İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ. (İDO) iç hat seferlerini iptale getiren süreç hakkında açıklama yaptı. İDO’nun Tepe-Akfen-Souter-Sera ortaklığında 2011 yılında toplam 934 milyon dolara özelleştirilme bedeli ile alındığına dikkat çekilen açıklamada, “İDO Yönetim Kurulu 7 Kasım tarihli toplantıda, kredi yapılandırma görüşmelerini yaptığı bankaların da tavsiye ve görüşleri doğrultusunda, yabancı stratejik ortağı SOUTER Inv’ın da talebi ile Uluslararası Hukuk Platformu’na başvurmadan önce tüm zarar eden hatlarını kapatarak, bir parça olsun kanamayı durdurmayı hedeflemiştir. Bu şartlar dahilinde 1 Aralık 2018 tarihi itibariyle Sirkeci–Harem hattı hariç iç hat seferlerimizi geçici olarak durdurduğumuzu anlayışınıza sığınarak bildirmek isteriz” denildi. Açıklamada İDO’nun bu noktaya 7 gelişmenin sonucu olarak geldiği de öne sürüldü ve bu gelişmeler şöyle sıralandı:
#GazetehaberleriİDO’nun iç hatlarda değişikliğe gitmesi yolculardan tepki aldı. Özellikle Bostancı-Beşiktaş hattının eski saatlerine dönmesi için imza kampanyası başlatılırken, İDO yetkilileri söz konusu hattın maliyetlerini karşılamadığını, kâr elde edemedikleri için böyle bir karar aldıklarını söyledi.
#İdoMimar Hakan Kıran, son yıllarda İstanbul’un en çok tartışılan iki projesine imza attı. Biri Haliç Metro Geçiş Köprüsü, diğeri halen inşaatı devam eden Kabataş’taki Martı Projesi... İki projeyi de eleştirmiş biri olarak geçen ay tesadüfen tanıştığım Kıran’la bu kez röportaj için bir araya geldim. Kabataş benim çok sık kullandığım bir yer, düzenleme yapılması gerektiğine sonuna kadar katılıyorum. Peki ama proje doğru proje mi? İlber Ortaylı’nın ve Mimarlar Odası’nın eleştirileri ile benim aklıma takılanları Kıran’a sordum, işte yanıtları...
#Cengiz Semercioğluİstanbul Kabataş’ta deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapımına başlanan Martı Proje’sinin detayları belli olmaya başladı. Projede Kabataş’tan Üsküdar’a yapılacak denizaltı yaya yolunun yanı sıra kafeler, sebze-meyve pazarı, sanat galerisi ve sahaflar da bulunacak.
#Martı KabataşCihangir'de Roma Bahçesi olarak bilinen parka İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmak istenen sosyal tesis projesi ile ilgili İBB önünde eylem yapıldı. Beyoğlu Kent Savunması ve Cihangir Güzelleştirme Derneği ile semt sakinlerinin katıldığı eylem sonunda bir basın açıklaması yapıldı. Açıklamada, “Bugün buraya Cihangir sakinleri, kent ve yaşam savunucuları olarak İBB’yi usulsüz ısrarından vazgeçirmek için gelmiş bulunmaktayız” ifadesi kullanıldı.
#İstanbul Büyükşehir Belediyesiİstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından, İstanbul’da deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapılacak olan ‘Martı Projesi’ “Kabataş Transfer Merkezi Projesi” start aldı. İnşaat nedeniyle Kabataş 2 yıl deniz trafiğine kapanırken, yeşil alanlarla birlikte toplam 100 bin metrekarelik proje alanında “Martı” şeklindeki iskele alanı sadece 300 metrekare ile sınırlı kalacak. İskele alanının yüksekliği, silüeti bozmayıp, 9,5 metreyi aşmayıp, Dolmabahçe Camisi’ne 340 metre, Fındıklı Molla Çelebi Camisi’ne ise 190 metre mesafede yer alacak. Taşıyıcı olarak beton hiç kullanılmayıp, tamamen transparan olacak.
#KabataşHALİÇ Metro Geçiş Köprüsü’nün de mimarı olan Hakan Kıran tarafından tasarlanan Kabataş Martı Projesi’nin inşaatı 28 Temmuz’da başlıyor. İnşaat süresince Kabataş deniz trafiğine tamamen kapatılacak. Kanat çırpan dev martı formundaki proje tamamlandığında, raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımı Kabataş’ta birleşmiş olacak.
#Kabataş Fındıklı Molla Çelebi CamisiHaliç Metro Geçiş Köprüsü’nün de mimarı olan Hakan Kıran’ın tasarladığı, “Kabataş Martı Projesi” iyle ilgili plan değişikliği İBB Meclisi’nden oy çokluğuyla geçti. Deniz doldurularak elde edilecek alana yapılacak Martı Projesiyle, Kabataş-Beşiktaş-Şişli-Giyimkent-Bağcılar Metro Hattı ile etüt aşamasında olan Şişhane-Kabataş Raylı Sistem hattını deniz yoluna entegre edecek.
#İbbUsta Yunan Yönetmen Teodoros Angelopoulos, ekonomik krizin etkilerini kaçak göçmenlere etkisini anlattığı filmin çekimleri sırasında, ülkesini de vuran ekonomik krizin kurbanı oldu. Bir polisin kullandığı motorsikletin çarptığı Angelopoulos, tasarruf tedbirleri nedeniyle bakımsızlıktan yolda kalan ambulans yetişmeyince can verdi.
İlk etabı hizmete açılan Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi’nde çalışmalar devam ediyor. "Martı Projesi" olarak bilinen ve ilk etabı açılan Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi havadan görüntülendi.Projede hizmete açılan iskeleye yanaşan vapurlar seferlerini sürdürüyor.Kabataş’tan şu anda Adalar, Eminönü, Kadıköy, Beşiktaş ve Ortaköy’e seferler gerçekleştiriliyor.
#Martı Projesi'Martı Projesi' olarak bilinen ve daha sonra revize edilen Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi'nin ilk etabı bu sabah hizmete girdi. İlk vapur seferi 06.45'te yapıldı. Kabataş iskelesine yanaşan vapur, burada bekleyen yolcuları alarak Adalar'a doğru hareket etti.
#Martı Projesi'Martı Projesi' olarak bilinen ve daha sonra revize edilen Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi'nin ilk etabı bu sabah hizmete girdi. İlk vapur seferi 06.45'te yapıldı. Kabataş iskelesine yanaşan vapur, burada bekleyen yolcuları alarak Adalar'a doğru hareket etti.
#İstanbul