Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl İtalyan Indesit grubunu satın alarak Amerika’dan sonra Avrupa’nın da en büyüğü haline gelen beyaz eşya devi Whirlpool, Türkiye’yi de Ortadoğu ve Afrika pazarının üssü olarak belirledi. Whirlpool EMEA Başkanı ve Whirlpool Corporation Başkan Yardımcısı Esther Berrozpe Galindo, “Türkiye bizim için hem üretim hem satışta kilit pazar” diyor. Whirlpool grubu 20 milyar dolar cirolu, 70 üretim ve ar-ge merkezinde 100 bin çalışanıyla beyaz eşya sektöründe dünyanın en büyüklerinden. Indesit’i satın alarak sektörde önemli bir adım atan Whirlpool’un bu operasyonu Türkiye’yi de yakından ilgilendiriyordu.
BERLİN’DE KONUŞTU
Manisa’da iki fabrika ile üretim yapan, 500’e yakın Hotpoint mağazası bulunan Whirlpool’un birleşmesinden sonra her ne kadar açıklamalar yapılsa da Türkiye’deki fabrikayı kapatacağına ilişkin iddialar yer almıştı. Whirlpool’un bir çok ülkedeki çalışanları yakından ilgilendiren bu operasyonuna ilişkin son durum Berlin’de sürmekte olan ve dünya beyaz eşya devlerini bir araya getiren IFA Fuarı’nda açıklandı. Whirlpool ve Indesit’in ilk kez katıldığı ve 3 bin metrekare alanda Whirlpool, KitchenAid, Bauknecht, Hotpoint, Maytag ve Indesit markalarını sergilediği fuarda Whirlpool EMEA Başkanı ve Whirlpool Corporation Başkan Yardımcısı Esther Berrozpe Galindo, dünya basınına gelişmeleri anlattı.
BİZİM İÇİN KİLİT
Whirlpool Türkiye Ülke Müdürü Turgay Dağ ile katıldığımız fuarda Galindo, operasyonun 2015 sonuna kadar devam edeceğini belirtiyor. Satın alma ile İngiltere, İtalya, Fransa, Polonya ve Rusya’da lider konuma geldiklerini anlatan Galindo, Türkiye’den gelen gazetecilerle bir araya geldiği sohbet toplantısında ise Türkiye’nin Whirlpool için dinamik ve kilit bir pazar olduğunu belirterek, şunları söylüyor: “Sadece bugün değil, gelecekte de öyle olacak. Türkiye’yi, bölgedeki ayak izimizi pekiştirmek için üs olarak görüyoruz. Türkiye lokal market olarak da çok önemli. Hem üreteceğiz hem de ürün satacağız. Gelecek yıldan itibaren yeni ürünlerle girmek istiyoruz. Kitchen Aid için yeni mağazalar açacağız.”
İran pazarını izliyoruz
GALINDO, “Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki durumu nasıl değerlendirdiği” sorusuna ise şu yanıtları veriyor: “100’den farklı piyasayı ayrı koşullara göre değerlendiriyoruz. Sosyal politikalar ve tüketime bakarak. Türkiye ile Güney Afrika bu bölge için iki kutup. Türkiye büyüyen bir piyasa. Jeostratejik önemi var. Güney Afrika da diğer kutup, Amerikalı şirket olarak İran pazarında da hiç varlık gösteremedik. İran önemli bir hedef pazar. Türkiye Ortadoğu ve Afrika için önemli.”
Bulaşık makinesi büyüdü
WHIRLPOOL fuarda “24 saat- Hayatın döngüsü” sloganı ile ürünlerini tanıttı. Blife adını verdiği akıllı ev sistemlerinin yanı sıra yeni ürünleri arasında ‘deterjanı kendi ayarlayan çamaşır makinesi’ yer aldı. Makine 10 yılda 500 Euro daha fazla tasarruf sağlıyor. İki ayrı soğutma sistemi bulunan buzdolabı, yüzde 25 oranında büyümüş bulaşık makinesini de sergilenen yeni ürünler arasındaydı. Makine aynı zamanda plastikleri de yıkıyor.
Dolar avantaj sağlıyor
GALINDO, TL’deki son değer kayıplarının kendilerini nasıl etkilediğini ise şöyle değerlendiriyor: “TL’nin değer kaybı stratejilerimizi değiştirmedi aksine Türkiye’den ihracatta avantajlı bir durum yarattı. Döviz istikrarlı değil ama bu tüm dünyada böyle.”
Satın almaneden olmasın
‘TÜRKİYE planınızda bir satın alma var mı’ sorusunu da yanıtlayan Galindo, “Şimdilik öyle bir planımız yok ama neden olmasın. Türkiye bizim için her zaman stratejik bir ülke. Önemli olan o şirket satın alınmaya hazır mı, portföyümüze uyar mı, artı değer katar mı? Kriterlerimiz bu. Fırsatları her zaman arıyoruz. Yeterince nakit gücümüz de var” diye konuşuyor.