Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2004 21:10
Mercedes’in Formula 1’deki ortağı McLaren ve AMG işbirliğiyle geliştirilen Mercedes-Benz SLR McLaren modeli 470 bin Euro’luk fiyatıyla, Auto Show Fuarı’ndaki en pahalı otomobillerinden biri olacak. 626 beygir gücünde 5.5 lt. V12 motora sahip olan SLR McLaren, 0-100 km arasını sadece 3.8 saniyede alıyor.
10’uncu Uluslararası Otomobil ve Aksesuarları Fuarı Auto Show’a Mercedes-Benz, yenilenen A serisi, C, SLK ve CLS modelleriyle katılıyor. Ayrıca Mercedes’in 470 bin Euro değerindeki spor modeli SLR McLaren’de Türkiye’de ilk kez Auto Show Fuarı’nda sergilenecek.
Mercedes’in Formula 1’deki ortağı McLaren ve AMG işbirliğiyle geliştirilen SLR McLaren fuarın yıldızı olmaya aday. F1 teknolojisini yollara taşıyan SLR’da 626 beygirlik 5.5 litre V12 motor bulunuyor. Bu motor SLR’ı 3.8 saniyede 0’dan 100 kilometreye çıkarırken, aracın maksimum 335 kilometre hız yapmasını sağlıyor. DaimlerChrysler; Mercedes McLaren modelini Mercedes’e ilk uluslararası yarış kazandıran efsane Gümüş Ok’tan esinlenerek geliştirdi.
A SERİSİ SANDVİÇ GİBİ
İlk satışa çıktığı 1997 yılından bu yana satılan 1,1 milyon araçla bir başarı öyküsüne imza atan Mercedes-Benz A serisi, tamamen yenilenerek ikinci nesilde de bu başarı çizgisini sürdürüyor. Sadece bu modelde bulunan sandviç yapı tarzı sayesinde A serisi, kullanıcısına Mercedes’e özgü yolcu güvenliği, örnek bir hacim kullanımı ve olağanüstü bir değişkenlik sunuyor. İkinci nesil A serisinde arttırılan iç hacim, diğer kompakt sınıf araçların üzerine çıkıyor.
Yenilenen sandviç yapı tarzının yanısıra yeni geliştirilen parabolik arka aks, tüm tekerleklerde disk fren, yeni nesil ESP sistemi, kaza ağırlığına göre iki kademede açılan hava yastıkları, yine iki kademeli olarak çalışan emniyet kemeri gergi gücü sınırlandırıcısı ve yeni geliştirilen baş ve gövdeyi koruyucu yan hava yastıkları (head/thorax sidebags) yeni A serisinde üst kategori limuzin güvenliği sağlıyor.
SÜRÜŞ TARZINA UYUMLU
Standart donanım kapsamında olan klima ise, sürüş konforunu arttırıyor. Yeni A serisinde konforu arttıran diğer bir faktör ise süspansiyonu. Kullanım şartlarına ve sürüş tarzına uyum sağlayan bu özel sistem, normal seyirde yumuşak bir süspansiyon olarak devredeyken, virajlarda ve sportif kullanım tarzında sert bir süspansiyon olarak hissediliyor. Yeni A serisinin karoseri tasarımı, aracın karakterini koruyarak dinamizm, sportiflik gibi özelliklerini ön plana çıkarıyor. Yeni tasarlanan farlar, daha belirgin hatlara sahip olan tavan çizgisi ve çamurluklar araca güçlü bir görünüm kazandırıyor.
Karoserisi tümüyle galvanizli sactan imal edilen A serisinde, paslanmaya karşı alınan bu önlemle araç ömrü daha da uzatılıyor. Yeni A serisi iki farklı karoseri tipinde tasarlandı: Çok yönlü beş kapılı modelin yanısıra aracın bir de sportif ve genç görünümlü üç kapılı alternatifi var. Mercedes-Benz her iki karoseri tipi için 7 farklı motor ve 3 farklı donanım seçeneği sunuyor.
SLK, üstü açıkken boynu ısıtıyor
1996 yılından 2004 başına kadar 308 bin adet üretilen ilk nesil Mercedes-Benz SLK, markanın modern ve dinamik yüzünün sembolü haline geldi. İkinci nesil SLK, 2004 ilkbaharında yollara çıktı. Tasarımı, aracın sportif ve güçlü karakterini ilk bakışta yansıtıyor. Ayrıca bir roadsterin karakteristik özellikleri olan uzun motor kaputu, yatık ön cam, geniş kapılar ve kısa bagaj bölümü, yeni SLK’da belirgin bir şekilde vurgulanıyor. Aracın arkadan öne incelen silueti, ön ızgaranın tasarımı, motor kaputunun üzerinde Formula 1’i anımsatan profili dikkat çekiyor.
Otomotiv dünyasında bir ilk, Mercedes-Benz tarafından SLK kullanıcılarına sunuluyor: Airscarf... Yepyeni bir ısıtma sistemi olan airscarf, araç üstü açık kullanıldığında baş dayama yastıklarından üflenen sıcak hava ile sürücü ve yolcunun baş ve boyun kısmının serin günlerde de sıcak tutulmasını sağlıyor.
Nano teknolojisiyle çizilmeyen boya
Dört yıllık bir üretim süresinden sonra Mercedes-Benz C Serisi, yenilenerek 2004 ilkbaharında satışa sunuldu. Bu sürede 1,3 milyon adet satılan model, Mercedes-Benz otomobilleri arasında da yeni bir rekor kırdı.
C Serisi, yenileme çalışmalarında tüm ayrıntılarıyla ele alındı, aracın dinamizmi ve konforu arttırıldı. Yeniden şekillendirilen ön tampon, yenilenen ön ızgara, araç tasarımını daha güçlü hale getirdi. Yeni şeffaf camlı farlar, C Serisinde dikkat çeken diğer yeniliklerinden biri.
Yenileme sürecinde C Serisinin boyası da ele alındı: yeni geliştirilen Nano teknolojisinin uygulanmasıyla aracın boyası çizilmeye daha dayanıklı olacak ve parlaklığını daha uzun bir süre koruyacak.
Araç içinde ilk göze çarpan yenilik, hiç şüphesiz yeniden tasarlanan ön göğüs ve gösterge panosu. Ayrıntılara gösterilen özenle araç içinde seçkin bir görünüm elde edilirken, daha fazla ahşap kullanımı ve krom çerçeveler iç tasarımda artı değer sağlıyor.
Akslarda, direksiyon sisteminde ve şanzımanda yapılan modifikasyonlar, yeni nesil C serisine daha üstün bir sürüş dinamizmi kazandırdı. ‘Direct Control’ olarak adlandırılan bu önlemler paketi aracın yol tutuşunu, direksiyon hareketlerine verdiği tepkiyi daha da iyileştirerek aracın sportif performansını da artırıyor.
2002 yılında Euro NCAP organizasyonunda gerçekleştirilen çarpma testlerinde en iyi derece olan 5 yıldızı almaya hak kazanan ve güvenliğini kanıtlayan C Serisinde isteğe bağlı olarak uygulanan yenilikler arasında Bi-Xenon farlara entegre edilen ve virajlarda tam aydınlatma sağlayan far sistemi de bulunuyor.
Dört kapılı coupe
Mercedes-Benz CLS Serisi, dört kapılı coupe olarak yeni bir model türünün ilk örneği. CLS ile Mercedes-Benz, iki farklı araç türünün bir sentezini gerçekleştirmiş. Coupe modellerinin duygusal karakteri ile bir limuzinin konfor ve işlevselliği CLS’de ilk kez biraraya gelerek yepyeni bir araç kategorisi ortaya çıkarmış.
Dinamizm ve büyük ölçüler, güç ve zarafet, estetik ve işlevsellik gibi ilk bakışta birbirine ters düşen kavramları biraraya getiren çok özel tasarımı, iç donanımında kullanılan deri ve ahşap gibi değerli malzemeler ve yön belirleyen bir teknoloji uygulamasıyla CLS Serisi, otomobili bir tutku olarak yaşayanlar için geliştirildi.
En modern güvenlik önlemleriyle donatılan CLS Serisi ön, yan ve yan pencerelerde hava yastıklarının ve emniyet kemeri gergi ve gergi gücü sınırlayıcılarının yanısıra Mercedes tarafından geliştirilen PRE-SAFE sistemini de opsiyonel olarak sunacak.
PRE-SAFE, olası bir kazayı algılayarak yolcuları ve aracı en iyi sekilde korumak üzere gerekli önlemleri çok kısa bir sürede alıyor: Hava yastıklarının en etkin şekilde koruyabilmesi için koltuklar dik duruma getiriliyor, emniyet kemerleri gerginleşiyor, sun-roof kapatılıyor.