Geçen haftalarda üretim tesisi inşaat başlangıç töreni ile gündeme gelen Türkiye’nin Otomobili yeni anlaşmalar ile ses getirmeye devam ediyor. Gerçekleştirilen online basın toplantısında dünya çapında 10 farklı üretici ve kurum ile gizlilik anlaşması imzalandığını belirten TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, “Başka şirketler için batarya dahil birçok farklı ürünün üretimini üstlenebiliriz” şeklinde konuştu.
#GazetehaberleriHonda Motor Avrupa Başkanı Katsushi Inoue, Honda Türkiye’nin Gebze fabrikasının 20. üretim yılı töreni için geldiği İstanbul’da önemli açıklamalar yaptı. Inoue, “Honda Türkiye geçen sene Aralık ayında İngiltere ve Almanya’yı geçerek satılan araç adedinde birinci sıraya yerleşti. Şu anda Honda Türkiye, Avrupa’nın parlayan yıldızı haline geldi. 50 bin adet olan üretimimizi 100 bin adede kadar artırabileceğimize inanıyorum” dedi.
#Honda123 milyon TL yatırımla yeni nesil Civic Sedan’ı üretmeye hazırlanan Honda Türkiye, üretimi 3 yıl içinde 4 kat artırıp 50 bin adede çıkartmayı hedefliyor. Honda Türkiye’ye en büyük desteği Avrupa’da satışı sonlanan Accord verecek. Çünkü yeni Civic, Accord’un yerini doldurup ihracat pazarlarını artıracak.
#HondaDüzenlenen birbirinden cazip kampanyalarla 2005 yılının son günleri tam bir otomobil bayramı şeklinde geçiyor. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaaslan, Avrupa’da yaşanan ekonomik durgunluk nedeniyle Avrupalı üreticilerin yüksek stoklarını Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde eriteceğini belirterek, yaşanan bayram havasının 2006 yılında da süreceği mesajını veriyor.
Türkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDGeçtiğimiz yıla damgasını vuran üretken yapay zekâ uygulamaları 2024’ün ortalarından itibaren artık otomobillerde de yaygın olarak kullanılmaya başlayacak. İlk aşamada mevcut sesli asistanların yerini alacak yapay zekâ sürüş alışkanlıklarımızı takip edecek, sesimizi tanıyacak, klima ve koltuk gibi kişisel ayarlarımızı öğrenecek, dinleyeceğimiz müzikleri tahmin edecek ve rota oluşturmada yardımcı olacak. Mevcut asistanların aksine ‘konuşan bir araba’ hissi verecek yapay zekânın gelecekte ise otonom sürüşü kolaylaştırması bekleniyor.
#Skoda ChatgptHATIRLAYACAĞINIZ üzere Ticaret Bakanlığı, Avrupa Birliği ülkeleri ve Serbest Ticaret Anlaşması yapılan 39 ülke dışında kalan Vietnam, Meksika, Japonya ve Çin gibi ülkelerden Türkiye’ye ithal edilecek elektrikli araçlara yönelik yeni bir tebliğ çıkarmıştı.
#Ticaret BakanlığıElektrikli araç satışları hızla artıyor ancak talep, bu alana milyarca dolar yatırım yapan üreticilerin beklentilerini karşılamıyor. Fiyatları nedeniyle daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmakta zorlanan elektrikli araçlar, küresel enflasyon ve yüksek faiz beklentilerinin de etkisiyle 2024 yılında en zorlu sınavını vermeye hazırlanıyor. Bu belirsizlik, Ankara’da kurulması planlanan ve yıllık 45 GWh ile Avrupa’nın en büyüklerinden olması beklenen dev batarya yatırımının iptal edilmesine de sebep oldu.
#Elektrikli AraçRusya’nın işgali otomotiv sektöründe de endişe yarattı. Emtia fiyatlarının artması sektör üzerinde baskı kurmaya başladı. Üretimde kullanılan paladyum ve nikel gibi değerli metallerin önemli bölümü Rusya’dan tedarik ediliyor. Geçen yıl Rusya’ya 705 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Türkiye otomotiv sanayisi için henüz risk yok. Ancak artan maliyetler tüketici için daha pahalı araçlar anlamına gelebilir.
#RusyaKocaeli'nin Gebze ilçesindeki Honda fabrikası, 24 yıllık üretim sürecinin ardından faaliyetlerine son verdi. Honda Türkiye, 2019 yılında yaptığı açıklama ile tesisteki üretimini durduracağını duyurmuştu. Honda Türkiye'nin faaliyetini sona erdirmesinin ardından fabrikanın yeni sahibi HABAŞ oldu.
#Honda TürkiyeGeçen hafta, Kibar Holding’in hisselerini devrederek Hyundai yönetiminden çıkacağını açıklaması ile birlikte otomotivde yerli sermaye yeniden gündeme geldi. Geçmişte başka Uzak Doğu firmaları da Güney Koreli Hyundai gibi Türk sermayesinden ayrılmıştı. Peki, Türkiye’de üretim yapan Fiat, Renault, Ford, Toyota, Mercedes gibi dünya devi firmaların hangileri ne kadar yerli sermayeli ortaklıklara sahip, üretilen araçların hangisi ne kadar yerli?
#GazetehaberleriPandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#Gazetehaberleriİlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarYeni modellerinin teknik aksaklıklar nedeniyle rötarlı gelmesi sonucu 9 ayda satışları yüzde 44’e yakın düşen BMW, son çeyrekte gaza bastı. Yeni 3 ve bu ay satışa sunulan yeni 1 Serisi’nin desteğiyle son 3 ayda 3 bin adedin üzerinde satış hedefleyen BMW, makyajlı X1’in de devreye girmesiyle 2019’u kayıplarını azaltarak 8 bin 500 adetle tamamlayacak. Borusan Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, “2020 BMW yılı olacak” dedi.
#YazarVolkswagen kuracağı yeni fabrika için Türkiye ile Bulgaristan arasında seçim yapmaya çalışırken, hükümetten çekici bir teklif geldi. Cumhurbaşkanlığı kararıyla, sıfırdan fabrika kurup en az 100 bin adetlik kapasiteye ulaşan firmalara, kapasitenin yüzde 15’i kadar gümrüksüz otomobil ithalat izni verildi. Yani eğer VW 300 bin adetlik bir fabrika kurarsa, Meksika’dan sıfır gümrükle 45 bin adet Jetta getirebilecek.
#OtomotivTAYSAD ve İTO'nun düzenlediği etkinlik kapsamında Türkiye'ye gelen Alman gazeteciler, Bursa, Kocaeli ve İstanbul'daki otomotiv fabrikaları ile Ar-Ge merkezlerini ziyaret ederek Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde yakaladığı ivmeye yakından tanıklık etti.
#AlmanyaAvrupa Birliği (AB) çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutmak için 2021’den itibaren satılan araçlarda karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına ortalama 95 grama indiriyor. Bu zorunluluk Türkiye’deki satışlar için geçerli olmasa da ihracatının yüzde 80’ini Avrupa’ya yapan üreticiler uymak zorunda. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, “2021’e şimdiden hazırız” dedi.
#YazarlarJapon Honda, 2021 yılından itibaren İngiltere fabrikasını kapatacağını, Türkiye fabrikasında ise Civic Sedan üretimini sonlandıracağını açıkladı. Bu kararla Avrupa’da üretimi tamamen bitirme sinyalini veren Honda’nın Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, Civic Sedan modelinin üretiminin biteceğini ama Gebze’daki fabrikanın kapanacağına ilişkin resmi kararın henüz verilmediğini söyledi.
#Gazetehaberleri