İstanbul’da ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi Projesi’ İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından revize edildi. Buna göre projede martı formunda tasarlanan iskele kaldırıldı. Yerine Osmanlı tarihi ve geleneksel mimariden esinlenen klasik terminal binaları inşa edilecek. Trafiğin yeraltına alınmasından da vazgeçildi.
#Gazetehaberleriİstanbul Kabataş’ta deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapımına başlanan Martı Proje’sinin detayları belli olmaya başladı. Projede Kabataş’tan Üsküdar’a yapılacak denizaltı yaya yolunun yanı sıra kafeler, sebze-meyve pazarı, sanat galerisi ve sahaflar da bulunacak.
#Martı KabataşTürk edebiyatının önde gelen hikâye yazarlarından biri olan Ömer Seyfettin, Türkçede sadeleşmenin savunucularındandı. Yalın anlatımı nedeniyle de kitapları çocuklar tarafından da kolayca okunabiliyor. Ama son zamanlarda sosyal medyada öykülerinin çocuklarda travmaya neden olabilecek şiddet öğeleri içerdiğine ilişkin pek çok yorum yapılıyor. Uzmanlar ve yayıncılar bu iddiaları Hürriyet’e değerlendirdi:
#Gazetehaberleriİstanbul’un birçok ilçesinden elektrik kesintisi haberleri gelmeye devam ediyor. BEDAŞ ve AYEDAŞ’ın 17 Mart 2020 tarihli kesinti listesine göre hem Avrupa hem de Anadolu Yakası’ndaki pek çok ilçeye elektrik verilemeyecek. Peki, İstanbul’da elektrikler ne zaman gelecek, kesintiler kaç saat sürecek?
#Elektrik KesintisiDemokrasinin en önemli ayağı muhalefettir. Niye mi? Sadece demokrasilerde yasal düzlemde muhalefet vardır da ondan. Demokrasiyi diğer rejimlerden ayıran seçimler değil, muhalefetin yasal varlığıdır. Bu nedenle muhalefete gözümüz gibi bakmalı, onu yaşatmalıyız.
#YALÇIN BAYERİlk etabı hizmete açılan Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi’nde çalışmalar devam ediyor. "Martı Projesi" olarak bilinen ve ilk etabı açılan Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi havadan görüntülendi.Projede hizmete açılan iskeleye yanaşan vapurlar seferlerini sürdürüyor.Kabataş’tan şu anda Adalar, Eminönü, Kadıköy, Beşiktaş ve Ortaköy’e seferler gerçekleştiriliyor.
#Martı Projesi'Martı Projesi' olarak bilinen ve daha sonra revize edilen Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi'nin ilk etabı bu sabah hizmete girdi. İlk vapur seferi 06.45'te yapıldı. Kabataş iskelesine yanaşan vapur, burada bekleyen yolcuları alarak Adalar'a doğru hareket etti.
#Martı Projesi'Martı Projesi' olarak bilinen ve daha sonra revize edilen Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi'nin ilk etabı bu sabah hizmete girdi. İlk vapur seferi 06.45'te yapıldı. Kabataş iskelesine yanaşan vapur, burada bekleyen yolcuları alarak Adalar'a doğru hareket etti.
#İstanbulCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Tarabya'da minibüs durağındaki minibüsçülerle bir süre sohbet etti. S.S. 19 Nolu Sarıyer İlçesi Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Hakan Akkaya, Kabataş'taki Martı Projesi'nden yer istediklerini ve buna ilişkin dosyayı Cumhurbaşkanı Erdoğan'a verdiklerini söyledi. Akkaya, Erdoğan'ın 'tamam bakacağım' yanıtını verdiğini aktardı.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Tarabya'da minibüs durağındaki minibüsçülerle bir süre sohbet etti. S.S. 19 Nolu Sarıyer İlçesi Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Hakan Akkaya, Kabataş'taki Martı Projesi'nden yer istediklerini ve buna ilişkin dosyayı Cumhurbaşkanı Erdoğan'a verdiklerini söyledi. Akkaya, Erdoğan'ın 'tamam bakacağım' yanıtını verdiğini aktardı.
#Recep Tayyip Erdoğanİstanbul Deniz Otobüsleri AŞ. (İDO) iç hat seferlerini iptale getiren süreç hakkında açıklama yaptı. İDO’nun Tepe-Akfen-Souter-Sera ortaklığında 2011 yılında toplam 934 milyon dolara özelleştirilme bedeli ile alındığına dikkat çekilen açıklamada, “İDO Yönetim Kurulu 7 Kasım tarihli toplantıda, kredi yapılandırma görüşmelerini yaptığı bankaların da tavsiye ve görüşleri doğrultusunda, yabancı stratejik ortağı SOUTER Inv’ın da talebi ile Uluslararası Hukuk Platformu’na başvurmadan önce tüm zarar eden hatlarını kapatarak, bir parça olsun kanamayı durdurmayı hedeflemiştir. Bu şartlar dahilinde 1 Aralık 2018 tarihi itibariyle Sirkeci–Harem hattı hariç iç hat seferlerimizi geçici olarak durdurduğumuzu anlayışınıza sığınarak bildirmek isteriz” denildi. Açıklamada İDO’nun bu noktaya 7 gelişmenin sonucu olarak geldiği de öne sürüldü ve bu gelişmeler şöyle sıralandı:
#GazetehaberleriİDO’nun ortakları Tepe, Akfen, İskoç Souter ve Sera, iç hat seferlerini iptale sebep olan süreç için bu hafta açıklama yapacak. Kamuoyunda tepki gören kararın alınmasının arkasında yatan nedenler arasında BUDO ve Negmar gibi firmaların sefere başlaması, Sirkeci-Harem hattının büyük araçların kullanımına kapanması ve Martı projesinden kaynaklı gelir kaybının oluştuğu iddiaları yer alıyor.
#İDOİstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Mevlüt Uysal, millet bahçeleriyle ilgili bilgi vererek, "Ataköy'deki Baruthane yeri vardı. TOKİ'den devr aldık. Bir ay içerisinde milletin kullanımına açık hale gelecek" dedi. Uysal, ''Yerel seçimde aday olacak mısınız?'' sorusuna ise '''Bir görevi ısrarla hiç talep etmedim. Görev verilirse en iyi şekilde yapma gayretinde olacağız'' yanıtını verdi.
#Mevlüt Uysal2011’de 861 milyon dolara özelleştirilen İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), aradan geçen 7 yılda birçok seferin sayısını azalttı. Yeni yollar, köprüler, Avrasya Tüneli ve rakiplerle rekabette zorlanan İDO, şimdi yurtdışına açılarak gelirlerini arttırmanın peşinde. Bu kapsamda 2019’da ilk hedef ise Çeşme ve Bodrum’dan Yunan Adaları...
#Gazetehaberleri