Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL Deniz Otobüsler (İDO) tarafından geçtiğimiz günlerde yayınlanan sefer saatlerindeki değişiklik duyurusu tartışma yarattı.
KÂR YAPAMADIK
Bu açıklamanın ardından özellikle Bostancı-Beşiktaş hattı için tepki aldıklarını söyleyen İDO Kurumsal İletişim Müdürü Hande Ergünlü, “4 ortaklı bir firmayız. 2018’de şirket stratejisi gereği yolcu talepleri ve yoğunluklarına göre değerlendirmeler yapıldı. Söz konusu hat yoğunluk ve talebin az olduğu bir hat. Kabataş Martı projesi sebebiyle seferlerimiz Beşiktaş’a kaydırılmıştı. Bu da talebin daha da düşmesine neden oldu. Bostancı-Beşiktaş hattı maliyetleri karşılamıyordu, kâr elde edilemiyordu. Gelen talep gemiyi doldurmuyordu, dönüşte de boş geliyordu. İç hatlar çok fazla kar elde etmediğimiz hatlar oldu. Alternatiflerin ortaya çıkmasıyla bir takım şekillendirmeye gitmek durumunda kaldık” dedi. Ergünlü, gelecekte talebin artmasıyla yeniden düzenlemeye gidilebileceğini ifade etti.
İMZA KAMPANYASI
change.org isimli sitede imza kampanyası duyurusunda da şu ifadeler kullanıldı. “28 Aralık 2017 de duyurulmaya başlanan ve 02 Ocak 2018 itibarı ile yürürlüğe girecek olan yeni sefer saatleri doğrultusunda Bostancı - Beşiktaş ve Bakırköy seferleri, İstanbul gibi yoğun bir trafiğe sahip olan bir şehirde trafik probleminin çözümlerinden biri olmuş bir firma için müşteri odaklı ve doğru bir uygulama değildir. Seferlerin iptal edilmesine sebebiyet verme amaçlı olarak yapılan bu değişikliklere örnek olarak Bostancı - Beşiktaş hattında toplam sefer sayısı sabah ve akşam olmak üzere 1’e düşürülmüş olup, Bostancı Kalkış saat 09:00 ve dönüş için 16:45 tir. Beşiktaş için ise ilk kalkış 09:40 olup geri dönüş seferi 17:30 olarak belirlenmiştir. Mesai saatleri genel olarak 09.00 - 18.00 olan ülkemiz için bu yerleştirilen seferler hiç bir müşteri/yolcu talebi dikkate alınmadan konulmuş olup, bu seferlerin, çok kısa bir süre sonra tamamen iptaline sebebiyet verecektir. Hali hazırda sabah 3 ve akşam 3 sefer dahilinde yolculuk yapan (Bostancı-Beşiktaş) her bir çalışanın mağdur olacağı bir karardır. Ve bu gibi engellenmeyen, iitraz edilmeyen her bir keyfi değişiklik bir sonrakine yol açacağı için itiraz ediyoruz. Açıklamalarınızdaki gibi yolcularınızın istekleri doğrultusunda bu seferlerin, her yolcu için mesaisine yetişebileceği bir saate geri alınmasını talep ediyoruz.”