ADANA’nın kurtuluş yıldönümünden bir gün önce, 4 Ocak’ta Temsa Global’in fabrikasına giderken Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Temsa’nın ürettiği otobüsün direksiyonunda çekilmiş fotoğrafının yer aldığı afiş dikkatimi çekti:
İkinci el otomobil piyasasındaki fiyat hareketliliği yavaşladı. Fiyatları daha da düşürmeyen otomobil sahipleri denge noktasında fiyatlamalara devam ediyor. İşte 500-700 bin lira arasında değişen fiyatlara satılan ikinci el otomobiller…
#OtomobilSanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır, otomotivde yeni yatırımlar çekmek üzere sıcak görüşmeler yürütüldüğünü belirtti. Kacır, “Avrupa firmalarının yanı sıra aralarında Çin’in de bulunduğu Uzakdoğu’dan birkaç markayla görüşüyoruz. Yıl bitmeden bunlardan en az birinin yatırım kararını duyurmasını bekliyoruz. Listede Manisa da var” diye konuştu.
#Fatih KacırEnterprise Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, “Enterprise 30 milyar dolarlık bir dünya devi. Çok ciddi bir know-how’ı var. Biz de Gürbaşlar Grup’un 40 yıllık tecrübesi ile Türkiye’de ne oluyor, ne bitiyor bunları iyi biliyoruz. Karşılıklı etkileşim oluyor. İkisini birleştirip, güzel bir formül ortaya çıkardık. Müşteri memnuniyetinde dünya birincisiyiz” dedi.
#Enterprise TürkiyeTürkiye’yi hibrit (melez) otomobillerin üretim üssü yapan Toyota’dan 6 milyar 952 milyon TL’lik yeni yatırım müjdesi geldi. Japon otomotiv devi, Sakarya’daki fabrikasının kapasitesini arttırarak yıllık 162 bin adet hibrit ve şarj edilebilir hibrit otomobil ile 44 bin adet batarya üretecek. Söz konusu yatırımın ikinci nesil C-HR’ın hibrit ve şarj edilebilir hibrit versiyonları için yapılacağı tahmin ediliyor.
#ToyotaYılın en dikkat çeken sedan otomobilleri arasında yer alan Corolla 2022 yılında da yok satmaya devam ediyor. Özellikle de farklı donanım seviyelerine sahip olan pek çok modele sahip olan Corolla, aynı zamanda dikkat çeken fiyatlarla da ilgi görmeye devam ediyor. Toyota Corolla özellikleri nelerdir sizler için derledik.
Çip krizine rağmen üretimi sürdürmek isteyen otomotiv markalarının yeni çözümü bazı teknolojileri araçlardan komple çıkartmak oldu. USB, navigasyon, dokunmatik ekran, start-stop, koltuk ısıtma gibi daha birçok teknoloji kaldırıldı. Bazı markaların tüketiciye dahi haber vermemesi tartışma yarattı. Türkiye ise sorunu şimdilik esnek üretimle çözmeye çalışıyor.
#OtomotivÖTV matrah düzenlemesi ile otomobil fiyatlarında düşüş yaşandı. Düşen fiyatlar talep artışını beraberinde getirdi. Ancak dünya çapında süren çip krizi nedeniyle artan talep karşılanamıyor. Üretimin durmasına sebep olan çip krizinden son etkilenen ise Toyota Türkiye oldu. Adapazarı’ndaki fabrikada üretime 2 hafta ara veriliyor.
#GazetehaberleriDünya çapında elektrikli ve hibrit araçlar her geçen gün daha çok konuşulur hale gelirken Türkiye otomotiv pazarı da bu trendden payına düşeni alıyor. Markalar yeni hibrit model getirirken yerli üretim de hareketlendi. Tüketicinin ilgisi de bu modellere kaymaya başladı. Dizel otomobillerin toplam satıştaki payı yüzde 22.1’e gerilerken, hibrit otomobillerin payı yüzde 8.1’e çıktı.
#GazetehaberleriPandeminin hâkim olduğu 2020’de üretimden satışlar yüzde 15.3 artarak 1 trilyon 179 milyar liraya çıktı. TÜPRAŞ, üretimden satışlarda 58.6 milyar lirayla en büyük sanayi kuruluşu unvanını korudu. İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, “Sonuçlar, ekonomimizin sanayi gibi güçlü bir sacayağının olduğunu ortaya koydu. Herkes için öngörülemezlik ve istikrarsızlık olan enflasyon ile mücadeleyi mutlaka kazanmalıyız” dedi.
#İstanbul Sanayi OdasıOtomotiv sektöründe yaşanan dalgalanmalar ikinci el pazarını da doğrudan etkiliyor. Pandemi sürecinin yanı sıra büyüyen global yarı iletken çip krizinin de tedarik sıkıntısı yaratması ile birlikte, Türkiye’de ikinci el pazarı yeniden canlandı. Fiyatlar yükselişe geçti, online satış kanalları özel uygulamalara yöneldi.
#GazetehaberleriDünya çapında faaliyet gösteren mikroçip üreticilerinden Intel, özellikle otomotiv sektörünü ciddi şekilde etkileyen çip krizine çözüm amaçlı olarak 20 milyar dolarlık yatırımla ABD’nin Arizona eyaletinde iki yeni çip fabrikası inşa etmeyi planladığını duyurdu.
#GazetehaberleriPandemi döneminde çip üreticileri hızlı tüketim elektronik sektörüne yönelirken, dijitalleşen otomotiv sektörüne stok yetiştiremez hale geldi. Bu durum ise büyük üreticilerin üretimlerini yavaşlatmasına sebep oluyor. Çip krizi sebebiyle dünyada fabrikalar birbiri ardına üretimi yavaşlatırken, Türkiye’nin de durumdan etkilenmesi söz konusu.
#ÇipAvrupa pazarında elektrikli ve hibrit araç satışları tarihte ilk kez dizeli geride bırakırken, Türkiye’de ilk 10 ayda 15 bin 151 adet hibrit araç satışı gerçekleşti. Türkiye pazarında yer alan 12 otomotiv markası 24 hibrit model satışa sunarken, ülkemizde satışa sunulan hibrit otomobillerin fiyatları ise 220 bin TL’den başlayarak 3 milyon TL’ye kadar uzanıyor.
#GazetehaberleriBugün Cumhuriyet Bayramımızın 97’nci yıldönümünü kutluyoruz. Salgın önlemleri nedeniyle meydanlarda geniş katılımlı kutlamalar yapılamasa da Türkiye’nin dört bir yanı kırmızı-beyaz, yürekler Cumhuriyet coşkusuyla dolu. Biz de her kesime sorduk: “Sizin için tek kelimeyle Cumhuriyet nedir?”
#GazetehaberleriKlasik otomobil üreticileri şeklinde adlandırılabilecek markalar, geleceğin teknolojisi olarak görülen elektrikli araç markaları ile rekabette kalabilmek için vizyonlarını değiştiriyorlar. Bağlantılı araçlar, elektrikli mobilite sistemleri, otonom sistemler… Yeni teknolojiler şirketlerin stratejilerini güncellemelerine sebep oluyor. Otomotiv sektörü yavaş yavaş mobilite sektörüne dönüşüyor.
#GazetehaberleriKoronavirüs sürecinde insanlar evden çıkma konusunda temkinli olunca firmalar ‘görüntülü konuşma’ dönemine geçti. Teknoloji şirketi 11Sight, 2019’un ilk 9 ayında 27 bin görüntülü konuşmaya aracılık ederken, 2020’nin aynı döneminde bu sayı pandeminin etkisiyle 114 bine çıktı. Otomobil ve konut satışları online’a taşınırken, sağlık, eğitim, bankacılık ve perakende de görüntülü konuşma talepleri arttı.
#GazetehaberleriTürkiye’de üretim yapan 6 otomotiv markası kredi paketi kapsamından çıkartıldı. Fiyat artışı yaptıkları gerekçesi ile kredi paketi kapsamından çıkartılan Honda, Hyundai, Ford, Fiat, Renault ve Toyota’nın yerli modellerine son 6 ayda yaptığı zammı mercek altına aldık. Tüketici talebi arttırdıkça markaların da fiyat arttırdığı göze çarptı.
#GazetehaberleriOtomotiv sektöründe pandemi sonrası düşük faiz etkisi ile talep artarken fiyatlar da yükseliyor. Cardata’nın gerçekleştirdiği fiyat araştırması, sektördeki çarpıcı değişimleri ortaya koyuyor. 2017-2020 yılları arasında Euro bazında fiyatlar karşılaştırıldığında aradaki uçuruma, kur farkı ile meydana gelen vergi dilimi değişimlerinin neden olduğu ortaya çıkıyor.
#GazetehaberleriHataylı soba imalatçısı bir babanın oğlu olan Tosyalı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı, 5 yaşından beri çalışıyor. İskenderun bit pazarından çıkıp dünyanın en büyük 10 demir çelik şirketine uzanan girişimcilik hikâyesini konuştuğumuz Tosyalı, “Koronavirüs dünyaya farklı bir ekonomik düzen getirecek. Bu virüsle yaşarken de birçok yeni alan oluşacak. Virüsle mücadele eden ekipmanlar, kontrol sistemleri gibi insanların davranış şekilleri de yeni ekonomik alanlar oluşturacak diye düşünüyorum” diyor.
#GazetehaberleriÇin’de ortaya çıkan ve dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının etkileri ticaret hayatında da görülmeye başladı. Türkiye ile Çin 2019’da yaklaşık 21 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşırken, Türkiye’nin Çin’den yaptığı ithalat 2019’da 18.4 milar dolar, Türkiye’nin Çin’den ihracatı ise aynı yıl 2.6 milyar dolar oldu. 2020’nin ilk yıllarında ise koronavirüs sebebiyle ticaret büyük darbe aldı. Çin’de üretim tesislerinin durmuş olması, Çin’den gelen ürünlere karşı yaşanan korku sebebiyle birçok ülke bazı ürünlerde alımlarını azalttı ya da durdurdu. Türkiye için önemli bir ticari ortak olan Çin’den gelen ürünler arasında yedek parçadan kimyasal maddelere, ayakkabıdan plastiğe, elektronikten çeşitli gıda maddelerine kadar birçok ürün bulunuyor. Biz de bu sektörlerin önde gelene isimleri ile konuştuk. Virüsün Türkiye üzerindeki etkilerini araştırdık.
#Gazetehaberi