Manisa’da 6 kişinin yaşamını yitirdiği kazanın ardından önceki gün de Balıkesir’de kontrolden çıkan otobüs 15 kişiye mezar oldu. Aynı gün İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde minibüsün şarampole yuvarlanması sonucu ise 8 kişi hayatını kaybetti. Bugün de Uşak'ta devrilen otobüsteki 30 kişi yaralandı. Ardı ardına yaşanan faciaların ardından gözler otobüs firmalarına ve yol güvenliğine çevirildi. Bu felaketler neden yaşanıyor, nasıl önlem alınmalı? Uzmanı anlattı...
#Otobüs KazalarıDevlet, ÖTV teşviki için vergi gelirine ve piyasanın canlanmasına bakar. Teşvikin devrede olduğu mart ayı ile teşviksiz ağustos ayı arasında satışlarda yarı yarıya fark olsa da ÖTV tahsilatında büyük fark yok. Ayrıca bir çok marka 8 ayda sattığını 4 ayda satacağını öngördüğüne göre piyasa canlanması için bir şey yapmaya gerek var mı?
#YazarFreni patlayan kamyonların yol açtığı savaş gibi kaza haberlerine sıkça duyarız. Onlarca kişinin öldüğü ve yaralandığı bu kazaların nedeni olarak ‘‘frenin patlaması’’ gösterilir. Ancak, Oto Yaşam'ın yaptığı araştırma ‘‘frenin balon gibi patlamasının’’, ‘‘balon’’ olduğunu gösterdi.
Türkiye’de son 24 saatte Kütahya, Sivas ve Van’da meydana gelen üç ayrı kazada onlarca kişi yaralandı. Son bir ayda meydana gelen kazalarda ise hem ölü hem yaralılar vardı. Kazaların ocak, şubat ve mart aylarında yoğunlaştığına dikkat çeken uzmanlar, Hürriyet’e “Bu kazaları durdurmak mümkün ama önlem almak şartıyla” dedi.
#SakaryaManisa’da 3 gün önce meydana gelen ve 6 kişinin, dün de Balıkesir’de 15 kişinin hayatını kaybettiği trafik kazalarının eski model otobüslerle, yorgun, uykusuz şoförler nedeniyle çıktığı iddia edildi. Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı, Makina Yüksek Mühendisi, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Üyesi Alpay Lök, kazaları Hürriyet'e değerlendirdi
#Gazetehaberleri