Güncelleme Tarihi:
UZAKTAN alışverişlerde yönetmelik değişikliğine gidildi. Bundan sonra internetten veya mesafeli alışverişlerde tüketiciler daha da dikkatli olmak zorunda.
*
Sanal alışveriş yapan herkesi ilgilendiren düzenlemeye göre; 1 Ekim’den itibaren internet üzerinden alınan cep telefonu, akıllı saat, drone, tablet ve bilgisayarda koşulsuz 14 günlük iade hakkı kalktı.
*
Mesafeli sözleşme yönetmeliğinin temel amacı, mesafeli sözleşmelerde tüketici sözleşmenin kurulduğu ana kadar malı görme imkânından yoksun olduğundan malın kalitesini ve niteliklerini yeterince ölçme imkânına sahip olamıyordu.
*
Bu nedenle tüketiciye mesafeli sözleşmelerde herhangi bir sebep göstermeksizin cayma hakkı tanınmıştı.
*
Cayma hakkının kullanılmasıyla tüketici, mesafeli sözleşme ilişkisinden kolaylıkla sıyrılabiliyordu.
*
Yeni kararla tüketiciler, internet üzerinden aldığı herhangi bir ürünü iade etmek istediğinde kargo bedelini de kendisi ödemek zorunda.
*
Ürün ayıplı ise tüketici ilk altı ayda dilediği hakkı kullanabilir. O devam ediyor. Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, Garanti Yönetmeliği devam ediyor.
*
Peki, tüketiciler nelere dikkat etmeli?
*
Öncelikle elektronik ürünlerin benzerleri mağazalardan almaya çalışsınlar. İnternetten yapılacak alışverişler dezavantaj getirebilir.
*
Ürünlerin resimlerini çeksinler. Ürünler gördükleri resimlerdeki gibi gelmeyebilir. Buda 6502 Tüketici Yasası’na göre tüketiciyi yanıltmaya ve aldatmaya yönelik hareketlerden biridir.
*
Ürünleri kargo temsilcisinin önünde açılarak tutanak tutulsun.
*
Kargo temsilcisi buna müsaade etmiyorsa, teslim fişine kargonun içeriğini görmeden teslim aldım şerhini koysunlar.
*
Kargo temsilcileri bunların hiçbirini yapmak istemiyorlarsa kargolarını almasınlar.
*
Bu sayede hiçbir sorumluluk taşımazlar. Ayrıca herhangi bir sorun yaşarlarsa muhakkak tüketici derneklerine ulaşsınlar.