Her yıl Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen IFA fuarı tüm hızıyla başladı. Teknoloji şirketleri basın toplantılarıyla geliştirdikleri inovatif ürünleri tüketicilerin beğenisine sundu. Türkiye’nin teknoloji şirketleri ise sağlık ve israf üzerine odaklanan ürünlerle farklı bir bakış açısı sergiledi.
#GazetehaberleriLas Vegas’ta düzenlenen teknoloji şovu CES tüm hızıyla sürüyor. Şehrin farklı noktalarına kurulan alanlarla süren fuarda, teknoloji devlerinin stantları kadar teknoloji startup’larının (girişim şirketlerinin) bölümü ilgi çekti. Hatta fuara damga vuran yenilikler startup’lardan çıktı.
#GazetehaberleriApple’a karşı patent savaşını kaybedip 1 milyar dolar ceza ödemeye mahkûm olan Samsung, pazarın en güçlü akıllı telefonlarından biri olacağı iddia edilen Galaxy Note 2’yi tüm dünyaya Berlin’de tanıttı. Telefon ile tablet bilgisayarın karışımı olan yeni nesil ürün kasımda Türkiye’ye gelecek.
Uluslararası markaları Beko ve Grundig’le Almanya’da IFA Fuarı’na katılan Arçelik’in Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Beko’nun pazar payına göre Avrupa’nın üçüncü büyük markası olduğunu belirterek, “Arçelik’in 2010’da 7 milyar TL olarak gerçekleşen cirosunun yüzde 51’i uluslararası pazardan geliyor. Şimdi hedefimizde Güneydoğu Asya var” dedi.
Berlin’deki IFA Fuarı’nda 2 bin 600 metrekarelik standanda 530 ürün sergileyerek dikkatleri üzerine çeken Vestel’in, ‘ihracat yapılmayan ülke kalmasın’ hedefine ulaşması için sadece 2 ülke kaldı. Vestel Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, bu yıl 2.4 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini açıklarken, bu yıl Nepal, Kiribati gibi ülkelere ilk kez ihracat yaptıklarını belirtti.
Vestel, Berlin’deki IFA Fuarı’nda LED, Widget, 3D, Fashion TV gibi ürünleriyle boy gösterirken, Avrupa’da dört LCD TV’den birini üretme hedefine 2010’da ulaşacağını açıkladı. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, “LCD televizyon satışlarında dünyada yüzde 25’lik artış olmasına karşın biz yüzde 61’lik artış yakaladık” dedi.