Yeni eğitim-öğretim yılının normal seyrinde başlamaması kırtasıye sektörünü olumsuz etkiledi. Özellikle yaz sonlarını kendi bayramları olarak tanımlayan sektör temsilcileri normal şartlarda yıllık cironun yüzde 40’ının sadece bir aylık dönemde yapıldığını söylerken bu süreçte ayakta kalabilmek için KDV indirimi talep ediyor.
#GazetehaberleriOkulların açılmasına kısa bir süre kalan alışveriş telaşına giren velilere yönelik TÜKİD Başkanı Vecdet F. Şendil uyarıda bulundu. Şendil, “Merdiven altından, ne olduğu belli olmayan, ucuz ürünleri almayın. Çünkü bunlar çok sağlıksız” dedi.
#Tüm Kırtasiyeciler DerneğiTürk kırtasiyeciler sektörün dünyadaki en önemli fuarı ‘Messe Frankfurt Paperworld 2016’ya katılıyor. 30 Ocak-2 Şubat arasında Frankfurt’da düzenlenen ‘Kağıt, Ofis Gereçleri ve Kırtasiye Ürünleri Fuarı Paperworld 2016’ya Türkiye’den 37 firma katılıyor, uluslararası sektör temsilcileri ile bir araya geliyor.
#KırtasiyeOkulların açılış tarihinin ertelenmesi kırtasiyecilerin tepkisine neden oldu. Mal alımlarını çekle yaptıklarına işaret eden Tüm Kırtasiyeciler Derneği Başkanı Vecdet Şendil "Ödeme planlarımızı 14 Eylül'e göre yaptık. Şimdi bu tarih değişti. Bu durum sektörde büyük bir krize yol açacak" dedi.
#Başbakan Ahmet DavutoğluIndex Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, “bilişim dünyasının benzincisi” diye tanımladığı Despec’in yüzde 39.35’inin halka arzı için 25-26 Kasım’da talep toplanacağını belirterek, “Sağlayacağımız kaynağı şirketi büyütmek için kullanacağız” dedi. Despec, halka arzdan 22.6 milyon dolar kaynak sağlamayı hedefliyor.
Uluslararası pazarlara açılıp işini büyütmek isteyen işletmelere hizmet veren Company Global’in CEO’su Egemen Antmen, “Başarı için, hedeflenen ülkelerin ekonomik koşullarından haberdar olmak, siyasi ortamı ve şirket haklarını bilmek ve pazar araştırması yapma süreçlerini iyi ölçümlemek gerekiyor” dedi. Bugüne kadar 2 bin işletmenin globalleşmesine aracılık ettiklerini belirten Antmen, sundukları hizmetleri anlattı...
#KOSGEBTürkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-Ticaret