Şekerleme ve atıştırmalık ürün markalarının anavatanı Avrupa’da şirketler el değiştiriyor. İHBİR Başkanı Kazım Taycı, Türk şirketlerinin de bu süreçte aktif alıcı konumunda olduklarını belirtti. Taycı, “Halen dört firma ile masadayız. İçlerinde büyük markalar da var. Bu yılın sonuna kadar tamamlanacak işler bunlar” dedi. Taycı, 200 milyon dolarlık satın alma olacağının altını çizdi.
#AvrupaEndüstri mühendisi Mustafa Can Gider ve gıda mühendisi Gamze Kavaz, tüketici taleplerini ve değişen trendleri takip edip yeni bir yolculuğa çıktı. İki kardeşin 2015 yılında kurduğu sağlıklı atıştırmalık markası aldığı yatırımlarla güçlendi. 8 ürünle başlayan yolculukta 80 ürün ve 30 bin satış noktasına ulaşan girişimciler, bugünlerde üretim tesisini 5 kat büyütmeye hazırlanıyor. Hedefleri ise Türkiye’den doğan global bir marka olmak.
#Mustafa Can GiderTürkiye’nin ve dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, ülke ekonomisine katkı sağlama hedefi doğrultusunda yürüttüğü e-ihracat hareketiyle yerli üreticilerin ürünlerini dünyanın dört bir yanındaki müşterilerle buluşturmaya devam ediyor.
#Sponsorlu İçerikBaykar’ın tamamen öz sermayesiyle milli ve özgün olarak geliştirdiği Türkiye’nin ilk insansız savaş uçağı Bayraktar KIZILELMA, ikinci uçuşunda Sistem Tanımlama Test’ini başarıyla tamamladı. Baykar Teknoloji Genel Müdürü Selçuk Bayraktar "Bayraktar #KIZILELMA'mız 2. Uçuş Testi’ni de başarıyla tamamladı. Ufku açık olsun" dedi.
#KızılelmaSavunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan'ın BAYKAR'a yönelik iddialarına yanıt verdi. Hürriyet'e özel açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Demir, "Bu başarıya, her bir işçimizin alın terine gölge düşürecek, leke sürecek bütün iddia, iftira ve yaklaşımları esefle karşıladığımızı belirtmek isterim." dedi. Ayrıca Prof. Dr. Demir, "Bayraktar Akıncı İHA sisteminin geliştirilmesine ilişkin tüm maliyetler BAYKAR’ın öz kaynakları ile karşılanmıştır. Bayraktar Kızılelma İnsansız Savaş Uçağının geliştirilmesine ilişkin tüm maliyetler de yine kendi öz kaynakları ile sağlanmaktadır." ifadelerini kullandı.
#İsmail DemirOtomotiv sektöründe çip krizinin devam ettiğini açıklayan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, 2023 yılına gelindiğinde bu sorunun ortadan kalkacağını söyleyebildiklerini fakat ortaya çıkan Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle sürecin uzayabileceğine işaret etti. İhracat hedeflerinde revize yapmadıklarını açıklayan Çelik, en büyük kaybın binek otomobillerde yaşandığını ekledi. Çelik, “Bursa’nın otomotiv ihracatındaki düşüşü, Türkiye geneline göre daha fazla. Ancak Bursa’nın sektör açısından güçlü konumunun bu süreç sonrasında da artarak devam edeceğinden şüphemiz yok” dedi.
#SERHAT TEZCANDünyaya ihraç ettiği AB coğrafi işaret belgeli kayısısı ile adından sıkça söz ettiren Malatya’da son dönemlerde artan alabalık ve somon üretimi ile de yeni bir ihracat kapısı aralandı. Şu an 11 ülkeye yapılan balık ihracatı ile kent ekonomisine 17 milyon dolar gelir sağlanıyor.
#İhracatAYDIN’ın Nazilli ilçesinde yetişen, uzun raf ömrü ve lezzetiyle birçok ülkeden talep gören siyah incir, dünya mutfaklarında aranan egzotik meyvelerden biri haline geldi. Özellikle Avrupa ülkelerine yoğun satış gerçekleştirdiklerini söyleyen üretici ve ziraat mühendisi Prof. Dr. Aydın Türkeç, "Siyah incir katma değeri son derece yüksek, üreticiye getirisi olan ve aynı zamanda dünyada rakibi olmayan bir ürün. Bu durum üreticiyi incire yönlendirdi. Aydın yakın gelecekte siyah incirin en önemli merkezlerinden biri olacak" dedi.
#Siyah İncirKovid-19 salgını pek çok sektörde ekonomik dalgalanmalara yol açtı, iç giyim ise bu süreçten en az etkilenen sektörlerin başında yer aldı. Geçen yılın ilk çeyreğine kıyasla bu yıl virüse rağmen iç giyim ihracatı yüzde 2 büyüdü. Sektörün yeni hedef pazarı ise Almanya’nın ardından Rusya ve Ukrayna oldu.
#Kovid-19 Salgınıİstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının son bulmasıyla Türk maden sektörünün hızla toparlanacağını belirterek, "Dijital satış ve tanıtım kanallarının etkinliğini arttıracak projeler oluşturmayı ve bütün üyelerimizi bu iş yapma modelinin bir parçası haline getirerek, yine 5 milyar dolar ihracat seviyesini yakalamayı hedefliyoruz." dedi.
#İstanbul Maden İhracatçıları Birliği