Kakao fiyatlarında yaşanan artışın Ramazan Bayramı öncesine gelmesi, kârlılığı sınırlı etkiledi. Çünkü üreticiler Ramazan ve Kurban Bayramı için üretim planlarını aylar öncesinden yaptılar. Bu nedenle krizin iki bayramı da teğet geçmesi beklenirken iç piyasada kakao maliyetlerinin fiyatlara yansımasının eylül ayını bulacağı belirtiliyor.
#KakaoKakao fiyatları uzun süredir yaşanan rekolte kayıpları yüzünden hızla seyrettiği yukarı yönlü gidişten vazgeçmiyor. Kısa sürede fiyatını ikiye katlayan kakao, aynı zamanda gıda üreticilerinin de girdi maliyetlerinde ani bir şok etkisi yarattı. Eğer yeni hasat döneminde beklenen katkı sağlanamazsa çikolata başta olmak üzere pek çok ürün için hem yüksek fiyatlar hem de tedarik sorunu kaçınılmaz olacak.
#KakaoCumhuriyetin 100’üncü yılını kutlayan ihracatçılar gelecek yüzyıl için de mesajlarını paylaştı. Türkiye’nin 100 yıllık süreçte çok büyük bir gelişim kaydettiğine dikkat çeken temsilciler, ikinci yüzyılda daha çok üretme, daha çok istihdam sağlama, daha çok ihracat yapma sözü verdiler.
#ATATÜRKAkdeniz İhracatçı Birlikleri’ne (AKİB) bağlı Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AHBİB), Londra’da, yerleşik ithalatçılar-ihracatçılar, toptancılar, süpermarket zincirleri ve sektörde faaliyet gösteren kuruluşlarla bir araya gelerek yeni ilişkiler geliştirdi.
#LONDRAİhracatçıların son dönemde sıklıkla dile getirdiği finansman sorununa bankalardan kredi yanıtı geldi. Türkiye İhracatçılar Meclisi ile 11 kamu ve özel banka arasında imzalanan protokole göre, ihracatçılara 1 milyar dolar büyüklüğünde “Vade(SİZ) İhracat Kredi Paketi” verileceği açıklandı. Altı ay ödemesiz, dolar cinsinden yıllık yüzde 7.99 faizli paket gerektiğinde yükseltilebilecek.
#İhracatRusya’nın kararının ardından Tahıl Koridoru’ndaki yeni süreci değerlendiren analistler, önümüzdeki aylarda hasat döneminin bitmesiyle fiyat artışlarında hızlanmanın kaçınılmaz olduğunu ve mevcut durumdan tüm ülkelerin olumsuz etkileneceğini belirtiyor.
#RusyaTürkiye ve Mısır arasındaki diplomatik ilişkilerin büyükelçilik seviyesine çıkarıldığı duyuruldu. Türkiye ve Mısır tarafından yapılan ortak açıklamada, Türkiye’nin Kahire Büyükelçisi olarak Salih Mutlu Şen’i, Mısır’ın ise Ankara Büyükelçisi olarak Amr Elhamamy’i görevlendirdiği belirtildi.
#TürkiyeAB ülkelerine vize almanın geçmişe göre çok zor olduğunu söyleyen iş dünyası temsilcileri, “Özellikle fuarlara katılımda zorlanıyoruz. Vize çıksa bile neredeyse fuarın başlama gününe yetişiyor. Gecikiyor. Uçaktan indikten sonra da diğer ülkelere yapılmayan bir muamele ile karşılaşıyoruz. Saatlerce bekletiliyor, hoş olmayan bir şekilde detaylı evrak kontrollerinden geçiyoruz. Ayrıca nereye gitsek yüksek fiyat istiyorlar” diyor.
#AvrupaTürk şirketleri, pandemi döneminde birçok ülkenin aksine uluslararası fuarlara katılmaktan vazgeçmedi. Son olarak Almanya bu yıl şekerleme fuarının en güzel yerini Türk firmalarına ayırdı. Ancak şirketler vize engeline takıldı. İHBİR Başkanı Taycı, “Bizi davet edip kapıda saatlerce bekletiyorlar. Ortada bir çelişki var” dedi.
#AlmanyaAlmanya’nın Köln kenti Deutz fuar alanında Uluslararası Bisküvi, Çikolata ve Şekerleme Fuarı (ISM 2023) kapılarını açtı. Türkiye’den toplam 80 şirketin katıldığı şekerleme fuarına 76 ülkeden yaklaşık 1774 şirket 100 bin metrekarelik alanda fuara iştirak etti.
#AlmanyaHEM tarımda hem gıdada artık radikal söylemlerin ve çözüm arayışlarının zamanı... Sürekli aynı şeyleri konuşmanın, daha doğrusu popülizmin hiçbir işe yaramadığı apaçık ortada. Bu gerçeğin farkında olan İzmir Tarım Grubu (İTG), “Havza Sorunları Etkinlik Dizisi” çalışmaları çerçevesinde dikkat çeken faaliyetlere imza atmaya başladı.
#1İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Kazım Taycı, sektörün 2021'den 2022'ye geçerken yüzde 32'lik büyüme gösterdiğini, bu yılın ilk dokuz ayında ise, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28'lik bir büyüme gösterdiğini söyledi.
#İhracatGüneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Celal Kadooğlu, “Sektör olarak bu yıl ilk 8 ayda Türkiye genelinde yüzde 30,3’lük bir artış ile ihracatımızı 7,2 milyar dolara ulaştırdık. GAİB Hububat Birliği olarak ihracatımızı ilk 8 ayda yüzde 28’lik artışla 2,2 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Üyelerimizin özverili çalışmalarıyla hedeflerimizi gerçekleştirmeye el birliğiyle devam ediyoruz” dedi.
#Celal Kadooğlu