Güncelleme Tarihi:
Mastercard Türkiye Genel Müdürü Yiğit Çağlayan, restoran, otel, giyim ve kuyumcular gibi işyerlerinde yapılan harcamalara göre bir çalışma yaptıklarını ifade ederek, “Türkiye’de ilk çeyrekte yabancı kart kullanımı dolar bazında yüzde 22 arttı. Bu bize moral verdi. Bu kartları kimler kullanıyor diye baktık. Gördük ki Alman turistler geri dönmüş. Türkiye’de yabancı kart kullananların yüzde 20’si Almanlar çıktı. Bir önceki yıla göre yüzde 52’lik düşüş vardı. Şimdi bu düşüş kapanıp, artışa geçti. Hollanda’nın payı yüzde 10. Suudi Arabistanlı turistlerin payı yüzde 10. Ruslar geri döndü ve yüzde 8’lik paya ulaştı. Ancak Rusların payı bir önceki yıla göre yüzde 140 arttı” dedi.
EN FAZLA SUUDİLER
Yaptıkları araştırmada kişi başı en çok hangi turistlerin harcadığına baktıklarını belirten Çağlayan, şunları anlattı: “Gelen Suudi Arabistanlı turistler, kişi başında 1200 dolar harcamış. Almanlar, Türkiye’de kişi başı 900 dolar harcarken, Ruslarda bu rakam 600 dolar civarında. Tabii burada kullanım farklılıkları var. Suudi Arabistanlılar kuyumcu ve tekstile para harcamışlar. Bu da kişi başı harcama tutarını yukarı çıkarıyor. Almanlar yemeğe ve içmeye harcamış. Ufak da olsa kuyumcu harcamaları da var. İngilizler, sadece yeme-içme ve eğlence gibi alanlarda kartlarını kullanmışlar.”
Kredi kartı pazarının yıllık yüzde 15 büyüme ile şu anda yeteri kadar olgunluğa ulaştığını belirten Çağlayan, “Kredi kartı ve banka kartı tarafını büyütmeye başlayan alan e-ticaret oldu. Yüzde 44 oranında bir büyüme görüyoruz. Banka kartını büyüten en önemli alanlardan biri e-ticaret. 5 yıl öncesine baktığımızda e-ticaretin payı, kart harcamalarında yüzde 5’ti. Bugün yüzde 15’e gelmiş durumda” dedi.