Güncelleme Tarihi:
Tabii ki yüzbinlerce veya milyonlarca takipçiniz varsa... Sosyal mecralarda bu kadar büyük kitleye sahip olmayanlar için de fırsatlar çıkmaya başladı. Bunlardan biri ‘PostBee’ oldu. Daha önce Turkcell’de Kurumsal ve Dijital İletişim Direktörü olarak görev yapan Engin Gedik’in kurucu ortağı olduğu ‘1440 Ventures’ tarafından hayata geçirilen ‘PostBee’, her kullanıcının marka ve ürün tanıtım kampanyalarına katılıp sosyal medya paylaşımları yaparak kendi dijital çevresi ve etkinliği ölçüsünde para ve çeşitli hediyeler kazanabilmesini sağlıyor. Bu sayede kullanıcıların kendi çevrelerini etkileme güçlerini ek gelire dönüştürebileceklerini ifade eden Gedik, markaların da potansiyel müşterilerine en güvenilir kanal olan “arkadaş ya da akraba tavsiyesi” sistemi üzerinden ulaşmış olduğunu anlattı. Gedik, “Influencer pazarlaması ya da yerli tabiriyle “fenomen kullanımı” bir dönem oldukça yaygındı ancak inandırıcılık ve ikna konusunda hiçbir zaman istenilen yere gelemedi. PostBee, “micro-influencerlar” üzerinden aynı sistemi işleterek daha sağlıklı ve gerçek müşteri algısına dönüşebilecek bir iletişim yapılmasını sağlıyor” dedi.
HEDEF VERİLİYOR
Kullanıcıların App Store ve Google Play’den indirecekleri PostBee uygulamasıyla platforma kayıt olabileceğini aktaran Gedik, şunları ifade etti: “PostBee üzerinden bir iletişim kampanyası yapmak isteyen marka, PostBee içerik ekibiyle iletişime geçtikten sonra kampanya yönlendirmelerini ve kullanıcıların ne yapması istendiği uygulamaya giriyor. Böylece kampanya süreci başlıyor. Örneğin; markalar kullanıcılardan, bir etkinliğe gidip fotoğraf paylaşmasını veya, markanın bir şubesini ziyaret ederek paylaşım yapmasını isteyebiliyor. Markalar kullanıcının ne yapacağını doğrudan söyleyebilecekleri gibi bir hedef verip paylaşım içeriğini kullanıcının yaratıcılığına da bırakabiliyor. Kullanıcılar görevi yerine getirdikten sonra yaptıkları paylaşımı PostBee içerik ekiplerine gönderiyorlar. Uzman editörler paylaşımı kontrol edip onayladıklarında ise hesabının etkinliğine göre kazandığı para anında kullanıcının hesabına ekleniyor.” Ayrıca Gedik, kısa sürede 2 bin kullanıcıya ulaştıklarını şu ana kadar 11 farklı marka tarafından çeşitli kampanyalarda kullanıldığını sözlerine ekledi.