İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen “IAB Connect: Influencer Pazarlaması” etkinliğinde etkileyici pazarlama faaliyetlerinin yükselen gücüne odaklanıldı. Boğaziçi Üniversitesi Social Media Lab işbirliğiyle gerçekleşen etkinlikte, stratejiler ve fırsatlar kapsamlı bir şekilde ele alındı.
#IABİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 6 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda gerçekleşen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 12-23 Haziran tarihlerinde Boğaziçi Üniversitesi’nde katılımcılarıyla tekrar fiziksel olarak buluştu.
#AkbankTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı İlk 6 Ay Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam Medya ve Reklam Yatımları, 7 milyar 867 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise yine bu yılın ilk 6 aylık döneminde, 6 milyar 294 milyon TL olarak gerçekleşti.
#MedyaINFLOW Global Summit & Awards'19, hem yerli hem de yabancı influencerları, ajanslar ve markalarla buluşturmaya hazırlanıyor. 22 Ekim 2019 tarihinde Four Seasons Hotel Istanbul At The Bosphorus’ta gerçekleşecek olan etkinlikte, dijital fikir liderleri, bloggerlar, sosyal medya içerik üreticilerinin katılımı ile paneller düzenlenecek.
#INFLOW Global Summit & Awards'19Influencer kavramını şu sıra sıkça duymaya başladık. Hızla yaygınlaşan ve seslerini Türkiye dahil dünyaya duyurmayı başaran bu akımın temsilcileri, ardından gelenlerin de meraklı bakışlarına hedef oluyor. Bu kapsamda Hilal Meriç Bor ve Ahmet Erten'in birlikte kaleme aldığı 'Dijital Çağın Mesleği & Nasıl Influencer Olunur" isimli kitap, bu kavramı anlamak için bir rehber niteliği taşıyor.
#Hilal Meriç BorTürkiye’de bu yıl ikincisi düzenlenecek INFLOW Global Summit’18 kapsamında 30’dan fazla ülkeden 100’e yakın yabancı influencer İstanbul’a geliyor. Türkiye’de yaklaşık 35 milyon TL’lik bir ekonomi yaratan Influencer Pazarlaması’nın gelişmesine katkıda bulunan zirve, diğer yandan turizmin canlandırılmasına da destek olacak. Influencer’lar tarafından yapılacak sosyal medya paylaşımları aracılığıyla tüm dünyada 500 milyon kişiye erişmesi beklenen INFLOW Global Summit’18’in Türkiye ve İstanbul’un turizm ve tanıtım çalışmalarına %10 katkıda bulunması öngörülüyor.
#ÜniversiteBu yıl 4’üncüsü düzenlenecek INFLOW Global Summit’18 kapsamında tüm dün-yadan milyonlarca takipçisi bulunan 100’e yakın yabancı influencer İstanbul’a ge-liyor.19 Aralık 2018 tarihinde ise farklı kitlelere hitap eden 25 yabancı influencer için özel bir tur düzenlenerek influencer’ların İstanbul’u bilinmeyen yönleriyle keşfetmeleri amaçlanıyor.
#Dijital DünyaBu yıl beşincisi düzenlenen Boğaziçi Üniversitesi Digital Analytics Summit, sektörün yetkin isimleri ve öncü şirketlerini bir araya getirmeye devam ediyor. Dijital pazarlamanın geleceği ve geçirdiği evrim, büyük verinin etkili kullanımı ve akıllı cihazların pazarlamadaki rolü gibi konuların tartışılacağı Digital Analytics Summit 18, “Veriye Dayalı Pazarlama Dünyasında Stratejiler” temasıyla 29 Kasım 2018 tarihinde Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’da gerçekleştirilecek.
#Digital Analytics Summit 18Dijital dünyanın başarılı influencer’ları ekonominin önemli bir parçası haline geldi. Düzenli olarak paylaşımda bulunan ve iyi takipçi sayılarına ulaşmış olan influencer’lar ayda 20.000 TL’ye varan gelirler elde edebiliyorlar.
#Üniversiteİnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 7 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 10’uncu kez düzenlendi. UniChallenge+, dijital reklamcılık ve pazarlama iletişimi sektörü için genç yetenekler yetiştirmeyi amaçlıyor.
#Unichallenge+Dijital pazarlama, son zamanlarda çok daha güçlü bir şekilde hayatımızda yer edinmeye başladı. Bu kavramla birlikte ticaretteki rekabet sanal ortama taşındı. Dijital pazarlamaya ayak uydurabilmek için gerek kurumsal gerekse bireysel ihtiyaçlar çerçevesinde birçok teknik geliştirildi. Peki dijital pazarlama için hangi teknikler uygulanıyor? Yeni başlayanlara rehber olması niyetiyle hazırladığım bu yazıyı okuyarak teknikler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
#Hürriyetİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerGünümüzde çoğu insan için kazançlı bir kariyer seçeneği ve yaşam tarzı gibi görünen Influencer olmak, birçok kişinin hedefleri arasında yerini alıyor. Bunun yanında bir etkileyicinin sosyal medya profilinin, tüm pırıltısı ve çekiciliğinin arkasında ise, Murat Can Ünverdi’ye göre; çok çalışmak, çok çalışmak ve yine çok çalışmak ile sabırlı olmak var.
#InfluencerKoronavirüs salgınıyla birlikte pek çok şirket evden çalışma sistemine döndü. Evden çalışma sistemine alışanlarsa kendilerine yeni iş olanakları oluşturmak için düşünmeye başladı. Pek çok kişi internet üzerinden nasıl para kazanılır konusunu araştırırken, Instagram üzerinden gelir elde etmek de son zamanların modası haline geldi.
#İnstagramEspor, büyüyen taraftar sayıları, oyun içi ekonomileri ve düzenlenen turnuvalar ile yeni bir ekonomi oluşturuyor. Oyun sektörünün ekonomiye olan katkısı ve espor oyuncu sayısının artması ile birlikte bu alanda kariyer olanakları da gün geçtikçe artıyor. Pek çok üniversite oyun sektörüne ilgi duyan öğrenciler için dersler vermeye başladı. Koronavirüs, nedeniyle üniversiteler uzaktan eğitim sistemine geçti. Dersler online olarak öğrencilerle yapılıyor. Bu kapsamda Bahçeşehir Üniversitesi, Gaming in Turkey Oyun ve Espor ajansı ile bir iş birliği gerçekleştirdi. Bu iş birliği çerçevesinde dersler bu süreç boyunca online olarak yapılacak.
#OyunBoğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından, Türkiye İş Bankası platin sponsorluğunda düzenlenecek Content Marketing Summit, 12 Nisan’da Albert Long Hall’de iş dünyası profesyonelleriyle sektörün ileri gelenlerini buluşturacak.
#Üniversite