Paylaş
11 Ekim 2022 gecesi Michelin’in İstanbul’u radara almasında büyük emeği olduğu ifade edilen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla yıldızlı liste şu şekilde açıklandı:
İKİ MICHELIN YILDIZI
- Turk (Şef Fatih Tutak)
Bir Michelin Yıldızı ve Yeşil Yıldız
- Neolokal (Şef Maksut Aşkar)
BİR MICHELIN YILDIZI
- Araka (Şef Pınar Taşdemir)
- Mikla (Şef Mehmet Gürs)
- Nicole (Şef Serkan Aksoy)
Ayrıca, 10 adet düşük fiyatlı, yüksek lezzetli restoran ile 38 adet de tavsiye edilen restoran Michelin Guide’a girmeyi başardı.
ANNE MUTFAĞINDAN MICHELINLI RESTORANA
Mastercard’ın İletişim Danışmanı Berna Sağlam Naipoğlu’nun mesajı Mastercard davetinin Neolokal’de olacağını işarat ediyordu.
12 Ekim akşamı bir grup gazeteci arkadaşımla beraber Salt Galata’da Şef Maksut Aşkar ile Erim Leblebicioğlu’nun ortak olduğu Neolokal’de buluştuk.
Şef Maksut Aşkar’ın hikâyesi hayli enteresan. Boğaziçi Üniversitesi’nde turizm-otelcilik bölümünü bitirmiş. Müdürlüğe giden yolda satın alma dahil çeşitli birimlerde görev aldıktan sonra “kendisini mutfağa atmış.” Aslında mutfak uzak da olduğu bir yer değilmiş. Çocukluğunda anne ve babaanne mutfağında bayağı bir gözlemde bulunmuş. Aşkar her ikisinden de çok şey öğrendiğini ve sonrasını şöyle anlattı:
- Neolokal’de “anne yemekleri”ni temele koyup yol alıyoruz. Örneğin servis ettiğimiz içli köfte annemin tarifine dayanıyor. Öğrencilik yıllarımda Armani Cafe’de, daha sonraki dönemde Maça Kızı’nın Şefi Aret Sahakyan’ın yanında da çalıştım. Her çalıştığım yer bir sonrakinin sıçrama taşı oldu. Burası için önce Mehmet Gürs düşünülmüş ama son dakikada vazgeçince bana kısmet oldu. Bu yüzden Mehmet’e teşekkür ediyorum. Bizim jenerasyon şefler hepimiz arkadaşız. Burada gençlerle çalışmak çok keyifli.
ÖZEL MENÜ KİŞİ BAŞI HESAP 2 BİN 500 TL
Kimliği bilinmeyen Michelin müfettişleri restoranları değerlendirerek yıldız hak eden restoranları belirliyor. Erim Leblebicioğlu’na Michelin müfettişleri geldiğinde anlayıp anlamadıklarını sordum. Hiç anlamamışlar. Michelin şüphesiz müşteri artışı sağlayacak prestijli bir ödül peki ya menüde fiyat artışı olur mu? Geniş tadımlı menülerinin standart bir şarap eşliğinde kişi başı yaklaşık 2 bin 500 TL olduğunu belirten Leblebicioğlu onun da cevabını verdi:
- Son dönemde maliyet artışları nedeniyle fiyatlar zaten arttı. Artmaya da devam ediyor. Bir de Michelin nedeniyle artış olmaz. Aşkar da maliyet artışına şu sözlerle işaret etti:
- Restoranımızda geçen yıl 60 Euro olan kişi başına harcama, şu anda 110 Euro dolayında seyrediyor. Hiç ithal ürün kullanmıyoruz. Gıda ürünlerinin fiyatları katlamalı şekilde artıyor, bu da restorandaki kişi başına faturayı 110 Euro’ya çıkarıyor.
Neolokal’in doluluk oranlarını da, Michelin sonrası rezarvasyonları da sorduk. Leblebicioğlu cevapladı:
- Haftada 5 gün açığız. 80 kişi aynı anda yemek yiyebiliyor. Doluluk oranımız yüzde 90-100 dolayında seyrediyor. Yüzde 100’ü aştığı da oluyor. Misafirlerimizin yüzde 60’ını aşan bölümü yabancılardan oluşuyor. Sadece 14 Şubat’larda 40 kişiye düşüyoruz. Malum her masada iki kişi oluyor. Michelin sonrasında rezarvasyonlarımızda artış yaşamaya başladık.
‘TÜRKİYE’DEKİ EN İYİ ŞEF SAHAKYAN’DIR’
Yemeklere gelince... Tanıdık lezzetler oldukça farklı şekillerde karşımıza çıktı. Zeytinyağlı kızarmış kereviz, karidesli suböreği, içliköfte, takoz palamut, kuzu incik ve hazelnut tahini helva. Her birinin ayrı bir hikâyesi vardı ve menünün arkasına özenle yazılmıştı. Neolokal yiyecekten, tabağa, çataldan peçeteye her şeyin yerli olmasına özen gösteren bir mekân. Özellikle tabaklarına ve tahta terayağı bıçaklarına bayıldım...
Biz sormadık ama Maksut Aşkar söylemeden geçmedi:
- Türkiye’deki en iyi şef Aret Sahakyan’dır. Kendisiyle yolumuz 2006’da kesişmişti.
‘PAHA BİÇİLMEZ İSTANBUL’ YILDIZLAŞTI
Neolokal’deki buluşmamıza Mastercard Doğu Avrupa Başkanı Yasemin Bedir, Mastercard Türkiye ve Azerbaycan’dan sorumlu Genel Müdürü Avşar Gürdal ve Mastercard Doğu Avrupa Pazarlama İletişiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Yasemin Develioğlu ev sahipliği yaptı.
Yasemin Develioğlu, Mastercard’ın ilk kez Türkiye’de Michelin’le işbirliğine girdiğini hatırlatıp devam etti:
- Mastercard, pazarlama stratejisi olarak 5 duyuya hitap etmeye dönük çeşitli adımlar atıyor. Türkiye’de başlattığımız Michelin’le işbirliği de bu stratejinin bir parçası. Markamızın artık bir sesi var. Dubai’de Mastercard kokusu üretildi. Paha Biçilmez İstanbul projemize bu işbirliği ile gastronomiyi de eklemiş olduk. Michelin, prestijli bir ödül ve rehber olmanın ötesinde şehirleri tanıtıyor, turizme de katkı sağlıyor.
Paylaş