HatipDönüşüm programı kapsamında özel okula dönüşecek dershanelerden, 30 Mayıs'tan önce mevcut binalarında veya farklı binalarda okul olarak kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenenler, aynı anda dershane olarak da 1 Eylül 2015'e kadar faaliyetlerine devam edebilecek. Özel okullar uyun koşullar sağlandığında aynı binada okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise açabilecek.
Dershanelerin özel okula dönüşümü programı kapsamında açılan ortaokullar ile temel liselerin her sınıf düzeyinde kayıtlı öğrenci sayısı toplam kontenjanın yüzde 30'unu geçemeyecek. Okuldaki toplam öğrenci sayısı da kurum kontenjanından fazla olamayacak.
#Dershane