Hacı Sayid baklavalarının ikinci kuşak temsilcisi Mehmet Dinçerler 5 yıl önce tek bir mağazası kalmayan Gloria Jean’s’i yeniden yapılandırdı. Dinçerler, hızla büyüyerek kısa sürede 63 mağazaya ulaşan Gloria Jean’s’i i babasının 43 mağazalı baklava zincirinin önüne taşıdı.
#Gloria Jean's CoffeeÇevre bilinci arttıkça, çalışanlar da kendi işyerlerinin çevreye duyarlı olmasına daha çok önem veriyor. Bu da, şirketler ve sivil toplum örgütleri arasındaki işbirliğini arttırıyor. Rainforest Alliance (Yağmur Ormanları Birliği) ile kahve zinciri Gloria Jeans Coffees işbirliği bunun son örneklerinden biri. Şirket, kahve üreten işçilerin çalışma koşullarını belli bir standartın üstünde tutmakla yükümlü.
#Kahveİstanbul Sanat Tanıtım ve Araştırma Vakfı’nın (İSTAV) düzenlediği İstanbul Yaya Sergileri’nin ikincisi geçtiğimiz hafta başladı. Büyükşehir ve Beyoğlu belediyelerinin katkısı ile Koç Holding’in ana sponsorluğunda gerçekleşen serginin küratörlüğünü Fulya Erdemci ve Emre Baykal üstlendi.
Kimi çanak antenleri kırmızıya boyadı kimi kaldırımlara etiket yapıştırdıİstanbul Sanat Tanıtım ve Araştırma Vakfı’nın (İSTAV) düzenlediği İstanbul Yaya Sergileri’nin ikincisi geçtiğimiz hafta başladı. Büyükşehir ve Beyoğlu belediyelerinin katkısı ile Koç Holding’in ana sponsorluğunda gerçekleşen serginin küratörlüğünü Fulya Erdemci ve Emre Baykal üstlendi. Bu yıl dokuzu yabancı 23 sanatçının katıldığı sergi, 22 Ekim’e kadar sürecek.
PEŞ peşe açılan kahve zincirleri sayesinde çözülebilir kahvelerin 280 milyon YTL’lik toplam kahve pazarından aldığı pay yüzde 81’e ulaştı. Türk kahvesinin yüzde 18’e kadar gerilediği pazarda, Cappuccino’nun aldığı pay yüzde 2.8’i buldu. Firmalar, geçtiğimiz yıl yüzde 25’lik büyüme oranını yakalayarak 8 milyon YTL’lik satış hacmine ulaşan Cappuccino’da bu yıl 10 milyon YTL hedefliyor.
Alışveriş için son günler, Anneler Günü kapıya dayandı ve sizin hálá bir planınız yok. Onun için hangi hediyeyi seçeceksiniz, 11 Mayıs’ı nasıl geçireceksiniz, birlikte neler yapacaksınız? Hiç telaşlanmayın. 343 mağazası, tiyatro ve sinema salonları, eğlence merkezi ile hizmet veren İstanbul Cevahir Alışveriş ve Eğlence Merkezi’nin kapısından girdiğiniz an, aklınızda hiçbir soru kalmayacak.
İstanbul’un Bakırköy bölgesinde iki ay önce açılan Capacity Alışveriş Merkezi, birçok markanın o bölgede açılan ilk mağazasını içinde barındırıyor. Bunların arasında Midpoint, House Cafe gibi kafe ve lokantalar, Gap, Camper gibi giysi, ayakkabı ve aksesuvar markaları bulunuyor. Bu nedenle yeni alışveriş merkezi çok ilgi görüyor.
Teşvikiye Caddesi üzerinde, 18 Ocak’ta açılacak olan City’s Nişantaşı, VIP müşterileri için geliştirdiği hizmetlerle diğer alışveriş merkezlerinden ayrılıyor. Vale servisi, hostesler eşliğinde kullanılan "exclusive" asansör ve Teşvikiye Caddesi’nde bulunan "exclusive" giriş kapısı City’s Nişantaşı’nda yer alan özel hizmetler arasında.
Türkiye, büyük bir alışveriş merkezi patlaması yaşıyor. İrili ufaklı, farklı kategorilerde, kimi yarı açık kimi kapalı AVM’ler hem kışın hem yazın insanları hava şartlarından koruduğu, çalışan nüfusun alışveriş, spor, eğlence ihtiyacını kolaylıkla çözümlediği için yaşam tarzımızı da değiştirdi. Bu hafta jürimize en iyi alışveriş merkezlerini sorarken, tek kriter merkezin büyüklüğü değildi.
İstanbul’un her yeri alışveriş merkezi olduktan sonra, şirketlerin yeni gözdesi Anadolu şehirleri. Şu anda pek çok şehirde alışveriş merkezi inşaatları sürüyor. Bunlardan ikisi birkaç gün içinde hizmete girecek: Eskişehir Espark ve Forum Mersin. Akdeniz’in en büyük alışveriş merkezi sloganıyla 66 bin metrekare arsa üzerine kurulu Forum Mersin 29 Ekim’de, 44 bin metrekare kiralanabilir alana sahip Espark ise 31 Ekim’de açılıyor. Bu alışveriş merkezlerinde yüzlerce moda, yiyecek içecek ve sağlık markası var.
Türkiye 70 milyar dolarlık dünya kahve pazarının birkaç fuarından birine ev sahipliği yapacak. 28-30 Eylül’de İstanbul’da düzenlenecek olan Coffee&Tea Show’da, Türk firmalarının yanısıra dünya devleri yıllık 200 milyon Euro’luk hacme ulaşan Türk kahve ve çay pazarından daha fazla pay almak için tanıtım yapacaklar.
Kafeler son yıllarda zaman geçirmek için en ideal mekanlar haline geldi. Bir zamanlar sadece kahve ve çay içmek için giderdik, şimdi yemek de yiyoruz, kahvaltı da ediyoruz. Bu değişimde, dünyanın dört bir yanından gelmiş kahveleri aynı dekor ve dizaynda satan kafe zincirlerinin bir bir açılmasının büyük etkisi oldu. Ama zincirlerin yanı sıra kendi konseptleriyle öne çıkan kafeler de kısa sürede tanındı, müdavimleri oluştu. Biz de bu hafta, konusunda uzman jüri üyelerimize İstanbul’un kafeleriyle ünlü Kadıköy Bağdat Caddesi’ndeki en iyi kafeleri sorduk.
Gloria Jeans’le başlayan, Starbucks, Barney, Coffee and Chocolate, Johns, Schiller, Tehibo, Illy, Cafe Crown ve Kahve Dünyası’yla yayılan kahve zincirleri toplam 140 şubeye ulaştı. Türk tüketicisini mocha, latte, Americano, macchiato, coffe press, frapuccino gibi 50’ye yakın çeşitle yakalayan bu zincirlerin yıllık müşteri sayısı 10 milyona, toplam cirosu 50 milyon YTL’ye çıktı.