Güncelleme Tarihi:
Kabataş Martı Projesi’yle ilgili plan değişikliği 15 Mayıs’ta yapılan İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde kabul edilmişti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi projenin 28 Temmuz’da başlayacağını belirten afişler hazırladı. 28 Temmuz’dan itibaren Kabataş’tan deniz ulaşımı duracak. Feribot, şehir hatları vapurları ve yolcu tekneleri alternatif olarak Eminönü, Yenikapı ve Karaköy iskelelerinden hareket edecek.
DENİZ DOLGUSUNA YAPILACAK
Deniz dolgusuyla elde edilecek alanda yapılacak Martı Projesi’yle, Kabataş-Beşiktaş-Şişli-Giyimkent-Bağcılar Metro Hattı ile etüt aşamasında olan Şişhane-Kabataş Raylı Sistem hattını deniz yoluna entegre edecek. Martı Projesi, Taksim-Kabataş Finiküler Sistemi ile de Marmaray’a entegre olmuş olacak. Üsküdar ile Kabataş’ı denizin altından bağlayacak yaya tüneli projesi de, yeni meydanda diğer ulaşım sistemlerine entegre olacak.
Kabataş Fındıklı Molla Çelebi Camisi’nin kuzey tarafındaki bahçe duvarı sınırı hizasından başlayacak proje, Kabataş Bezmi Alem Valide Sultan Camisi’ne bitişik Kabataş Balıkçı Barınağı’nı da içerisine alacak şekilde yapılacak. Deniz trafiği ile raylı sistemin buluştuğu Kabataş, projeyle 83 bin metrekarelik yayalaştırılmış meydana kavuşacak. Meydanın altında müze, sergi salonları ve otopark inşa edilecek. Proje çerçevesinde Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki trafik de yer altına alınacak.
Kabataş’tan yapılan seferlerin 28 Temmuz’dan itibaren şu iskelelerden yapılacak:
ŞEHİR HATLARI: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar ve uğramalı Boğaz seferleri Beşiktaş ile Eminönü (Katip Çelebi) İskelesi
İDO: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri Beşiktaş ve Yenikapı İskelesi
DENTUR: Kabataş-Üsküdar seferleri Karaköy İskelesi
BUDO: Kabataş-Bursa seferleri Karaköy Eski İDO İskelesi
faksu@hurriyet.com.tr