Ödeme teknolojileri şirketi Mastercard, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen dijital ödeme çözümü Masterpass’in önümüzdeki dönemde Masterpass Teknoloji Hizmetleri A.Ş. çatısı altında faaliyetlerini sürdüreceğini duyurdu.
#MastercardMastercard Türkiye’nin UEFA Çocuk Fonu işbirliği ve Save the Children uygulayıcılığında deprem bölgesinde kurduğu Umut Sahaları, deprem bölgesindeki genç yürekleri hayata bağlıyor. Bu sahalarda uzman psikologlar hakemliğinde futbolun iyileştiren versiyonu ‘Futbol3’ oynayan gençler hayata ve çevresine yeniden güvenmeyi öğreniyor. Hatay’daki özel maçları Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal ile birlikte izledik. Avşar, yaklaşık 1000 gence dokunulan Umut Sahaları’nı yaygınlaştıracaklarını söyledi.
#Mastercard TürkiyeÖdeme teknolojilerinin öncü şirketi Mastercard, yolculuk sırasında dijital ödemelerin avantajlarını yaymak için çalışmalarını sürdürüyor. Akıllı şehirler için yenilikçi ve güvenli ödeme çözümleri sunan Mastercard’ın Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, “Şehir içi ulaşımdan otopark ödemelerine, tünel geçişlerinden köprü geçiş ödemelerine ve yakıt alımlarına kadar sunduğumuz ödeme çözümleri ile kurumlara kolaylık sunarken, tüketicilerin güvenle hareket edebilmelerini sağlıyoruz” dedi.
#Sponsorlu İçerikİstanbul’da 10 Haziran akşamı oynanacak dev Şampiyonlar Ligi finali için geri sayım sürüyor. Atatürk Olimpiyat Stadı’nda Inter ile Manchester City’nin karşılaşacağı müsabakayı tüm dünya yakından takip edecek. Şampiyonlar Ligi’nin ana sponsoru Mastercard ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ortak düzenledikleri bir toplantıyla, dev finale dair ekonomik verileri paylaştı.
#Şampiyonlar Ligi Finali12 Ekim akşamı için gelen davet ilginç bir buluşmayı işaret ediyordu. Türkiye’de ilk kez Michelin yıldızı kazanan restoranlar açıklanacak hemen sonrasında bu restoranlardan birinde Mastercard Türkiye ev sahipliğinde akşam yemeği yenecekti. Mastercard, bu yıl ilk kez Türkiye’de restoran seçimi sunan “Michelin Guide İstanbul”un resmi partneri olmuştu.
#Michelin YıldızıArtan e-ticaret alışverişlerinde hem tüketiciyi hem de işletmeyi koruyan Mastercard’ın küresel Maskeleme Teknolojisi (Tokenization) Türkiye’de de kullanıma sunuldu. Türkiye’de ilk defa Mastercard ve Garanti BBVA iş birliğiyle, BonusFlaş uygulaması üzerinden hizmete erişen yeni teknolojiyi Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yiğit Çağlayan ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Çağrı Süzer ile konuştuk. (Sponsorlu İçerik)
#Sefer LeventArtan e-ticaret alışverişlerinde hem tüketiciyi hem de işletmeyi koruyan Mastercard’ın küresel Maskeleme Teknolojisi (Tokenization) Türkiye’de de kullanıma sunuldu. Türkiye’de ilk defa Mastercard ve Garanti BBVA iş birliğiyle, BonusFlaş uygulaması üzerinden hizmete erişen yeni teknolojiyi Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yiğit Çağlayan ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Çağrı Süzer ile konuştuk. (Sponsorlu İçerik)
#HtvprogramlarMastercard ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV), KOBİ’lerin E-karnesini oluşturmak üzere bir araya geldi. İkili, 13 farklı sektörden, farklı büyüklükte, binlerce KOBİ’nin dijitalleşme süreçlerini, il, sektör ve KOBİ büyüklüğü özelinde inceleyen ön araştırma gerçekleştirmeyi ve sonrasında uygulanacak yaygınlaştırılmış anket ile tüm KOBİ’lerin özelliklerine göre, dijitalleşme düzeylerini nasıl artırabileceklerine yönelik firma bazlı bir karne ve yol haritası belirlenmesine imkan tanıyacak yeni bir araç ortaya koymayı hedefliyor.
#MastercardSalgın nedeniyle artan ihtiyaçlara cevap vermek ve ekonomik bir hareketlilik yaratmak için İhtiyaç Haritası ile bir araya gelen Mastercard, yerel ekonomiyi canlandırmak, esnafa destek olmak ve ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını karşılamak için ‘El Ele Destek Hareketi’ni başlattığını duyurdu.
#Mastercardİstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden BELBİM AŞ ile ödeme teknolojilerinin öncü şirketi Mastercard, bir araya geldi. İşbirliği sayesinde İstanbulkart bakiyeleri, mobil uygulama üzerinden tek tıkla, hızlı ve güvenli bir şekilde doldurulabilecek.
#MastercardSalgın endişesi ile hayatımıza giren sosyal izolasyon, alışveriş trendleri ve ödeme yöntemi tercihlerinde de önemli değişikliklere yol açıyor. Mastercard Türkiye’nin araştırmasına göre kartlı alışverişlerde tüketicilerin yüzde 63’ü temassız ödemeyi tercih ediyor. İki ayda iki kat artış kaydeden temassız ödemeyi ilk sıraya taşıyan temel unsurlar ise hijyen ve hız...
#MastercardMASTERCARD Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yiğit Çağlayan, Türkiye’de 2019’da yaklaşık olarak 2.3 trilyon TL’lik harcamanın yüzde 41’inin kartla gerçekleştiğini belirterek, “Geçen sene bu oran yüzde 38 olarak gerçekleşmişti. Gelişmiş pazarlarda tüketici harcamalarının yüzde 55’ten fazlasının elektronik ödemelerle yapıldığını görüyoruz. Bunun için Türkiye’nin potansiyeline baktığımızda, 230 milyon kart mevcut ve her yıl ciddi oranda artıyor. Ancak özellikle market ve restoranlarda nakit kullanımının yüksek hala olduğu görüyoruz. Bu alanlarda kart kullanımı oranı sadece yüzde 22. Buradaki ödevimiz ağırlıklı nakit kullanımı olan alanları karta yani elektronik ödemelere dahil edebilmek. Bu dönüşüm için en uygun ürün gerek hızı gerek güvenliği ile temassız kartları” dedi.
#GazetehaberleriMastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yiğit Çağlayan, "Gelişmiş pazarlara baktığımızda tüketici harcamalarının %55’ten fazlasının elektronik ödemelerle yapıldığını görüyoruz. Bunun için Türkiye’nin potansiyeline baktığımızda, 230 milyon kart mevcut ve her yıl ciddi oranda artıyor." dedi.
#MastercardAnkara Büyükşehir Belediyesi, Başkent’te metro, Ankaray, EGO otobüsleri, ve özel toplu taşıma araçlarında kredi kartlarıyla seyahat uygulamasına geçti. Vatandaşlar artık temassız özelliğe sahip kredi kartı ve bankamatik kartlarını Ankarakart validatörlerine okutarak tek biniş ücreti olan 3 TL karşılığında seyahat edebilecek.
#AnkaraTurizm sektörü ile kamu kurumlarından temsilciler, TOBB ve Mastercard iş birliği ile Ankara’da ikinci kez düzenlenen “Turizm Konferansı”nda buluştu. Turizmin Türkiye ekonomisini kalkındırmada büyük potansiyele sahip olduğunun vurgulandığı konferansta Mastercard’ın 2018 turizm verileri paylaşıldı. Rapora göre 2018’de Japon ve Çinli turistler geri döndü, İngiliz ve İsveçli turistler Antalya’yı seçti.
#MastercardMastercard’ın online ödeme çözümü MasterPass’i değiştiren ve geliştiren Türkiye ekibi, tek bir adımda ödemeyi kolaylaştırarak her yerde geçen deneyimle birleştirdi. Bu adımla Türkiye’deki MasterPass 80 ülke arasında 1 numara olurken, diğer ülkeler de bu yeni özelliği kullanmaya başladı.
#Gazetehaberleri