Jaguar’ın 480 kilometre menzile sahip ilk elektrikli otomobili I-Pace’in hem yolda, hem pistte, hem arazide gösterdiği şaşırtıcı performans, dünya basını tarafından, “100 yıldır fosil yakıtlarla kandırılmışız” esprisinin yapılmasına sebep oldu. İngiltere tahtının varisi Prens Charles’ın da tercih ettiği araçtan Türkiye’de şimdiden 106 adet satıldı. 41 TL’ye dolan pilleriyle 480 kilometre giden araçın Türkiye fiyatı ise 88 bin Euro.
#Prens CharlesTürkiye’nin otomobili için yola çıkılıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan çağrıyı yaptı. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile TOBB koordinasyonunu yürüttü. 5 firma elini taşın altına koydu ve Ortak Girişim Grubu’nu oluşturdu. 60 yıllık rüya için imzalar bugün Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde atıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, yerli otomobili üretecek şirketleri açıkladı. Üretilecek ilk otomobilin bedelini ödemek şartıyla taliplisi olduğunu belirten Erdoğan, 2021 yılında yerli otomobilin satışa çıkmasını beklediğini söyledi.
#Recep Tayyip ErdoğanTürkiye’de dizel araçlar benzinli araçlara göre yüzde 10 ile yüzde 25 arasında daha pahalıya satılıyor. Peki, dizel araçlardan ödediğimiz bu farkın karşılığını tam olarak alabiliyor muyuz? Güncel yakıt fiyatları ele alındığında dizel araçlara ödenen parada kâra geçilebilmesi için en az 150 bin kilometre yol yapılması gerektiği ortaya çıkıyor.
#Sefer LeventTürkiye’de dizel araçlar benzinli araçlara göre yüzde 10 ile yüzde 25 arasında daha pahalıya satılıyor. Peki, dizel araçlardan ödediğimiz bu farkın karşılığını tam olarak alabiliyor muyuz? Güncel yakıt fiyatları ele alındığında dizel araçlara ödenen parada kâra geçilebilmesi için en az 150 bin kilometre yol yapılması gerektiği ortaya çıkıyor.
#Azot OksitleriCumhuriyet tarihinde, 2013'te 853 bin adet satışla en başarılı ikinci yılını geçiren otomotiv sektörü, 2014’e daralmayla başladı. ÖTV ve faiz oranlarının yükselmesi, satışları düşürürken fiyatları arttırdı. Markalar, yeni model arabaların fiyatını yüzde 20-25 oranında yükseltti. Sektör, yeni yılın ilk ayında yüzde 8 daraldı. 2013 stoklarının bitmesinin ardından daralmanın mart ayında netleşmesi bekleniyor. Sektörün bu yılki beklentisi ise 650-700 bin adet satışa ulaşmak. Orta sınıf bir otomobil fiyatı ise yeni zamlarla 40 bin TL'den yaklaşık 47 bin TL'ye çıkacak. Hürriyet Otomotiv Editörü Emre Özpeynirci ise sektördeki son zamları değerlendirdi.
Yenilen Opel Vivaro ile sıkışık trafikte saatlerce yol aldım; fren, debriyaj, gaz, vites, direksiyon hiç yormadı. Halkalı’da caddeye bir çocuk fırladı ve yapabileceğim en ani freni yaptım; ’zınk diye’ durdu, ikimizin de hayatı kurtuldu. Yenisahra’da pazar caddesinde karşı yönden gelen bir otomobille kafa kafaya çarpıştık. Vivaro’nun ön tamponu içeri göçtü, bana çarpan otomobilin hali içler acısıydı.
HÜRRİYET Gazetesi’nin öncülüğünde Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ile Nef’in katkılarıyla Bursa’da gerçekleştirilen Ekonomi Zirvesi’nde, ‘Endüstri 4.0/ Otomotiv’ sektörünün yükselme potansiyeli mercek altına alındı. Zirvede üretim, ihracat ve istihdam konularında yapılması gerekenler ve Bursa’nın otomotiv sektöründeki konumu tartışıldı. Zirve kapsamında düzenlenen ikinci panelde, 14 milyar dolarlık ihracat ile Türkiye’nin en çok ihracat yapan ikinci ili konumunda olan Bursa’nın yakaladığı bu başarıyı otomotiv dışı sektörlere de kaydırması gerektiğinin altını çizdi.
#TÜBİTAKM. AKİF Nuray adlı okur, 6 Nisan’da yayımlanan “Türkler yakıtta F1 performansı arıyor” başlıklı otoyaşam sayfasını “açıkça S... şirketinin reklamı” olarak nitelendirdi. Hürriyet Ekonomi Müdür Yardımcısı ve Otomotiv Editörü Emre Özpeynirci, bu eleştiriye katılmadığını belirtti, haberini şöyle savundu:
Otomotivde kullancıların yerden yüksek araçlara giderek daha fazla ilgi duyması yeni bir segmenti de beraberinde getirdi. Küçük SUV adı verilen bu segmentte başı Türkiye'de çok iyi satış rakamlarına ulaşan Nisan Juke çekerken, Skoda Yeti, Opel de Mokka ile yarışa katıldı. Ancak asıl yarış bu yıl başlayacak. Çünkü Renault, Peugeot ve Ford gibi markalar küçük SUV segmentindeki araçlarını Türkiye'de satışa çıkarmaya hazırlanıyor. Üstelik fiyatların 36-37 bin lira seviyesinden başlaması bekleniyor.
GENÇLİK ve Spor Bakanı Suat Kılıç, Formula 1 yarışlarının yeniden Türkiye’ye getirilmesi konusunda, "Formula 1 organizasyonuna 5 yıl boyunca senede 13,5 milyon dolar isim hakkı bedeli ödedik. Ama artık isim hakkı bedelini bizim ödememiz gibi düşünce söz konusu değildir. Bu özel sektör konusu" dedi. Açıklamayı değerlendiren Hürriyet Gazetesi Otomotiv Editörü Emre Özpeynirci, "Eğer hükümet 13.5 milyon doları vermezse, Formula 1 kesinlikle Türkiye’de yapılamaz" diye konuştu.
Artık evin tek patronu onlar. Evin kral veya kraliçesine dönüşen zamane çocukları, eğitimli, orta ve üzeri sosyo-ekonomik düzeyden anne ve babalarının iplerini elinde tutuyor. Ebeveynler ise hayatlarını çocukların mutluluğu üzerine kurmuş, itaatkar tebaaları. Babanın araba markasına, annenin saç rengine ve ne giyeceğine, kardeş yapılıp yapılmayacağına, hangi kanal ve programın izleneceğine, ebeveynlerin birlikte yatıp yatmayacağına, tatile gidilecek otele, yemek yenecek lokantaya kadar bütün kararları onlar veriyor.