E-TİCARETTE YENİ DÖNEM

Güncelleme Tarihi:

E-TİCARETTE YENİ DÖNEM
Oluşturulma Tarihi: Eylül 03, 2022 10:04

Uzaktan alışverişlerde yönetmelik değişikliğine gidildi. Bundan sonra internetten veya mesafeli alışverişlerde tüketiciler daha da dikkatli olmak zorunda. Yeni düzenleme ile 1 Ekim’den itibaren internet üzerinden alınan cep telefonu, akıllı saat, drone, tablet ve bilgisayarda koşulsuz 14 günlük iade hakkı kalktı.

Haberin Devamı

UZAKTAN alışverişlerde yönetmelik değişikliğine gidildi. Bundan sonra internetten veya mesafeli alışverişlerde tüketiciler daha da dikkatli olmak zorunda.
*
Sanal alışveriş yapan herkesi ilgilendiren düzenlemeye göre; 1 Ekim’den itibaren internet üzerinden alınan cep telefonu, akıllı saat, drone, tablet ve bilgisayarda koşulsuz 14 günlük iade hakkı kalktı.
*
Mesafeli sözleşme yönetmeliğinin temel amacı, mesafeli sözleşmelerde tüketici sözleşmenin kurulduğu ana kadar malı görme imkânından yoksun olduğundan malın kalitesini ve niteliklerini yeterince ölçme imkânına sahip olamıyordu.
*
Bu nedenle tüketiciye mesafeli sözleşmelerde herhangi bir sebep göstermeksizin cayma hakkı tanınmıştı.
*
Cayma hakkının kullanılmasıyla tüketici, mesafeli sözleşme ilişkisinden kolaylıkla sıyrılabiliyordu.
*
Yeni kararla tüketiciler, internet üzerinden aldığı herhangi bir ürünü iade etmek istediğinde kargo bedelini de kendisi ödemek zorunda.
*
Ürün ayıplı ise tüketici ilk altı ayda dilediği hakkı kullanabilir. O devam ediyor. Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, Garanti Yönetmeliği devam ediyor.
*
Peki, tüketiciler nelere dikkat etmeli?
*
Öncelikle elektronik ürünlerin benzerleri mağazalardan almaya çalışsınlar. İnternetten yapılacak alışverişler dezavantaj getirebilir.
*
Ürünlerin resimlerini çeksinler. Ürünler gördükleri resimlerdeki gibi gelmeyebilir. Buda 6502 Tüketici Yasası’na göre tüketiciyi yanıltmaya ve aldatmaya yönelik hareketlerden biridir.
*
Ürünleri kargo temsilcisinin önünde açılarak tutanak tutulsun.
*
Kargo temsilcisi buna müsaade etmiyorsa, teslim fişine kargonun içeriğini görmeden teslim aldım şerhini koysunlar.
*
Kargo temsilcileri bunların hiçbirini yapmak istemiyorlarsa kargolarını almasınlar.
*
Bu sayede hiçbir sorumluluk taşımazlar. Ayrıca herhangi bir sorun yaşarlarsa muhakkak tüketici derneklerine ulaşsınlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!