Hollywood’un kalbi ‘Los Angeles’ta yılın son otomobil fuarı kapılarını açtı. Film yıldızlarının anavatanı olan güneşi bol bu şehre belki üstü açık spor otomobilleri yakıştırıyor olabilirsiniz. Ama gerçek artık öyle değil. Fuarda üstü açık modeller vardı ama sahneyi çocuklu ve bol evcil hayvanı olan ailelere yönelik geliştirilen yeni SUV modelleri kaptı.
#Los AngelesBir yıl daha geride kaldı... Hem Cumhurbaşkanlığı hem de genel seçimlerin yapıldığı 2007, otomotiv sektörü açısından ne parlak ne de kötü bir yıl oldu. Peki, ikinci yarıdaki başarılı performansıyla neredeyse 2006’daki satışları yakalayan otomotiv pazarında 2007’nin ’yıldızları’ kimler oldu?
Döviz kurlarındaki dalgalanmanın yanı sıra faizlerdeki yükselişin damgasını vurduğu 2006, otomotiv sektörü açısından ne parlak ne de kötü bir yıl oldu. Toplam pazar yüzde 13.9’luk düşüşle 617 bin 852 adede gerilerken, satışlar binek otomobilde yüzde 14.9, hafif ticari araçta ise yüzde 12.2 oranında azaldı. Beklentilerin arttığı aralık ayı satışları da bir önceki yıla göre yüzde 26.6 gerileyince, toplam pazar 2005’in yaklaşık 100 bin adet altında gerçekleşti.
Global otomotiv endüstrisi yapay zekâya sahip sürücüsüz otomobillere doğru hızla ilerlerken otomotivin anavatanı ABD’de pazarı hâlâ kovboyların favorisi efsane kamyonetler (pick-up) kurtarıyor. 2017’de gerçeğin Tesla değil, Ford F Serisi, Ram 1500 ve Chevrolet Silverado olduğu bir kez daha anlaşıldı. Bugün kapılarını açan yılın ilk fuarı da bir bakıma pazarın kurtarıcılarına saygı niteliğinde.
#Chevrolet SilveradoŞirketlere sunulan uzun dönemli araç kiralama avantajlarının aynısı fiyat farkı olmaksızın bireylere de sunuluyor. Bu uygulamayı başlatan Çelik Motor’un Genel Müdürü Bora Koçak, “2 yılda 30 bine ulaşacak filomuzun yüzde 20’sinin bireysel kullanıcılardan oluşmasını bekliyoruz” dedi.
Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.
Bu yıl da otomobil üreticileri pazara sunacakları birçok yeni dizel modelle kıyasıya rekabet edecek. Binek otomobil satışlarının yüzde 54'ünü dizellerin oluşturduğu Türkiye pazarında, bu yıl yollara çakacak yine dizel model sayısının 34'e ulaşması bekleniyor.
Mercedes-Benz’in 54 yıllık ’lüks Coupe’ geleneğini sürdürdüğü yeni CL Serisi bu haftaki test konuğum oldu. Alman Mercedes tarafından bir ’başyapıt’ olarak nitelenen 7’nci nesil Coupe modeli, tasarımının yanı sıra sahip olduğu teknolojik donanımlarla gerçekten otomotiv dünyasının geldiği son noktayı temsil ediyor.
Alman otomotiv devi Mercedes-Benz, 1952 yılında 300 S Coupe modeliyle başlayan ’iki kapılı lüks otomobil’ geleneğini yeni CL Serisi ile devam ettiriyor. Mercedes-Benz’in 7’nci nesil lüks Coupe modeli olan yeni CL, tasarımı ve sahip olduğu yenilikçi teknolojisiyle öne çıkıyor.
Mercedes’in Formula 1’deki ortağı McLaren ve AMG işbirliğiyle geliştirilen Mercedes-Benz SLR McLaren modeli 470 bin Euro’luk fiyatıyla, Auto Show Fuarı’ndaki en pahalı otomobillerinden biri olacak. 626 beygir gücünde 5.5 lt. V12 motora sahip olan SLR McLaren, 0-100 km arasını sadece 3.8 saniyede alıyor.