Atatürk Havalimanı yeni terminali inşaatı ile başlayan müthiş bir serüven. Havalimanları, terminaller yaptı. TAV’ı bir dünya markası haline getirdi. TAV Havalimanları Holding üst yöneticisi Dr. Sani Şener artık TAV İnşaatı yönetecek. Yani şantiyesine döndü. Ama geride bıraktıkları onun imzasını, aklını, fikrini ve gerçekliklerini yaşatıyor. Yoğun çalışma temposundan şimdi bambaşka bir tempoya koşuyor. Emeklilik sözü onun hayatına sanırım hiç girmeyecek.
#Sani ŞenerSiirt Havalimanı’nda pist uzatma ve onarım çalışmalarını denetleyen Siirt Valisi Ali Fuat Atik, işçilerin çalışmadığını ve başlarında yüklenici firma yetkilisi olmadığını görünce sinirlendi. Telefon ile firma yetkilisiyle görüşen Vali Atik, "Yaklaşık bir saatten beri sana ulaşmaya çalışıyoruz, telefonun meşgul çalıyor. Karşında bir vali var, nasıl konuşacağını iyi bilmem lazım. Şimdi hanginiz yalan atıyor siz mi, yoksa size malzeme veren firma mı?" diye tepki gösterdi.
#SiirtAbu Dabi ve Doha’da Türk insanının sadece alın terinin değil, akıl terinin mükemmelliğini gördüm. Katar’ın başkenti Doha’nın yeni havalimanı terminali, mükemmelliğin doruk noktasına çıkmıştı ve TAV’ın bütün havalimanı ihalelerinde neden birinci tercih haline geldiğini kanıtlıyordu. Çöllerdeki bu başarının lideri Sani Şener ise “Daha neler yapacağız” diyerek işe yeni başlamış bir CEO’nun heyecanını yaşıyordu...
Bahattin Demirbilek biyografisi ile araştırılan isim olmaya devam ediyor. İş hayatına çok küçük yaşlarda başlayan Bahattin Demirbilek, 22 yaşında gittiği Rusya'da inşaat faaliyetlerine başladı. Peki, Bahattin Demirbilek kimdir, nereli? İşte, o isim hakkında bazı bilgiler
#Bahattin DemirbilekDeprem sonrası pistinde büyük çatlaklar oluşan Hatay Havalimanı geçici olarak kurtarıldı. Ulaştırma Bakanlığı’nca yapılan çalışma kapsamında 140 bin metreküp kazı yapıldı. Yaklaşık 5 bin 500 metreküp beton kırıldı, 5 bin 800 ton çimento enjekte edildi. Amik Gölü üzerine kurulan havalimanı pisti yeniden trafiğe açıldı. Ama yeni pist bittiğinde burası kapanacak. Terminal binası çevresinde iyileştirmeler yapılıyor.
#Hatay HavalimanıUçak imalatlarındaki gecikmeler, parça tedarikçilerinin imalat hızlarına yetişememesi, motor imalatçılarından birindeki ciddi sorunlar hızla büyüyen havayolu şirketlerini zora soktu. Yaz ayları için havayollarının yaptığı planlar şimdiden alt üst oldu. Yeni hatlar açılması da zorlaştı. Hal böyle olunca uçak biletlerinin fiyatlarına zam gelmesi bekleniyor.
#BoeingBu başlık size çok garip gelebilir. Ama Meksika’ya gidip oradan Amerika’ya iltica etmek isteyen Türk gençlerinin sayısı her gün artıyor. Bu yüzden tedbir olarak İstanbul’dan uçağa binmeden önce denetimler yapılmaya başladı. Bu denetimleri THY değil yetkili güvenlik şirketi yapıyor. Her şeyiniz tamam olsa da uçuşunuz engellenebiliyor. Bir şekilde uçsanız bile gittiğiniz o ülkelerden geri yollanabilirsiniz.
#THYİstanbul Havalimanı artık kabına sığmıyor. Koridorlarında yolculardan adım atarken boşluk yok denecek kadar az. 2019 yılında yolcu sayısı 52 milyon 748 bin, 2023 yılına 76 milyon 525 bin oldu. 2024 hedefi ise 85 milyon yolcunun üzerinde. Bana göre bir talihsizlik olmazsa 90 milyona yaklaşabilir. 2024 ve sonrası İstanbul Havalimanı için çok yoğun olacak. Büyüme hızı zorunlu olarak artacak. Yeni yatırımlar birbirini kovalayacak. Sanırım gelecek 5 yıl içinde dünyanın birçok büyük havalimanına kafa tutacak.
#İGATAV Havalimanları Holding CEO’su Serkan Kaptan Riga Havacılık Forumu’nda gelecek 20 yılda gökyüzünün nasıl kalabalıklaşacağını, havalimanlarının nasıl büyüyeceğini ve çok fazla personele ihtiyaç olacağını anlattı. Kaptan, havacılığın her dalının gelecekte de en cazip mesleklerden olacağını söyledi.
#TAV HavalimanlarıYAPILSIN, yapılmasın... İhtiyaç var, yok... Uzak, yakın... Yeri doğru, yanlış... Taksi süresi uzun, normal... Çok uzun bir süre her yönünü tartıştığımız İstanbul Havalimanı şimdilerde adından ödüllerle söz ettiriyor. Uluslararası Havalimanları Konseyi’nin (ACI) Güney Kore’nin Incheon kentinde düzenlediği “Müşteri Deneyimi Global Zirvesi”nde havalimanları farklı kategorilere göre ödüllendirildi.
#İGA İstanbul HavalimanıBugüne kadar Afrika Kıtası’nda 58 fuar düzenleyen ve Türk kobilerini Afrika pazarıyla tanıştırmayı kendine misyon edinen Boğaziçi Grup’un Patronu Utku Bengisu, ‘‘İddia ediyorum, Türkiye’nin ihracatını en kolay arttırabileceği bölge Afrika. Avrupa’da tünelin ucunda ışık yok. Afrika, 1.4 milyarlık genç nüfusuyla, dünyanın gözünü diktiği en önemli pazar’’ diyor.
#Afrika KıtasıBarcelona’nın stadı Camp Nou’nun yenilenme ihalesini kazanan Limak 1 milyar Euro’luk projede temeli attı. Avrupa Birliği dışında bir firmanın Avrupa’da aldığı en büyük taahhüt projesi Türk müteahhitlik sektörüne yeni kapılar açacak. Avrupa’daki statların çok eski olduğunu belirten Limak Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, “Projeyi görünce diğer takımlar da bizi çağıracak” dedi.
#Camp NouÇevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, TRT Haber'de gazetecilerin Yarısı Bizden' kampanyası ve gündeme ilişkin sorularını yanıtladı. Konutların en 2 yıl içerisinde teslim edileceğini belirten Bakan Kurum, "10 bin 500 TL taşınma yardımı yapacağız. 5 bin 250 TL de kira yardımı yapacağız. Eğer bir artış söz konusu olursa biz de desteklerimiz, artırırız" ifadelerini kullandı.
#Bakan KurumEn yüksek can kaybının yaşandığı binalardan biri olan Hatay’daki Rönesans Rezidans’ın sakinlerinden Zekiye Barutçu Yiğitbaşı, 2022 yılında binanın koridorunda çatlak olduğunu, temelinin kaydığını söyledi: “Yöneticiye temelin kaydığını söyledim, alay edermişcesine güldü. Komşularıma anlattım, herkes duyarsız kaldı. Ben de korkup geçen yıl taşındım.”
#Rönesans Rezidans“Ulaşılabilir fiyatlı konut üretmenin yolu arsadan geçiyor” diyen Fuzul Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zeki Akbal, “Orta gelirli için konut üretiminin önündeki en büyük engel arsa maliyeti. Avrupa’da yüzde 20 olan arsa maliyeti İstanbul’da yüzde 50’ye çıktı. Bugün 100 metrekare bir evin maliyeti 2 milyon lira. Arsa da 2 milyona gelince rakam 4 milyona çıkıyor. Eğer Hazine arazileri kamu-özel sektör işbirliği ile değerlendirilirse ucuz konut mümkün olur. Yoksa bu maliyetle müteahhit firmalar istese de yapamaz” şeklinde konuştu.
#Sponsorlu İçerik“Ulaşılabilir fiyatlı konut üretmenin yolu arsadan geçiyor” diyen Fuzul Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zeki Akbal, “Orta gelirli için konut üretiminin önündeki en büyük engel arsa maliyeti. Avrupa’da yüzde 20 olan arsa maliyeti İstanbul’da yüzde 50’ye çıktı. Bugün 100 metrekare bir evin maliyeti 2 milyon lira. Arsa da 2 milyona gelince rakam 4 milyona çıkıyor. Eğer Hazine arazileri kamu-özel sektör işbirliği ile değerlendirilirse ucuz konut mümkün olur. Yoksa bu maliyetle müteahhit firmalar istese de yapamaz” şeklinde konuştu.
#KonutPandeminin etkisinden kurtulmaya başlayan turizm sektörü bu kez de Rusya-Ukrayna savaşının sıkıntılarıyla karşı karşıya kaldı. Tüm sınırlamalara rağmen özellikle aile ziyareti ya da tatil için Türkiye’ye gitmekten vazgeçmeyen Avrupalı Türkler için Anadolu’daki havalimanlarına seferlerini sürdüren Corendon Havayolları’nın kurucularından Yıldıray Karaer, Avrupa’da, Türkiye’de tatil için çok büyük bir ‘iştah’ olduğunu söyledi. Kısa zamanda dünyanın 65 ülkesinde 165 havalimanına uçan bir havayolu şirketi haline gelen Corendon’un Yönetim Kurulu Başkanı Karaer, 2022 sezonunu Hürriyet’e anlattı...
#Corendon Havayolları