Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada "2023 yılında mesafeli sözleşme yöntemi ile faaliyet yürüten 58 firmaya, mevzuata aykırı iş ve eylemleri nedeniyle; toplam 86 milyon 274 bin 994 lira idari para cezası uygulandı" denildi.
#EkonomianasayfamansetUzaktan alışverişlerde yönetmelik değişikliğine gidildi. Bundan sonra internetten veya mesafeli alışverişlerde tüketiciler daha da dikkatli olmak zorunda. Yeni düzenleme ile 1 Ekim’den itibaren internet üzerinden alınan cep telefonu, akıllı saat, drone, tablet ve bilgisayarda koşulsuz 14 günlük iade hakkı kalktı.
#ANTALYATicari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği yenilendi. Resmi Gazete'de yer alan değişikliğe göre ürünün fiyatı indirimden önceki 30 gündeki, en düşük fiyatla kıyaslanacak. Mevcut durumda indirim oranı hesaplanırken ürünün bir önceki fiyatına bakılıyordu. İşte önemli değişiklikler...
#İnternet SatışlarıYüksek döviz kuru nedeniyle fahiş fiyatlardan mağdur olan tüketiciler, indirilmiş etiketlerle satın aldıkları ürünlerdeki ücret farkının iadesini talep edebilir. Döviz kuru nedeniyle her şeye zam geldiğini söyleyen Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Bu zamlar esnasında panikleyen bazı vatandaşlarımız tüketim ihtiyaçlarını sipariş etti. Dolar zirvedeyken daha da artacak endişesiyle sipariş verip ürün alan kişiler doların düşmesiyle kala kaldı. Mesela tüketicinin 18 bin liraya aldığı mal, 12 bin liraya düştü. Tüketiciler aldıkları ürünün tesliminden itibarıyla 14 gün içerisinde ürünü iade edebilir. Üstelik Mesafeli Sözleşme Yönetmeliği’ne göre kişinin malı kullanım kullanmış olması iade haklarını ihlal etmez” dedi.
#Aydın AğaoğluE-ticaret hayatımıza girmeden önce giyim, kozmetik, takı gibi ürünlerin satışını gerçekleştirmek isteyenlerin, yüksek maliyetlerle bir veya birden fazla mağaza açması, yeteri kadar ürünü mağazada bulundurması, satış temsilcileri istihdam etmesi gerekliydi. Günümüzde hala perakende sektöründe mağazalar varlığını ve önemini korumakla beraber teknolojinin hızla gelişmesiyle tüketicinin alışkanlıkları da değişti ve e-ticaret perakende sektörünün önemli satış ayaklarından birini oluşturmaya başladı. E-ticaret, satıcıların kira, elektrik, çalışan ücretleri gibi mağaza maliyetlerinden; tüketicinin ise zamandan tasarruf etmesini sağlıyor. Ayrıca satıcının elde ettiği bu tasarruf fiyatlara da yansıyarak bizlerin, bir ürünü mağaza fiyatından daha ucuza satın almamıza imkan veriyor. Bununla beraber düşük maliyetlerle satış ayağı gerçekleştirilebildiğinden küçük sermayelerle iş kurmak isteyenler için de önemli bir fırsat. Bugün e-ticaret, takı, giyim, aksesuar gibi tasarım işiyle uğraşan kadın girişimcilerin ise önünü açıyor. Ülkemizde daha fazla kadın girişimcinin yer alması dileğiyle bu yazının ana konusuna geçmek istiyorum.
#Mesafeli Satış Sözleşmesi Ve Ön Bilgilendirme FormuBDDK'nın, Bankalarca Kullanılacak Uzaktan Kimlik Tespiti Yöntemlerine ve Elektronik Ortamda Sözleşme İlişkisinin Kurulmasına İlişkin Yönetmelik'i ile 1 Mayıs'tan itibaren Türkiye'de bankacılık işlemleri, banka şubesine gitmeden elektronik ortamda gerçekleştirilebilecek.
#BankaKoronavirüs pandemisi tüm dünyayı geri dönüşü olmaksızın değiştirdiği gibi en büyük etkiyi de tüketim alışkanlıklarımızın neredeyse tamamen e-ticaret kapsamında online alışverişe dönmesi yönünde etkilemiştir. Hal böyle iken, sosyal medya kanallarının da alışveriş için yoğun kullanılmaya başlandığına şahit oluyoruz. Peki sosyal medya kanallarından yaptığımız alışverişler bizi nasıl koruyor ya da nasıl koruyacak? Av. Emre Avşar bu konuları mercek altına aldı ve işin hem hukuki boyutunu hem de tüketici tarafındaki oluşabilecek negatif etkileri açıkladı.
#Sosyal MedyaTicaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe çok sayıda tüketici mağduriyetinin yaşanabildiği ‘efsane cuma indirimleri’ gibi özel adlarla yapılan indirimler için gereken idari yaptırımların uygulanacağını açıkladı. Yapılan açıklamada, bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu’nun da özel indirim günlerine ilişkin re’sen inceleme başlattığı kaydedildi.
#KoronavirüsDolandırıcılar bu kez, Instagram sayfalarında boy göstermeye başladı. Gerçeği ile ayırt edilmesi zor ürünleri uygun fiyatlarla sayfaya koyan dolandırıcılar, ödemenin bir bölümünü aldıktan sonra sırra kadem basıyor. Instagram’da 10 bine yakın takipçisi olan bir hesabın, ödemesini aldığı halde ürünlerini göndermediği kişileri engellediği belirlendi. Ortada, ne bir adres ne bir muhatap bulan çok sayıda kişi ise sorunun çözümünü bekliyor.
#GuccibagsbutikVatandaşı ''borcunuzdan dolayı hakkınızda icra takibi var'' diyerek korkutan dolandırıcıların irtibat için verdikleri 08982139494 numarayı arayan vatandaşın faturasına görüştüğü süreye bağlı 250 liradan başlayıp 2 bin liraya kadar ücret yansıtılıyor.
#BorçTüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, "hayalet" gibi kendisini göstermeden, tüketiciyle karşı karşıya gelmeden, ürün ortada yokken satış yapan firmaların da kayıt altına alınması gerektiğini belirterek, "Kapıdan satışlarda olduğu gibi internet üzerinden (mesafeli sözleşme) satış yapacak firmaların da Gümrük ve Ticaret Bakanlığına kaydolup vergi alınması şartı getirilmelidir" dedi.
- TÜSODER Genel Başkanı Ağaoğlu: - "Türkiye'deki bütün ticari şirketler, bakkallar bile kayıt altındayken 'hayalet' gibi kendisini göstermeden, tüketiciyle karşı karşıya gelmeden, ürün ortada yokken satış yapan firmaların da kayıt altına alınması gerekiyor" - "Kapıdan satışlarda olduğu gibi internet üzerinden (mesafeli sözleşme) satış yapacak firmaların da Gümrük ve Ticaret Bakanlığına kaydolup vergi alınması şartı getirilmelidir"
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, tüketicinin korunması hakkındaki kanunda büyük değişiklikler yaptı. Yeni kanun 28 Mayıs Çarşamba günü itibari ile yürürlüğe giriyor. Yeni Kanun, tüketici kredileri ve kredi kartları ile ilgili sözleşmeler, kart üyelik aidatları, ön ödemeli konut satış sözleşmeleri, ayıplı malların iadesi, abonelik sözleşmeleri, reklamlar gibi birçok alanda, tüketici haklarını ve kanuna uymayanlar hakkında uygulanacak yaptırımları düzenliyor. Kanunla, bankalara, üyelik aidatı olmayan kredi kartı imkanı da sunma zorunluluğu getiriliyor.
Tüketicinin korunmasına ilişkin tasarı, TBMM Genel Kurulu'nda kabul edildi. Kanun, tüketici kredileri ve kredi kartları ile ilgili sözleşmeler, kart üyelik aidatları, ön ödemeli konut satış sözleşmeleri, ayıplı malların iadesi, abonelik sözleşmeleri, reklamlar gibi birçok alanda, tüketici haklarını ve kanuna uymayanlar hakkında uygulanacak yaptırımları düzenliyor. Kanunla, bankalara, üyelik aidatı olmayan kredi kartı imkanı da sunma zorunluluğu getiriliyor.