Türkiye’de zeytinyağı tüketiminin yaygınlaşması ve bu konuda farkındalık oluşmasında önemli bir misyon üstlenen Kristal Zeytinyağları, ‘gelişmiş pazarlarda kalitesiyle referans alınan global bir zeytinyağı markası olmak’ vizyonuyla Türk zeytinyağının dünyada hak ettiği yeri alması için çalışmalarını sürdürüyor. Kristal, 30’un aşkın ülkeye ihracat gerçekleştirirken, İspanya’da kurduğu şirketiyle de bir Türk zeytinyağı markası olarak adından söz ettiriyor.
#1Logosunda bulunan vapur nedeniyle ‘Vapurlu Yağ’ olarak hatırlanan Kristal Yağları, 80 yılı aşan deneyimini yeni yatırımlar ve ürünlerle devam ettiriyor. Firma, el değmeden üretim ve ambalajlama yaparak zeytinyağını en sağlıklı saklama koşulu olan cam şişe ve kaliteli teneke ambalajlarda tüketiciye sunuyor. Anthony Micaleff tarafından 1938’de Türkiye’nin ilk zeytinyağı markası olarak İzmir’de faaliyetlerine başlayan Kristal, ülkemizde riviera zeytinyağını ilk kez üreterek ambalajlanmış olarak piyasaya sunmuştu. 80 yılın üzerindeki tecrübesiyle Türkiye’nin ilk ambalajlı ve markalı zeytinyağı ihracatçısı olan Kristal Yağları, bugün 25’in üstünde ülkeye zeytinyağı ihraç ediyor.
#İzmirZeytinyağı hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Faydaları saymakla bitmez. Peki iyisi nereden bulunur, çok çeşit içinden nasıl seçilir? Diyelim ki en güzelini buldunuz, o şişeyi, nerede, nasıl, ne kadar saklamalısınız? Bu sihirli yağla ilgili bilmeniz gereken her şey...
#ZeytinyağıKRİSTAL Yağları, hizmet verdiği sektörlerde öncü kimliğiyle tanınan Lucien Arkas’ın da yönetime dahil olması ile birlikte yatırımlarını artırıyor. Firmanın yatırımları arasında, Ayvalık’taki üretim tesisinin yenilenip modernleşmesi ve üretim kapasitesinin artırılması da var.
1938’den bu yana Türkiye’de zeytinyağı pazarının önde gelen firmalarından biri olan ve Amerika, Almanya, İngiltere, Danimarka, Norveç, İsveç, İran gibi 25’ten fazla ülkeye kendi markası ile zeytinyağı ihracatını gerçekleştiren Kristal Yağları, zeytinyağı pazarında İspanyol ve İtalyan üreticilerin hakimiyetinde olan Çin’e yeni sezonda ikinci parti ihracatını gerçekleştirdi.
KARŞIYAKA Belediyesi, sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek, Akdeniz tipi beslenmenin sağlığa katkısını halka anlatmak ve Ege Bölgesi’nin lezzetli yemeklerini öne çıkarmak amacıyla üçüncü kez Zeytinyağlı Yemek Yarışması düzenliyor. Yarışmanın son başvuru tarihi 7 Mayıs 2012 olarak açıklandı.
<B>‘İZMİR’in Marka Güneşi: Tariş</B>’ başlıklı yazımda zeytinyağı marka ligi ile ilgili sonuçları değerlendirirken Kristal ve Kırlangıç markalarının güçlü markalar olmasına rağmen doğru pazarlama eylemlerini yerine getirmedikleri için yıllardır, <B>'ne uzayıp ne kısaldıklarını'</B> yazmıştım.